Sinds de uitbraak van de coronacrisis zijn de prijzen van 1.500 producten met 10 procent of meer gestegen, schrijft de... The post Promotieverbod voor hamsteraars maakt ieders winkelkar fors duurder appeared first on Business AM. [naar artikel]
Hoewel het verbod op kortingen in supermarkten al lang weer verdwenen is, liggen de prijzen nog steeds hoger dan vóór... The post Coronacrisis heeft winkelkar duurder gemaakt, en dat is onze eigen schuld appeared first on Business AM. [naar artikel]
De coronacrisis heeft er wel degelijk voor gezorgd dat de gemiddelde winkelkar duurder is geworden. Dat blijkt uit cijfers van het Prijzenobservatorium. De koopkracht bleef evenwel bewaard, door dalende energieprijzen. [naar artikel]
Test Aankoop roept supermarktketens op om snel hun prijzen te verlagen tot het niveau van voor de coronacrisis. De regering... The post Winkelkar duurder sinds corona-uitbraak appeared first on Business AM. [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven stijgen: een winkelkar is gemiddeld 12,33 procent duurder dan een jaar geleden. Vooral mosterd, spaghetti, onderhoudsproducten en boter zijn fors duurder geworden. Dat stelt Test-Aankoop vast. [naar artikel]
Heb jij ook het gevoel dat je voor een volle winkelkar meer betaalt dan vóór de coronacrisis? De cijfers geven je gelijk: sommige producten zijn flink duurder geworden. Maar als we meer betalen aan de kassa, komt dat misschien ook omdat we anders zijn gaan winkelen. [naar artikel]
Een winkelkar is vandaag gemiddeld ruim 12% duurder dan een jaar geleden. Dat stelde Test-Aankoop vast. Vooral mosterd, spaghetti en zuivel zijn fors duurder geworden. De internationale graanprijs en die van plantaardige olie is wel fors gedaald. Maar is dit ook meer dan een lichtpuntje? [naar artikel]
Supermarktketens mogen dan wel opnieuw promotie voeren, als consument betalen we aan de kassa toch nog altijd meer dan voor de coronacrisis. Dat blijkt uit onderzoek van Test-Aankoop. Opvallend daarbij is dat vooral Colruyt nog altijd ruim 5 procent duurder is dan voor de lockdown, zo blijkt uit het onderzoek. Colruyt zelf betwist dat en benadrukt dat ze ook in coronatijden de laagste prijzen garanderen. [naar artikel]
Het leven wordt duurder, maar geldt dat ook voor onze boodschappen? "Ja, al hangt het er vanaf wat je koopt", zo blijkt uit de winkelkar-test van "De inspecteur" op Radio 2. Drie maanden geleden vulde presentator Sven Pichal een winkelkar met 75 verschillende producten uit drie verschillende supermarkten. Vandaag doet hij dat opnieuw. "Alle producten samen zijn iets duurder geworden. Vooral A-merken, boter, pasta en brood kosten meer. Al is de stijging niet even groot bij elke supermarktketen." [naar artikel]
Onze winkelkar is door de coronacrisis duurder geworden en dat zal hoogst waarschijnlijk nog wel even zo blijven. “Toch mag dit geen excuus zijn om... [naar artikel]
In een jaar tijd is de prijs van een goedgevulde winkelkar met 16,5 procent gestegen. Dat blijkt uit een steekproef van het Radio2-programma "De inspecteur". De prijs van een winkelkar is daarmee sneller gestegen dan het huidige inflatieniveau. "Vooral producten waarin zuivel, graan of olijfolie verwerkt is - denk aan pasta, koekjes of brood - zijn duurder geworden", zegt professor marketing Els Breugelmans (KU Leuven). [naar artikel]
Omdat de coronacrisis de winkelkar duurder heeft gemaakt, is de tijd rijp om in de supermarkten opnieuw kortingen en acties toe te laten. Dat zegt Open VLD-Kamerlid Vincent Van Quickenborne. Minister van Economie en Consumentenzaken Nathalie Muylle (CD&V) neemt eerstdaags een beslissing of dat verbod weer ingetrokken wordt. [naar artikel]
Niet alleen de dure energie maakt olie, koffie, zuivel en andere consumptiegoederen duurder. Ook tegenvallende oogsten en het tekort aan arbeidskrachten laten zich voelen in de winkelkar. En er staan de consument nog meer prijsstijgingen te wachten. [naar artikel]
Lees dit artikel: Winkelkar wordt fors duurder, waarschuwen grote merken Was- en levensmiddelenreus Unilever heeft zijn prijzen verhoogd omwille van de duurdere grondstoffen en verwacht dat de hoge inflatie nog maanden zal duren. De inflatie in de hele sector van consumentengoederen loopt op tot ruim boven 10 procent, zo schatte financieel directeur Graeme Pitkethly bij de toelichting van Unilevers kwartaalcijfers. Het Brits-Nederlandse concern zegt de […] Lees dit artikel: Winkelkar wordt fors duurder, waarschuwen grote merken [naar artikel]
Of het nu over pasta, bier, kaas, boter of andere producten gaat, een typische Belgische winkelkar is duurder dan in de buurlanden. Minister van Economie Pierre-Yves Dermagne (PS) wil beter begrijpen hoe dat komt. [naar artikel]
De afgelopen twee jaar is een winkelkar 29 procent duurder geworden. Dat blijkt uit de prijzen die consumentenorganisatie Testaankoop monitort. [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven nog altijd stijgen: zo is een winkelkar in december gemiddeld bijna 20 procent (19,67 procent) duurder geworden tegenover een jaar geleden. Dat heeft Testaankoop berekend, die het heeft over "de hoogste inflatie die ze ooit zag". In november bedroeg de prijsstijging nog 18,11 procent. [naar artikel]
Ondanks de dalende inflatie, blijven de prijzen van voeding stevig doorstijgen. Dat merkt ook De Inspecteur wanneer hij de kostprijs van zijn winkelkar bekijkt. "In minder dan drie maanden tijd stijgt de totale kostprijs weer met zes procent." In 15 maanden tijd is de winkelkar zelfs een kwart duurder geworden. [naar artikel]
Net geen vijf procent extra in amper twee maanden tijd. En producten die zelfs tot 76,9 procent duurder werden in die periode. De winkelkar pluimt onze portemonnee. Dat stelde onze Winkelkar Watcher vast. In april checkte Chris Snick de prijzen van 39 voedingsproducten in zes supermarkten, op 20 juni deed hij hetzelfde. Experten zijn niet verbaasd, volgens hen zou alles nóg duurder moeten zijn. Maar waarom lijken Nutella en co. dan immuun voor de stijgingen? [naar artikel]
De prijzen in de supermarkt blijven nog altijd stijgen: zo is een winkelkar in december gemiddeld bijna 20 procent (19,67%) duurder geworden tegenover een jaar geleden. Dat heeft Testaankoop berekend, die het heeft over “de hoogste inflatie die ze ooit zag”. In november bedroeg de prijsstijging nog 18,11 procent. [naar artikel]
Een winkelkar in de supermarkt is volgens onderzoek van Test Aankoop bijna 6 procent duurder geworden in vergelijking met april vorig jaar. Uitschieters zijn de prijs van tomaten en spaghetti, die met meer dan 30 procent steeg. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.