Er waren nooit eerder zo veel fietsdoden in het verkeer als in 2019. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal fietsdoden steeg in 2019 van 84 naar 91. In Wallonië was er een verdriedubbeling, van 7 naar 21 fietsdoden. In Vlaanderen daalde het aantal van 75 naar 68. In de provincie Antwerpen steeg het aantal van 11 naar 24. [naar artikel]
Er waren nooit eerder zoveel fietsdoden in het verkeer als in 2019. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Ook het aantal fatale ongevallen met auto-inzittenden en voetgangers is het afgelopen jaar sterk gestegen. Het aantal fietsdoden steeg in 2019 van 84 naar 91. In Wallonië was er een verdriedubbeling, van 7 naar 21 fietsdoden. […] Het bericht Stijging in aantal verkeersdoden op Belgische wegen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Wereldwijd zijn afgelopen jaar meer dan 200 milieuactivisten vermoord. Volgens de Britse mensenrechtenorganisatie Global Witness kwam het dodental in 2019 uit op zeker 212. Nooit eerder werden volgens de organisatie zoveel actievoerders gedood. [naar artikel]
Nooit eerder werden er op een jaar tijd zoveel testamenten geregistreerd als in 2019. Op twee jaar tijd steeg het aantal geregistreerde testamenten... [naar artikel]
In de eerste zes maanden van het jaar zijn er er 306 doden gevallen in het Belgische verkeer, een stijging met 27 procent tegenover een jaar eerder (241). De stijging die reeds was ingezet in het eerste kwartaal, na een lange periode met opeenvolgende dalingen, zet zich zo door. Bovendien waren er nooit eerder zoveel fietsdoden, blijkt uit de nieuwe Verkeersveiligheidsbarometer van Vias. [naar artikel]
In de eerste zes maanden van het jaar zijn er er 306 doden gevallen in het Belgische verkeer, een stijging met 27 procent tegenover een jaar eerder (241). De stijging die reeds was ingezet in het eerste kwartaal, na een lange periode met opeenvolgende dalingen, zet zich zo door. Bovendien waren er nooit eerder zoveel fietsdoden, blijkt donderdag uit de nieuwe Verkeersveiligheidsbarometer van Vias. [naar artikel]
Nog nooit hebben de Staatsveiligheid en de militaire inlichtingendienst ADIV zoveel uitzonderlijke inlichtingenmethoden ingezet als vorig jaar. Dat staat in het Jaarverslag 2019 van toezichthouder Comité I, dat Knack en Le Soir konden inkijken. [naar artikel]
Het aantal dodelijke verkeersslachtoffers op de Belgische wegen is in 2022 gestegen met 8 procent ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias, op basis van cijfers van de federale politie. 521 personen kwamen om het leven, één op de drie was een voetganger of een fietser. Het aantal fietsdoden steeg van 74 naar 95, dat is het hoogste aantal ooit. Ook het totale aantal letselongevallen steeg naar 37.306 (+9 procent), naar het niveau van 2019. Het aantal gewonden (+8 procent) steeg ook. Alle nationale tendensen vertonen zo een stijging. [naar artikel]
Vorig jaar waren er in België 95 fietsdoden, het hoogste aantal ooit. Een op de drie slachtoffers in ons verkeer was een voetganger of een fietser. Het totaal aantal verkeersdoden in ons land is in 2022 met acht procent gestegen. Dat meldt het verkeersveiligheidsinstituut VIAS in haar jaarlijkse barometer woensdag. Het aantal verkeersdoden daalde wel licht in Vlaanderen, tegenover een stijging in Wallonië en Brussel. [naar artikel]
Nooit eerder lieten zoveel mensen hun voor- of familienaam aanpassen als in 2022. Dat meldt De zondag. [naar artikel]
Nooit eerder lieten zoveel mensen hun voor- of familienaam aanpassen als in 2022. Ook het aantal geslachtswijzigingen blijft stijgen, zo meldt De Zondag. [naar artikel]
Er zijn in 2019 in de provincie Antwerpen 77 verkeersdoden gevallen. In 2018 waren dat er nog 61. Vooral het aantal fietsdoden valt op. Dat is in een jaar tijd meer dan verdubbeld, van 11 naar 24. Dat is het op een na hoogste aantal sinds 2010. [naar artikel]
Het aantal dodelijke verkeersslachtoffers op de Belgische wegen is in 2022 gestegen met 8 procent ten opzichte van 2021. Dat blijkt uit de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias, op basis van cijfers van de federale politie. 521 personen kwamen om het leven, één op de drie was een voetganger of een fietser. Het aantal fietsdoden steeg van 74 naar 95, dat is het hoogste aantal ooit. Ook het totale aantal letselongevallen steeg naar 37.306 (+9 procent), naar het niveau van 2019. Het aantal gewonden (+8 procent) steeg ook. Alle nationale tendensen vertonen zo een stijging. [naar artikel]
Nooit eerder hadden we als vrouwen zoveel opties als het op intieme hygiëne aankomt. En toch was er nooit eerder zoveel commotie. Want moeten we... [naar artikel]
Eind 2022 waren er wereldwijd 71,1 miljoen mensen op de vlucht in eigen land voor crises en conflicten. Nooit eerder waren er zoveel intern ontheemden, blijkt uit een rapport van het Internal Displacement Monitoring Centre (IDMC) en de Noorse Vluchtelingenraad (NRC). The post Nooit eerder zoveel mensen op de vlucht in eigen land appeared first on DeWereldMorgen.be. [naar artikel]
In Brussel zijn er nooit eerder zoveel bedrijven failliet gegaan als in de pas afgelopen maand. In totaal gingen 334 Brusselse ondernemingen in maart op de fles. [naar artikel]
Nooit eerder telde fietsorganisatie Pro Velo zoveel fietsers in het Brussels Gewest. Vorig jaar werden tijdens de telmomenten in januari, mei, [naar artikel]
Nooit eerder had de Vlaming zoveel overgewicht en viel het werken hem zo zwaar als het voorbije jaar. Gelukkig was er in 2019 ook heel wat goed nieuws over onze gezondheid te melden. [naar artikel]
Vorig jaar waren er in België 95 fietsdoden, het hoogste aantal ooit. Een op de drie slachtoffers in ons verkeer was een voetganger of een fietser. Dat meldt het verkeersveiligheidsinstituut VIAS. HLN LIVE sprak met Dirk Lauwers, mobiliteitsexpert bij de UAntwerpen. In de video hierboven legt de onderzoeker uit hoe dat komt: “Dat we rijden met auto’s die zwaarder zijn, zou een reden moeten zijn om trager te rijden in de bebouwde kom.” [naar artikel]
Een op de drie verkeersdoden was in 2022 een voetganger of fietser, zo blijkt uit de laatste Verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute. Het aantal fietsdoden steeg van 74 naar 95, het hoogste aantal ooit. Bijna de helft van de fietsdoden was ouder dan 65 jaar. Vier op de tien fietsers reed met een elektrische fiets. [naar artikel]
Autojaar 2019 telt honderdtachtig nieuwe modellen. Nooit eerder zijn er in één jaar zoveel nieuwigheden voortgebracht. Een bloemlezing uit al het... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.