Als De Lijn als bevoorrechte speler op de Vlaamse markt wil blijven, dan zal ze in 2020 moeten bewijzen dat ze de vergelijking met private spelers kan doorstaan. Dat heeft de Vlaamse regering beslist. [naar artikel]
Reeds meer dan twee maanden gaan al onze selecties uit buitenlandse alternatieve media naar genocide in de 21ste eeuw, met openlijke militaire steun van onze bondgenoot VS, in het land waar 2000 jaar geleden een gezin met een pasgeboren baby op de vlucht sloeg voor moordende vervolging door een dictator. Woorden schieten tekort ... The post Mediafilters over ‘misdaden’ zonder bewijzen en misdaden mét bewijzen, wat maken onze media ervan? appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
Nog maar een maand op post en al oog in oog met stakers bij De Lijn. Lydia Peeters (Open Vld) krijgt meteen een ‘warm’ welkom als minister van Mobiliteit. Toch is ze vastberaden. ‘Als De Lijn zich niet kan bewijzen, wordt ze vervangen door een andere aannemer’. [naar artikel]
Gedaan met inrijden, gedaan met opbouwen, gedaan met groeien in koers. Vanaf nu is het menens. In Milaan-Sanremo (live op VTM) moet het erop zijn voor Wout van Aert (28). Maar wordt het incasseren of uitdelen? “Ik ben minder dan vorig jaar”, zegt hij. Maar ook: “Ik was met twijfels gestart aan de Tirreno, maar dat gevoel is nu weg.” [naar artikel]
Nog maar een maand op post en al oog in oog met stakers bij De Lijn. Lydia Peeters (Open Vld) krijgt meteen een ‘warm’ welkom als minister van Mobiliteit. Toch is ze vastberaden. ‘Als De Lijn zich niet kan bewijzen, wordt ze vervangen door een andere aannemer’. [naar artikel]
“Nooit had ik een betere vriend als Benjamin.” Is dat nu juist of fout? Je zou denken dat het fout is en dat het “dan Benjamin” moet zijn. Maar volgens de nieuwe versie van de Algemene Nederlandse Spraakkunst (ANS) - die enkele dagen geleden is voorgesteld - zijn ‘dan’ en ‘als’ evenwaardig. "In grammatica is het vaak geen kwestie van juist of fout", klinkt het bij linguïst Timothy Colleman (UGent) in "Nieuwe feiten" op Radio 1. [naar artikel]
Vier keer vaker dan twee jaar geleden schrapte De Lijn in 2019 busritten, omdat er geen chauffeur waren om ze uit te voeren. “Als er een buslijn is, moet ze rijden. Anders zal De Lijn reizigers verliezen”, klinkt het bij reizigersorganisatie TreinTramBus. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.