“Op de meeste plaatsen loont het meer de moeite om het openbaar vervoer financieel aantrekkelijk te maken dan om bedrijfswagens te vergroenen.” Dat zegt Joyce Msuya, hoofd van het klimaatagentschap van de VN, op bezoek in Brussel. [naar artikel]
"Op de meeste plaatsen loont het meer de moeite om het openbaar vervoer financieel aantrekkelijk te maken dan om bedrijfswagens te vergroenen." Dat... [naar artikel]
“Op de meeste plaatsen loont het meer de moeite om het openbaar vervoer financieel aantrekkelijk te maken dan om bedrijfswagens te vergroenen.” Dat zegt Joyce Msuya, hoofd van het klimaatagentschap van de VN, op bezoek in Brussel. [naar artikel]
Hoe kunnen we bedrijfswagens verzoenen met het indijken van vervuilende uitstoot en het verminderen van de files? Kan dat door het vergroenen van de wagens of moeten we het aantal wagens gewoon verminderen? Egbert Lachaert, Kamerlid van Open VLD pleit in "De wereld vandaag op Radio 1" voor de eerste optie, Joris Vandenbroucke, SP.A-fractieleider in het Vlaams Parlement, voor de tweede. [naar artikel]
In het regeerakkoord staat dat alle nieuwe bedrijfswagens tegen 2026 "broeikasgasvrij" moeten zijn. Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) heeft een voorstel gelanceerd om het wagenpark te vergroenen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Toch een lastig dossiertje: elektrische bedrijfswagens komen op de agenda Toch een lastig dossiertje: hoe snel moeten bedrijfswagens vergroenen? De regering wil al in 2023 fel de voordelen voor brandstofwagens afbouwen en in 2026 alle nieuwe bedrijfswagens elektrisch maken: dat zou een stroomstoot geven aan de vergroening van heel het wagenpark in België. Maar het heeft ook vergaande consequenties: zowel de inkomsten uit accijnzen van brandstoffen als […] Lees dit artikel: Toch een lastig dossiertje: elektrische bedrijfswagens komen op de agenda [naar artikel]
De federale overheid wil het wagenpark vergroenen. Die neemt daarom extra maatgelen om bedrijven aan te zetten de vervuilende bedrijfswagens te vervangen door groenere alternatieven. Dat de federale regering volop inzet op groene bedrijfswagens is niets nieuws onder de zon. De regeringspartijen hadden die belofte al opgenomen in het regeerakkoord. Daarin staat dat alle nieuwe […] Lees dit artikel: Fiscaal voordeel voor niet-elektrische bedrijfswagens verdwijnt in 2026 [naar artikel]
De regering heeft een akkoord om bedrijfswagens te vergroenen. Een nobel idee, maar is dit plan wel de goede manier om het doel te bereiken? Er zijn minder dure en betere voorbeelden. [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de principes om het bedrijfswagenpark te vergroenen. Vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Er komen ook meer stimulansen om laadpunten te zetten, en het mobiliteitsbudget wordt vereenvoudigd. Dat zegt minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V). [naar artikel]
Het wagenpark van de Vlaamse overheid vergroent, maar de vergroening onder de bedrijfswagens gaat nog sneller. Dat concludeert Vlaams parlementslid Jos De Meyer (CD&V) op basis van cijfers die hij heeft opgevraagd bij Vlaams minister van Bestuurszaken Liesbeth Homans (N-VA). [naar artikel]
De belangrijkste ministers in de federale regering zijn het in de nacht van maandag op dinsdag eens geworden over de principes om het bedrijfswagenpark te vergroenen. Dat zegt de woordvoerder van de premier. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime, luidt het. Wat dat regime precies zal inhouden, zal minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) later op de dag toelichten. [naar artikel]
Vlaams minister van Klimaat Zuhal Demir (N-VA) dringt er bij haar federale collega Marie Christine Marghem (MR) op aan zo snel mogelijk werk te maken van een omschakeling naar elektrische bedrijfswagens. Dat is nodig als Vlaanderen de klimaatdoelstelling – 35 procent minder CO2-uitstoot tegen 2030 – wil halen, schrijft De Tijd. Eerder dook al het […] Het bericht Ook Vlaanderen wil enkel nog elektrische bedrijfswagens verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De belangrijkste ministers in de federale regering zijn het in de nacht van maandag op dinsdag eens geworden over de principes om het bedrijfswagenpark te vergroenen. [naar artikel]
01:00 Het vergroenen van het wagenpark is een van de maatregelen van de Vivaldi-partijen om de klimaatdoelstellingen te halen. [naar artikel]
19:11 Het plan van Vincent Van Peteghem (CD&V) om de bedrijfswagens te vergroenen mag dan recht uit het regeerakkoord komen, toch verlopen de discussies in de meerderheid moeizaam. ‘CD&V wil te snel gaan’, ... [naar artikel]
De belangrijkste ministers in de federale regering zijn het in de nacht van maandag op dinsdag eens geworden over de principes om het bedrijfswagenpark te vergroenen. Dat zegt de woordvoerder van de premier. Vanaf 2026 zullen enkel nog emissievrije bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime, luidt het. Wat dat regime precies zal inhouden, zal minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) later op de dag toelichten. [naar artikel]
De federale regering heeft in de nacht van maandag op dinsdag een akkoord bereikt over de vergroening van de bedrijfswagens. Vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Er komen ook stimulansen om meer laadpalen te plaatsen en het mobiliteitsbudget wordt vereenvoudigd. “Dit is een heel belangrijk stap voor de vergroening van het wagenpark en de verduurzaming van de mobiliteit”, zegt minister van Financiën Vincent Van Peteghem aan HLN LIVE. [naar artikel]
Een mama- of papadag, en de kindjes ‘stimuleren, stimuleren, stimuleren’: dat hoort bij de nieuwe tijdgeest, schreef Rosanne Hertzberger in De Standaard. Geven we onze kinderen té veel aandacht? ‘We zouden beter samen eten dan de agenda volstouwen.’ [naar artikel]
De belangrijkste ministers in de federale regering zijn het in de nacht van maandag op dinsdag eens geworden over de principes om het bedrijfswagenpark te vergroenen. Dat zegt de woordvoerder van de premier. Vanaf 2026 zullen enkel nog emissievrije bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime, luidt het. Wat dat regime precies zal inhouden, zal minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) later op de dag toelichten. [naar artikel]
De Tataarse auteur Guzel Jachina schreef De trein naar Samarkand, over de transporten van weeskinderen vanuit het noordelijk binnenland van de prille Sovjet-Unie naar het warmere en vruchtbare zuiden in Centraal-Azië. Een ontroerend verhaal dat je niet loslaat, veel meer dan een boek over reizen met de trein. The post De trein naar Samarkand, 500 kinderen nemen de trein naar een beter bestaan appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Kamerlid Egbert Lachaert (Open Vld) wil het bedrijfswagenpark in ons land sterk vergroenen. Hij dient een wetsvoorstel in om het fiscale en parafiscale voordeel tussen 2023 en 2028 geleidelijk te laten uitdoven voor vervuilende wagens. Zo wordt niet aan het loonpakket van de werknemers geraakt, terwijl de maatregel op langere termijn ook voor de vergroening […] Het bericht Open Vld wil (bedrijfs)wagenpark vergroenen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
U zou denken dat een lockdown en thuiswerk ons doet nadenken over bedrijfswagens. Dat is ook zo: er zijn nooit meer bedrijfswagens op de weg gespot. In 2020 had 1 op 5 bedienden een bedrijfswagen. Dat weet HR-specialist Acerta. Dat is een stijging met 5 procent, toch opvallend in een jaar waarbij de auto grotendeels […] The post Meer bedrijfswagens in pandemiejaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.