Door de lockdown zijn er minder ongevallen, minder gewonden en minder doden in het verkeer. Maar de ongevallen die gebeuren, zijn wel twee keer dodelijker. Oorzaak: te snel rijden omdat er minder verkeer is. [naar artikel]
Door de lockdown vielen er in de eerste zes maanden van dit jaar minder doden en gewonden in het verkeer dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. De ernst van de ongevallen is wel toegenomen. Hoewel er veel minder verkeer was, hebben sommige bestuurders toch beduidend grotere risico’s genomen, zegt Vias. [naar artikel]
Door de lockdown daalde het wegverkeer. Uit een rapport van de VMM en IRCEL blijkt dat dit zowel positieve als negatieve effecten had op de luchtkwaliteit. Er zat minder stikstof en koolstof in de lucht, maar meer ozon. [naar artikel]
Hoewel er bij het begin van de lockdown minder verkeer was, bleken ongevallen ernstiger dan bij een normale verkeersdrukte. Dat leiden we af uit de... [naar artikel]
De lockdown zorgde voor minder verkeer op de weg en dus ook voor minder ongevallen, zo blijkt uit cijfers van de politie. In Limburg waren er in de eerste helft van dit jaar 22 procent minder letselongevallen dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]
In september vorig jaar liet het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) tussen de Posthofbrug en het op- en afrittencomplex van Borgerhout groeven aanbrengen op een stuk van het wegdek. Omdat de wagens daardoor minder contact maken met het beton, is er minder rolgeluid. [naar artikel]
Door de lockdown waren er in de eerste zes maanden van dit jaar minder doden en gewonden in het verkeer. Dat blijkt uit cijfers van verkeersinstituut Vias. [naar artikel]
Covid-19 is vooral fataal bij 85-plussers, maar opvallend is dat van de 7.331 slachtoffers er ’slechts’ 22 jonger waren dan 45 jaar. Daardoor zijn er tussen maart en half april minder jonge mensen gestorven dan in jaren zonder corona. ‘Dat komt hoofdzakelijk door de lockdown: er is minder verkeer en er zijn minder verkeersongevallen’, zegt viroloog Steven Van Gucht van Sciensano. [naar artikel]
We hebben één derde minder uitgegeven tijdens de eerste zes weken van de lockdown. Dat blijkt uit een studie van ING bank België. “We hebben ontdekt dat het met minder kan”, bevestigt Manuel Claessens uit As. [naar artikel]
We verbruiken minder gas en elektriciteit, we storten ons massaal op de tweedehandsmarkt, en de verkoop van alcohol en tabak zit in dalende lijn. Zou de energiecrisis dan ook positieve effecten kunnen hebben? [naar artikel]
Door de lockdown geven we collectief minder uit. Volgens ING gaat het om een derde minder uitgaven, een vrij spectaculair... The post Belgen geven een derde minder uit tijdens de lockdown appeared first on Business AM. [naar artikel]
Door de lockdown vielen er in de eerste zes maanden van dit jaar minder doden en gewonden in het verkeer dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. [naar artikel]
Hoewel er bij het begin van de lockdown minder verkeer was, bleken ongevallen ernstiger dan bij een normale verkeersdrukte. Dat leiden we af uit de... [naar artikel]
De effecten van de verplichting van telewerk, sinds zaterdag van kracht, zijn duidelijk zichtbaar op de weg. Dat blijkt uit cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum. “De ochtendspitsen hebben veel minder lange files en dat geldt ook voor de avond”, zegt Peter Bruyninckx bij HLN LIVE. “Vanmorgen hadden we op de piek slechts tachtig kilometer file, terwijl dat op een gemiddelde werkdag 150 tot 160 kilometer file bedraagt.” [naar artikel]
Van half maart tot eind april, de periode van de lockdown, zijn 50 minder doden en 4.000 minder letselongevallen vastgesteld in vergelijking met dezelfde periode andere jaren. Dat blijkt vrijdag uit een schatting van verkeersinstituut Vias. [naar artikel]
In de eerste negen maanden van 2020 waren er in Limburg 13,4 procent minder letselongevallen dan in dezelfde periode vorig jaar. We telden ook zes minder verkeersdoden. Een positief gevolg van de lockdown. “Maar na het coronavirus zullen de cijfers weer stijgen”, waarschuwt Vias. [naar artikel]
Zweeds onderzoek bij 3,4 miljoen mensen laat geen twijfel: hondeneigenaars leven langer en gezonder. Minder stress, een lage bloeddruk en minder kans op allergieën zijn de belangrijkste positieve effecten van een viervoeter in huis. [naar artikel]
De lockdown was vervelend, maar bracht gelukkig hier en daar ook positieve dingen met zich mee. Voor Jens Dendoncker (29) bijvoorbeeld. Die stelt... [naar artikel]
Een sterker lichaam, een beter brein, minder stress: we willen het allemaal, maar hoe pak je dat aan? Er zijn duizenden wetenschappelijke studies over dingen die goed zijn voor lichaam en geest... maar hoe krijg je die ooit gelezen? Om je op weg te helpen, zetten we elke week één activiteit in de kijker: 5 wetenschappelijk onderbouwde redenen om iets vaker (of minder vaak) te doen. Vandaag: de positieve effecten van dankbaarheid. [naar artikel]
18:08 Analisten denken dat de positieve effecten van corona op Fagron groter zijn geweest dan de negatieve effecten. [naar artikel]
In het begin van de lockdown werd een kwart minder mensen met een hartinfarct opgenomen in de Belgische ziekenhuizen. Dat blijkt uit cijfers die cardioloog Marc Claeys (UZA/Universiteit Antwerpen) opvroeg. Sommige mensen waren bang om besmet te geraken met het coronavirus, maar er is ook en ander, meer positief effect. "Mensen bleven binnen en werden minder blootgesteld aan factoren als stress en luchtvervuiling." [naar artikel]
Ook in de Liefkenshoektunnel op de Antwerpse Ring (R2) was er dit jaar door de coronacrisis flink minder verkeer. Het vrachtverkeer viel er met 5 procent terug, het aantal personenwagens zelfs met 26 procent. Dat leidde niet alleen tot minder files, maar ook tot minder ongevallen. [naar artikel]
We verbruiken minder gas en elektriciteit, we storten ons massaal op de tweedehandsmarkt, en de verkoop van alcohol en tabak zit in dalende lijn. Zou de energiecrisis dan ook positieve effecten kunnen hebben? [naar artikel]
In de tweede week van de paasvakantie was er op werkdagen op de Vlaamse snelwegen 13,5 procent minder verkeer dan in de dezelfde week van 2019. Dat meldt het Vlaams Verkeerscentrum maandag. Er was 22 procent minder autoverkeer, maar wel 9 procent meer vrachtverkeer. Ook waren er 39 procent minder files dan voor de coronapandemie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.