16:22 Populaire tiktokkers kunnen weldra een nieuwe inkomstenbron aanboren op het platform. De videoapp gaat reclamegeld delen met haar grootste trekpleisters. [naar artikel]
De 109de editie van de wielerklassieker Milaan-San Remo werd zaterdagnamiddag door gemiddeld 741.000 tv-kijkers gevolgd op VTM. Omstreeks 17.25 uur waren 1.152.000 kijkers getuige van de triomf van Vincenzo Nibali op de Via Roma. Dat meldt de commerciële zender. Het Italiaanse wielermonument was voor het eerst op VTM te volgen, met co-commentaar van ex-wielerkampioen Tom […] Het bericht 741.000 kijkers voor Milaan-San Remo op VTM verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Er is traditioneel weer druk naar tv gekeken voor het verloop van de verkiezingen. Al even traditioneel trok Eén daarbij meer kijkers dan VTM.... [naar artikel]
Het debuut van de Red Flames, de Belgische vrouwenvoetbalploeg, op het EK heeft aardig wat kijkers getrokken. 706.954 kijkers stemden af op Eén voor de openingsmatch van de Belgen tegen Denemarken, met een piek tot 821.480 kijkers en een marktaandeel van 43%. [naar artikel]
De terugkeer van ‘De droomfabriek’ kluisterde maar liefst 1.148.000 kijkers aan het televisietoestel. Daarmee plaatst het programma zich in de top 3 van de kijkcijfers van afgelopen weekend. Enkel ‘Kamp Waes’ met 1.474.458 kijkers en Chantal met 1.169.690 kijkers scoorden nog beter. [naar artikel]
04:01 Als het aan VRT-CEO Frederik Delaplace ligt, mag de openbare omroep straks meer advertentiegeld uit de tv-markt halen. Dat zegt hij in een gesprek met De Tijd. Het voorstel zet kwaad bloed bij de comm... [naar artikel]
De openbare omroep haalt al jaren consequent te veel geld uit de reclamemarkt en probeert dat met de nodige boekhoudkundige creativiteit te verdoezelen. Mediaminister Sven Gatz (Open Vld) wil duidelijkere regels over die extra inkomsten. [naar artikel]
Het derde seizoen van Down the road ging maandag met recordcijfers van start. De aflevering kon meteen 1.074.000 kijkers boeien. Dat is een flink stuk meer dan vorig jaar, toen de reeks opende met 937.000 kijkers. [naar artikel]
Het afscheid van Martine Tanghe is gisteravond massaal bekeken. Het Journaal haalde 2.002.000 kijkers. Ter vergelijking: de nieuwsuitzending op Eén haalt om 19 uur doorgaans tussen het miljoen en 1,3 miljoen kijkers. Dat nu gemiddeld meer dan twee miljoen kijkers voor het scherm zaten voor een extralange aflevering is opvallend. Het nieuws op VTM haalde gemiddeld 611.000 kijkers. [naar artikel]
De finale van het 67ste Eurovisiesongfestival zaterdagavond op VRT 1 werd door gemiddeld 1.332.000 kijkers gevolgd. Het optreden van Gustaph, die met ‘Because of You’ voor België de zevende plaats opeiste, haalde zelfs 1.599.000 kijkers. [naar artikel]
Het EK voetbal moest zondag wat belangstelling betreft even wijken voor het nieuws over de vondst van het lichaam van Jürgen Conings. Terwijl op Eén de wedstrijd Italië-Wales live werd uitgezonden en goed was voor gemiddeld 589.000 kijkers, trok het ‘VTM Nieuws’ van 19 uur 755.097 kijkers. Eén bracht om 20 uur een ‘Journaal Update’, en haalde daarmee 960.000 kijkers. [naar artikel]
Het EK Voetbal moest zondag wat belangstelling betreft even wijken voor het nieuws over de vondst van het lichaam van Jürgen Conings. Terwijl op Eén de wedstrijd Italië-Wales live werd uitgezonden en goed was voor gemiddeld 589.000 kijkers, trok het VTM Nieuws van 19 uur 755.097 kijkers. Eén bracht om 20, uur een Journaal Update, en haalde daar 960.000 kijkers. [naar artikel]
Als het aan VRT-topman Frederik Delaplace ligt, mag de openbare omroep meer advertentiegeld uit de tv-markt halen. Dat zegt hij in een gesprek met De Tijd. [naar artikel]
Een piek van 768.230 kijkers voor de zegevierende aankomst van Wout Van Aert in Albi, maar vooral de recordscore van gemiddeld 1.002.329 kijkers... [naar artikel]
Als het aan VRT-CEO Frederik Delaplace ligt, mag de openbare omroep meer advertentiegeld uit de tv-markt halen. Dat zegt hij in een gesprek met De tijd. [naar artikel]
Topscore voor de lange finale van ‘Thuis’ op Eén, donderdagavond, goed voor 1.341.321 kijkers. Opvallend: de piek lag met 1.386.738 kijkers... [naar artikel]
Met liefst 1,2 miljoen kijkers heeft ‘Château Planckaert’ z’n start allerminst gemist. De kijkers zijn erg enthousiast over het Eén-programma,... [naar artikel]
De 0-3 overwinning van de Rode Duivels gisterenavond in IJsland in de Nations League kon rekenen op 1.065.000 tv-kijkers bij VTM. Dat komt neer op een marktaandeel van 46,4 procent in de leeftijdscategorie 18-54-jarigen. Dat meldt de commerciële zender. Het was overigens de beste dinsdag van het jaar voor de zender. Voor de voetbalwedstrijd, de […] Het bericht IJsland-België gevolgd door 1,06 miljoen tv-kijkers bij VTM verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Als het aan VRT-CEO Frederik Delaplace ligt, mag de openbare omroep meer advertentiegeld uit de tv-markt halen. Dat zegt hij in een gesprek met De tijd. [naar artikel]
Met liefst 1,2 miljoen kijkers heeft ‘Château Planckaert’ z’n start allerminst gemist. De kijkers zijn erg enthousiast over het Eén-programma,... [naar artikel]
Zoals wel vaker was ook deze keer de finale van ‘De Slimste Mens Ter Wereld’ het kijkcijferhoogtepunt van het jaar voor Vier. De uitzending van donderdagavond kwam uit op een gemiddelde van 1.317.700 kijkers. Ruim de helft van tv-kijkend Vlaanderen stemde op Vier af. Toch valt op dat de finale vorig jaar nog 1.506.000 live kijkers haalde, of bijna 200.000 kijkers meer. Ook over de ganse rit deed de quiz van Erik Van Looy het dit jaar minder goed. Het gemiddelde van de veertig uitzendingen betrof 1.111.200 kijkers, t.o.v. 1.197.000 kijkers vorig jaar. Geen nood, Vier wil z'n goudhaantje koesteren en weldra starten Van Looy en co met de voorbereidingen van het zestiende seizoen voor -wellicht- volgend najaar. [naar artikel]
Het radiolandschap staat voor een aardverschuiving nu de drie landelijke commerciële zenders (Qmusic, Joe en Nostalgie) hun erkenning niet langer automatisch verlengd zien. Met Studio 100 verschijnt er alvast een kaper op de kust. [naar artikel]
De VRT en dochteronderneming de Vlaamse Audiovisuele Regie (VAR) "goochelen" niet met reclame-inkomsten. De openbare omroep ontkent ook dat het met... [naar artikel]
De ideale wereld haalt op VIER gemiddeld 131.000 kijkers, maar online halen de filmpjes maandelijks nog eens 770.000 kijkers. Alleen worden die kijkers onvoldoende gemeten en zijn ze veel minder waard voor adverteerders. Ten onrechte, zegt Chenling Zhang van SBS Belgium (VIER, VIJF). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.