Auto’s, bestelwagens, trucks en bussen moeten vanaf 2022 met een pak nieuwe veiligheidsfuncties worden uitgerust. Een systeem dat de bestuurder moet waarschuwen bij slaperigheid of verstrooidheid en constructievereisten die dode hoeken bij vrachtwagens en bussen moeten elimineren, zijn maar twee van de technologieën die geïntegreerd moeten worden. Dat is het resultaat van een politiek akkoord […] Het bericht Europese voertuigen moeten vanaf 2022 een pak veiliger worden verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Minister Lydia Peeters heeft in Maasmechelen een brochure voorgesteld met tips en tricks voor fietsers. De brochure wordt ter beschikking gesteld van de politiezones en is beschikbaar in fietswinkels en online. [naar artikel]
Geen voetgangerslicht meer aan de overkant van de straat, maar vlak bij de plaats waar je wil oversteken: dit moet het verkeer op kruispunten fors veiliger maken. Het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) heeft enkele proefprojecten lopen. De nieuwe regeling zou ook tot minder verkeersagressie tegen voetgangers leiden. [naar artikel]
De voetbalclubs en minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) willen allebei een strengere aanpak van hooligans. Maar hoe dat dan moet, daarover lopen de standpunten nog flink uiteen. Verlinden wil sancties voor clubs die niet genoeg doen. De Pro League wil dat de politiek de clubs meer wapens geeft om de hooligans buiten te houden. [naar artikel]
De Europese Unie gaat fraude via webwinkels strenger aanpakken. Het Europees Parlement heeft daarvoor nieuwe regelgeving goedgekeurd. Nationale instanties krijgen meer bevoegdheden om frauduleuze websites aan te pakken en zullen beter samenwerken. [naar artikel]
De Europese Commissie wil de Europese regels voor grote technologiebedrijven een pak strenger maken. Met twee nieuwe wetsvoorstellen wil ze enerzijds een veiliger en eerlijker internet creëren en anderzijds voorkomen dat grote technologiebedrijven kleinere of nieuwe spelers nog van de markt wegdrukken. Bedrijven die zich niet aan de regels houden, riskeren zware boetes of in extreme gevallen zelfs een verplichte opsplitsing van hun bedrijf. [naar artikel]
'Aan het huidig tempo duurt het nog minstens vijf jaar vooraleer conflictvrije kruispunten de norm zijn op de wegen van het Vlaams gewest', stelt Vlaams fractieleider Joris Vandenbroucke. [naar artikel]
Belgische bedrijven, universiteiten, onderzoekscentra en overheidsinstellingen hebben samen met Europese partners nieuwe veiligheidstechnologie ontwikkeld. Knack zet tien geslaagde voorbeelden op een rijtje. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.