Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Tijd

Ted Sarandos

17/07/2020 - 21:24
"21:23 Lockdownkampioen Netflix krijgt tweede baas. Ted Sarandos wordt co-CEO naast sterke man Reed Hastings. Sarandos was al baas over het schijnbaar oneindige videoaanbod van Netflix. Hij maakte van Netfli..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Netflix-CEO Ted Sarandos: “We hebben nog nooit een succesvolle reeks gecanceld” (25/01/2023 - Express)

De laatste tijd worden er aan de lopende band reeksen gecanceld op Netflix. Onder andere ‘1899’, ‘Inside Job’ en ‘Warrior Nun’ krijgen zo geen volgend seizoen. Heel wat fans van deze reeksen reageerden woest op het nieuws en vroegen antwoorden van Netflix. Ted Sarandos, de CEO van de streamingdienst, zegt nu dat “er nog nooit […] [naar artikel]


2. Netflixtopman: "Pokémon Go is onze concurrent" (28/07/2016 - Het Laatste Nieuws)

ontentbaas van Netflix Ted Sarandos wil op volle kracht vooruit met het creëren van eigen series voor de streamingservice. "Als het aanbod goed [naar artikel]


3. Flinke salarisverhogingen voor Netflix-bazen (24/12/2019 - Het Laatste Nieuws)

De twee hoogste bazen van Netflix gaan in het nieuwe jaar een stuk meer verdienen. CEO Reed Hastings en contentbaas Ted Sarandos krijgen in 2020... [naar artikel]


4. Netflix plant maar liefst 80 films in 2018 (17/10/2017 - Het Laatste Nieuws)

Netflix brengt volgend jaar ongeveer tachtig films uit. De streamingservice wil daarmee volgens contentdirecteur Ted Sarandos evenveel eigen films... [naar artikel]


5. 3 miljard dollar voor eigen series (07/04/2019 - De Morgen)

Dat Netflix de wijze waarop we televisie kijken ingrijpend zal veranderen, staat als een paal boven water. Maar als het van chief content officer Ted Sarandos afhangt, zal het bedrijf binnenkort ook mee bepalen wát u bekijkt. Eigen succesreeksen zoals House of Cards en Orange Is the New Black zijn nog maar het begin. [naar artikel]


6. Tweede seizoen van ‘The Witcher’ nog dit jaar op Netflix (22/04/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het tweede seizoen van succesreeks ‘The Witcher’, met Henry Cavill (37) in de hoofdrol, zal nog dit jaar te zien zijn op Netflix. Dat bevestigde Netflix-CEO Ted Sarandos tijdens een officiële briefing over de cijfers van het bedrijf. [naar artikel]


7. Tweede seizoen van ‘The Witcher’ verschijnt in december op Netflix (09/07/2021 - Het Laatste Nieuws)

Netflix-CEO Ted Sarandos maakte in april bekend dat het tweede seizoen van de succesreeks ‘The Witcher’ dit jaar nog op Netflix zou verschijnen. Bij de streamingdienst hebben ze hun alvast aan hun woord gehouden, want er werd zonet bevestigd dat het vervolg in december naar het platform komt. [naar artikel]


8. Netflix-toplui krijgen opslag: CEO krijgt 34 miljoen aan aandelen (24/12/2019 - Het Belang van Limburg)

De twee topmanagers bij Netflix, CEO Reed Hastings en de verantwoordelijke voor de content Ted Sarandos, krijgen opslag na Nieuwjaar. Hastings krijgt 34 miljoen dollar in aandelenopties. Dat is een verhoging met 10 procent tegenover dit jaar. [naar artikel]


9. Netflix wil meer Zuid-Koreaanse producties en investeert 2,5 miljard dollar (25/04/2023 - Het Laatste Nieuws)

In de komende vier jaar wil streamingplatform Netflix 2,5 miljard dollar (2,3 miljard euro) investeren in series, films en andere programma's uit Zuid-Korea. Dat heeft topman Ted Sarandos bekendgemaakt na een ontmoeting met de Zuid-Koreaanse president Yoon Suk Yeol in Washington. [naar artikel]


10. Waarom ‘Squid Game’ zo’n groot succes is op Netflix (29/09/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het lijkt erop dat ‘Squid Game’ de populairste serie tot nu toe wordt op Netflix. Dat maakte co-CEO Ted Sarandos bekend. De Koreaanse serie is al zeker de best bekeken niet-Engelstalige reeks tot nu toe, maar andere records zijn ook al in zicht. [naar artikel]


11. Netflix-topman bevestigt dat goedkoper abonnement op komst is … met advertenties (27/06/2022 - Express)

Ted Sarandos, de co-CEO van Netflix, heeft op het Cannes Lions festival meer uitgegeven over de plannen van het streamingdienst om in de toekomst advertenties te tonen. De bedoeling zou daarbij zijn om niets te veranderen aan de bestaande formules, maar een goedkoper abonnement toe te voegen, waarbij gebruikers reclame te zien krijgen. De geruchten […] [naar artikel]


12. Na eerste daling abonnees in 10 jaar: Netflix komt met goedkopere optie mét reclame (28/06/2022 - Gazet van Antwerpen)

Netflix verloor in het eerste kwartaal van dit jaar zo’n 200.000 abonnees. Voor de streamingdienst is het tijd om het roer om te gooien. Netflix kiest nu toch voor reclame, al zal je er minder voor moeten betalen. Dat bevestigt co-CEO Ted Sarandos. [naar artikel]


13. Netflix-baas steunt Dave Chappelle ondanks kritiek op “transfobe” show (01/11/2021 - Het Laatste Nieuws)

Netflix-CEO Ted Sarandos en comedian Dave Chappelle staan nog altijd op goede voet. Dat bleek volgens Deadline backstage bij de ceremonie van de nieuwe toevoegingen aan de Rock & Roll Hall of Fame, waar de twee elkaar de hand schudden, voor een foto poseerden en ogenschijnlijk enthousiast met elkaar spraken. [naar artikel]


14. Netflix wil 2,5 miljard dollar investeren in Zuid-Koreaanse producties (25/04/2023 - Het Belang van Limburg)

In de komende vier jaar wil streamingplatform Netflix 2,5 miljard dollar (2,3 miljard euro) investeren in series, films en andere programma’s uit Zuid-Korea. Dat heeft topman Ted Sarandos bekendgemaakt na een ontmoeting met de Zuid-Koreaanse president Yoon Suk Yeol in Washington. [naar artikel]


15. Netflix wil begin 2023 einde maken aan het delen van paswoorden (23/12/2022 - Express)

Het einde van het gratis delen van paswoorden van Netflix-accounts lijkt niet meer veraf. Dat blijkt uit gesprekken die co-CEO’s Ted Sarandos en Reed Hastings recent hadden met investeerders van de streamingdienst. De situatie vandaag: Officieel kan je maar met één, twee of vier mensen – afhankelijk van je abonnementsformule – gebruikmaken van een account […] [naar artikel]


16. Netflix-toplui krijgen opslag (24/12/2019 - Express)

De twee topmanagers bij Netflix, CEO Reed Hastings en de verantwoordelijke voor de content, Ted Sarandos, krijgen opslag na Nieuwjaar. Hastings krijgt 34 miljoen dollar in aandelenopties. Dat is een verhoging met 10 procent tegenover dit jaar. Uit documenten die Netflix indiende bij de beurswaakhond blijkt wel dat het vaste salaris van Hastings daalt van […] The post Netflix-toplui krijgen opslag appeared first on Business AM. [naar artikel]


17. Nu ook officieel: Tweede seizoen van ‘Squid Game’ komt eraan (21/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

De razendpopulaire Netflix-serie ‘Squid Game’ krijgt officieel een tweede seizoen, zo meldt Variety. Ted Sarandos, de co-CEO van het streamingsplatform, kondigde aan dat de Koreaans serie terugkeert: “Het ‘Squid Game’-universum is eigenlijk nog maar net begonnen. [naar artikel]


18. Netflix-oprichter Reed Hastings geeft fakkel door als CEO (20/01/2023 - VRT NWS)

Netflix-medeoprichter Reed Hastings (62) is niet langer CEO van het streamingplatform. Hij blijft wel uitvoerend voorzitter van het Amerikaanse bedrijf. Dat maakte hij zelf bekend. Hastings deelde de post van CEO sinds de zomer van 2020 al met Ted Sarandos. Die laatste blijft aan en krijgt Greg Peters - tot nu operationeel directeur - naast zich als co-CEO. "In de laatste twee en een half jaar heb ik het management van Netflix almaar meer aan hen gedelegeerd", aldus Hastings. [naar artikel]


19. Heisa rond Dave Chappelle: 1.000 Netflix-medewerkers willen een walk-out doen (14/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

Volgens de Amerikaanse website The Verge zijn een duizendtal medewerkers van Netflix, waaronder verschillende transgenders, van plan om volgende week woensdag een virtuele walk-out te doen. De protestactie komt er nadat Ted Sarandos, de CEO van Netflix, weigert om de special van Dave Chappelle van het platform te halen. In zijn show lacht Chappelle met transpersonen en verdedigt hij onder meer de controversiële uitspraken van J.K. Rowling. [naar artikel]


20. Netflixpersoneel dreigt met staking na transfobe uitspraken van comedy-ster Dave Chappelle (15/10/2021 - VRT NWS)

Meer dan 1.000 medewerkers van Netflix zijn van plan om woensdag te staken. Dat melden verschillende Amerikaanse media. Transfobe uitspraken die komiek Dave Chappelle deed in zijn laatste Netflix-show zijn bij een deel van het personeel van de videostreamingdienst in het verkeerde keelgat geschoten. Door te weigeren om de show van het platform te halen, deed Netflix-topman Ted Sarandos olie op het vuur. [naar artikel]


21. Netflix-medewerkers dreigen met staking uit protest tegen ‘The Closer’ van komiek Dave Chappelle (14/10/2021 - De Morgen)

Volgens de Amerikaanse website The Verge zijn een duizendtal medewerkers van streamingdienst Netflix, waaronder verschillende transgender personen, van plan om volgende week woensdag een virtuele walk-out te doen. De protestactie komt er nadat Ted Sarandos, de CEO van Netflix, weigert om de special van Dave Chappelle van het platform te halen. In zijn show lacht Chappelle met trans personen en verdedigt hij onder meer de controversiële uitspraken van J.K. Rowling. [naar artikel]


22. Waarom Chef Film Scott Stuber Netflix verlaat en wat dat wil zeggen voor de toekomst van de streamingdienst (29/01/2024 - Newsmonkey)

In maart 2024 verlaat Scott Stuber Netflix. Hij was zeven jaar aan de slag bij de streamingdienst en was er verantwoordelijk voor de filmafdeling. Met zijn relatief geruisloze vertrek lijkt Netflix zijn strategie rond films te zullen wijzigen. Vertrek Scott Stuber: Netflix heeft officieel geen uitleg gegeven bij het vertrek van Scott Stuber, maar volgens insiders – via The Hollywood Reporter – zijn daar verschillende redenen voor. Zowel van de kant van Scott Stuber zelf als van de kant van co-CEO Ted Sarandos waren er steeds grotere meningsverschillen. Scott Stuber klaagde al langer dat hij te veel films moest maken en dat die kwantiteit de kwaliteit in de weg stond. De streamingdienst heeft zijn productie dan ook fors teruggeschroefd, van 90 eigen films in 2018 tot 49 films vorig jaar en 36 geplande Engelstalige films in 2024. Dat aantal is echter nog steeds meer dan eender welk ander productiebedrijf. De grootste frustratie van Stuber is echter het feit dat Netflix weigerde om hun films grote releases in cinema’s te geven. Een uitzondering daarop was Glass Onion: A Knives Out Mystery dat een relatief uitgebreide cinemarelease kreeg in de Verenigde Staten. Het succes daarvan overtuigde Sarandos echter niet om de politiek van Netflix in de toekomst aan te passen. Volgens Stuber zorgde die beslissing ervoor dat hij moeilijker grote filmmakers kon overtuigen om met Netflix in zee te gaan. Ted Sarandos zou dan weer – hoewel dat nooit openlijk gezegd is – ontgoocheld zijn in het succes van heel wat dure filmproducties van Netflix. Zo was er meest recent nog Rebel Moon van Zack Snyder, dat neergesabeld is door de critici. Ook de oogst op de Oscars is niet zo goed als Ted Sarandos gehoopt had. De voorbije jaren verzamelde Netflix maar liefst negen Oscarnominaties voor Beste Film, maar winnen lukte nooit. Concurrent Apple kreeg daarentegen wel al die felbegeerde prijs voor CODA. Toekomst Bela Bajaria: Het lot van Chef Film Scott Stuber was één jaar geleden eigenlijk al bezegeld. Toen promoveerde Netflix namelijk Chef TV Bela Bajaria tot Chief Content Officer, een job waar ook Stuber op aasde. Met die promotie maakte Netflix duidelijk dat televisie altijd hun prioriteit zal blijven. Bajaria volgt veel meer de interne bedrijfspolitiek en “leeft, eet, slaapt en drinkt” naar eigen Netflix. Hoewel Bajaria een nieuwe Chef Film zal aanstellen, zal die een duidelijk andere rol hebben dan Scott Stuber. De ambities om zwaar uit te pakken en te willen scoren op de Oscars zal vermoedelijk verdwijnen. Netflix zal in de toekomst nog steeds films maken, maar daaraan zal het minder geld besteden. Vermoedelijk zal het vaker projecten kopen die al in de maak zijn en nog een uitgever zoeken. Netflix zal ook opnieuw vaker oudere series en films aankopen. Het succes van een reeks als Suits vorig jaar bewees dat dat een van de goedkoopste manieren is om toch te blijven scoren. Die veranderende strategie van Netflix bleek ook al vorige week toen de streamingdienst 5 miljard dollar (4,63 miljard euro) investeerde in live streaming van de WWE. The post Waarom Chef Film Scott Stuber Netflix verlaat en wat dat wil zeggen voor de toekomst van de streamingdienst appeared first on Newsmonkey. [naar artikel]


23. Netflix brengt in 2018 ruim 80 nieuwe films uit (17/10/2017 - Express)

De videostreamingdienst Netflix wil volgend jaar opnieuw zes miljard euro investeren in eigen content. Daarbij wil het relatief gezien meer gaan inzetten op films. We mogen ons volgden jaar dus aan liefst 80 nieuwe films verwachten. Het bedrijf wil daarmee de schaal waarop het films aanbiedt gelijktrekken met de productie van series, zei contentdirecteur Ted […] The post Netflix brengt in 2018 ruim 80 nieuwe films uit appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


24. Wat betekent de deal met WWE voor de plannen van Netflix om te investeren in live sport? (26/01/2024 - Newsmonkey)

In de sportwereld wordt met argusogen gekeken naar de grote streamingdiensten. Omdat lineaire televisie het al enige tijd moeilijk heeft, zit het grote geld namelijk bij hen. Velen verwachten dan ook dat de streamingdiensten in de toekomst grote spelers zullen worden als er uitzendrechten van grote sportcompetities aangeboden worden. Netflix ontkent echter nog steeds dat het dat van plan is, hoewel het bedrijf een gigantisch bedrag op tafel legde voor de rechten van de WWE. Wat ging eraan vooraf? Eerder deze week raakte bekend dat Netflix de rechten heeft gekocht om vanaf 2025 wekelijks WWE Raw uit te zenden. Dat is een onderdeel van World Wrestling Entertainment (WWE), de grootste en populairste worstelorganisatie ter wereld. Netflix betaalt voor die rechten die exclusieve rechten maar liefst 5 miljard dollar (4,6 miljard euro) voor de komende tien jaar. Het kan de deal na vijf jaar wel verbreken, of voor nog eens tien jaar verlengen. Met deze deal waagt Netflix zich voor het eerst aan live sport. De voorbije jaren wist de streamingdienst zich wel al meermaals te onderscheiden met succesvolle sportdocumentaires. Denk daarbij aan Drive To Survive over Formule 1 Break Point over tennis, Tour de France: Unchained over wielrennen, Full Swing over golf en Six Nations: Full Contact over rugby. De move van Netflix is het zoveelste bewijs dat streamingdiensten steeds belangrijker worden als het gaat om uitzendrechten van sporten. Zo kocht Prime Video in de Verenigde Staten rechten op verschillende NFL-wedstrijden en was er daarvan ook één wedstrijd te zien op Peacock. Apple TV+ kocht dan weer de rechten van de Noord-Amerikaanse voetbalcompetitie MLS (en Lionel Messi). Ted Sarandos WWE is uniek: Netflix-co-CEO Ted Sarandos ontkent voorlopig dat het kopen van de rechten op WWE Raw een voorbode is op meer sportrechten. “WWE is sportentertainment”, legt hij uit. Daarmee verwijst Sarandos naar het het feit dat professioneel worstelen scripted is en dus anders is dan de meeste sporten. “Ik zou dit dus niet zien als een signaal dat onze sportstrategie verandert.” Toch: Ondanks de uitspraken van Ted Sarandos denken experten toch dat Netflix zich steeds meer zal beginnen mengen als het gaat over uitzendrechten van sporten. De streamingdienst is de laatste jaren al heel regelmatig van gedachten veranderd, denk daarbij aan het tonen van reclame en het tegengaan van het delen van wachtwoorden. Door zijn 260 miljoen abonnees wereldwijd is Netflix ideaal geschikt om heel wat sporten te streamen. Met Drive to Survive bewees het al dat het een sport zoals Formule 1, die zeer klein was in de Verenigde Staten, kan doen groeien tot een wereldwijd fenomeen. Met WWE, dat groot is in de VS maar klein in de rest van de wereld, hoopt het het omgekeerde te doen. UFC en NBA? Andere sporten? Sowieso zal Netflix niet gehaast zijn om meteen gigantische investeringen te doen om andere sportrechten binnen te halen. De streamingdienst heeft weinig ervaring met live-uitzendingen en die beperkte ervaringen die het wel heeft, waren geen succes door technische problemen. Het zal dus sowieso eerst willen kijken of de wekelijkse uitzending van WWE Raw goed verloopt, voor het nieuwe risico’s neemt. Toch zijn er enkele sporten waarmee ze zich ook de komende jaren mogelijk zullen moeien. UFC: De deal van de UFC met ESPN loopt af in 2025. De gevechtsport is de laatste jaren enorm gegroeid waardoor een nieuwe deal ongetwijfeld zeer lucratief zal zijn. Bovendien zit de UFC sinds september 2023 samen met de WWE onder dezelfde holding TKO. Het zou dus niemand verbazen als Netflix ook van de UFC bepaalde uitzendrechten koopt. NBA: Ook de deal van de NBA loopt volgend jaar af. De basketbalcompetitie zou volgens kenners hopen op zo’n 8 miljard dollar (7,4 miljard euro) per jaar bij een nieuwe deal. Om dat bedrag bij elkaar te krijgen, rekent het op meerdere partners. Momenteel zitten de rechten op de NBA bij TNT, eigendom van Warner Bros., en ESPN, eigendom van The Walt Disney Company. Bij de nieuwe deal zal daar ongetwijfeld een derde partner bijkomen, vermoedelijk een streamingdienst. The post Wat betekent de deal met WWE voor de plannen van Netflix om te investeren in live sport? appeared first on Newsmonkey. [naar artikel]


25. Hollywood richt commissie op in strijd tegen seksueel misbruik (17/12/2017 - Metro)

In de strijd tegen seksueel misbruik in de entertainmentindustrie in de Verenigde Staten hebben filmstudio’s en televisiezenders, ondersteund door topfiguren uit Hollywood, een commissie opgericht. Opdracht is om “komaf te maken met de wijdverspreide cultuur van aanrandingen en machtsmisbruik”, klinkt het in mediaberichten. De commissie wil ervoor zorgen dat veiligere, rechtvaardigere en meer gelijkgerechtigde jobs […] [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!