Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Cruciale krachtmeting woedt tussen supermarkten en producenten, en de uitslag heeft rechtstreeks impact op uw portefeuille

07/11/2021 - 03:20
"Producenten willen volgend jaar allerlei prijzen verhogen, maar supermarkten wringen tegen. Zij willen de klant met de beste promoties blijven verleiden. De machtsstrijd zal mee bepalen hoeveel duurder het leven wordt."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Krachtmeting tussen supermarkten en producenten bepaalt hoe duur boodschappen worden (03/11/2021 - Het Belang van Limburg)

Producenten willen volgend jaar allerlei prijzen verhogen, maar supermarkten wringen tegen. Zij willen de klant met de beste promoties blijven verleiden. De machtsstrijd zal mee bepalen hoeveel duurder het leven wordt. [naar artikel]


2. Krachtmeting tussen Outlaws en Hells Angels woedt in Genk (30/05/2017 - Het Belang van Limburg)

Limburg wordt meer een meer het speelterrein van rivaliserende motorbendes. In Genk woedt een krachtmeting tussen de Hells Angels en de Outlaws. Leden van de Outlaws hielden een herdenkingsrit voor hun drie clubleden die in 2011 vermoord werden door de Genkse Hells Angel Ali Ipekci. Opmerkelijk is ook dat de Outlaws tijdens deze rit een bezoek brachten aan een ex-lid van de rivaliserende motorbende Hells Angels. [naar artikel]


3. Krachtmeting over noodhulp voor Venezuela (21/02/2019 - De Tijd)

18:40 In Venezuela woedt al een maand een uitzichtloze machtsstrijd tussen Nicolás Maduro en Juan Guaidó. Zelfs de verdeling van noodhulp onder de nooddruftige bevolking vormt de inzet van een krachtmeting. [naar artikel]


4. Verschillende supermarkten gaan meer betalen aan producenten van rundsvlees (09/02/2024 - Het Laatste Nieuws)

Verscheidene supermarkten verhogen vanaf maandag de prijzen die ze betalen aan de producenten van rundsvlees. Dat heeft voorzitster Marianne Streel van de Waalse landbouworganisatie FWA vrijdag bekendgemaakt en de ketens bevestigen het nieuws. Het gaat alvast om Delhaize, Colruyt en Lidl. [naar artikel]


5. Producenten voorverpakt vlees richten marketing op kinderen (28/06/2018 - Het Nieuwsblad)

Twaalf merken van voorverpakte vleeswaren in de Belgische supermarkten richten zich met hun verpakking of productdesign rechtstreeks naar kinderen. Ze gebruiken marketingtechnieken om ouders en kinderen te beïnvloeden. Dat leert nieuw onderzoek van de Universiteit Gent dat Greenpeace donderdag uitbrengt. [naar artikel]


6. Tussen supermarkten woedt de prijzenoorlog in aanloop naar feestdagen volop: ‘In de namiddag voor kerstavond kun je goede deals doen’ (13/12/2023 - De Morgen)

[naar artikel]


7. Supermarkten maken zich op voor champagneoorlog (17/11/2020 - De Tijd)

20:00 De Belgische supermarkten zijn vroeger dan ooit met promotieacties voor champagne begonnen nu veel producenten een flink deel van hun stock niet verkocht dreigen te krijgen door de coronacrisis. [naar artikel]


8. De eerste impact van De Croo I op onze portefeuille: een overzicht (08/11/2020 - Express)

De regering-De Croo heeft haar programmawet voor 2021 klaar. Daarin belicht de regering onder meer welke fiscale maatregelen vanaf 1... The post De eerste impact van De Croo I op onze portefeuille: een overzicht appeared first on Business AM. [naar artikel]


9. Supermarkten gaan boeren meer betalen voor rundsvlees (09/02/2024 - Het Belang van Limburg)

Verscheidene supermarkten verhogen vanaf maandag de prijzen die ze betalen aan de producenten van rundsvlees. Dat heeft voorzitster Marianne Streel van de Waalse landbouworganisatie FWA vrijdag bekendgemaakt en de ketens bevestigen het nieuws. Het gaat alvast om Delhaize, Colruyt en Lidl. [naar artikel]


10. Hoe voelen we corona in onze portefeuille? “Laagste brandstofprijzen in meer dan jaar tijd, maar andere zaken zullen mogelijk duurder worden” (27/02/2020 - Het Nieuwsblad)

Het coronavirus heeft wereldwijd een impact op de economie. Maar hoe laat zich dat voelen in de portefeuille van de consument? Zijn er koopjes te doen met het vliegtuig, nu de reissector ook een impact voelt? Wat zeker vast staat: aan de pomp wordt het voordeliger. Maar dat blijkt een uitzondering. [naar artikel]


11. “Alle menselijkheid is verdwenen”: zo gaat het eraan toe bij de krachtmeting tussen supermarkten en leveranciers (19/11/2022 - Het Belang van Limburg)

De oorlog om de klant is groter dan ooit en dat zorgt ervoor dat de onderhandelingen tussen supermarkten en leveranciers nooit zo scherp gevoerd werden als nu. Al maanden klaagt de retail dat de gaten in rekken te wijten zijn “aan stugge gesprekken” met leveranciers die te veel geld vragen. Nu vertellen Belgische bedrijfsleiders hun kant van het verhaal. Over hoe ze met onderhandelingstrucs, uitstelmanoeuvres en “hallucinante” scheldpartijen onder druk gezet worden om in te binden én met verlies te werken. “Je bent een vuile leugenaar, riep die Duitse aankoper. Du lügst und betrügst uns.” [naar artikel]


12. Diplomatieke ontmoeting tussen de VS en China in Peking liep uit op een krachtmeting (26/07/2021 - Express)

Lees dit artikel: Diplomatieke ontmoeting tussen de VS en China in Peking liep uit op een krachtmeting Maandag had Wendy Sherman, de Amerikaanse onderminister van Buitenlandse Zaken, een ontmoeting met haar Chinese ambtgenoot Xie Feng in Tianjin, een stad die grenst aan Peking. Dit eerste bezoek aan China van een hoge diplomaat van de VS onder leiding van Joe Biden is helemaal niet goed verlopen. Feng was duidelijk: China is nog steeds […] Lees dit artikel: Diplomatieke ontmoeting tussen de VS en China in Peking liep uit op een krachtmeting [naar artikel]


13. Impact corona nog voelbaar: supermarkten pak duurder dan voor crisis, wel forse prijsdaling bij Carrefour Hyper (13/06/2020 - Het Belang van Limburg)

De impact van het coronavirus is nog altijd voelbaar in de supermarkten. Zo is er bij Carrefour Hyper sprake van een forse prijsdaling, andere supermarkten zijn een pak duurder dan voor de crisis. Dat meldt consumentenorganisatie Test-Aankoop. [naar artikel]


14. Nieuw op 1 januari: deze veranderingen hebben een impact op uw portefeuille (01/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

Op 1 januari treden er weer een hele rist veranderingen in voege. Heel wat veranderingen hebben ook een impact op uw portefeuille. Zo gaan de nettolonen omhoog, stijgt ook het tarief voor drinkwater en verlaagt de premie voor zonnepanelen.Een overzicht. [naar artikel]


15. Avondeten voor een prikje: de budgetgerechten van 6 supermarkten (09/04/2022 - Het Belang van Limburg)

Ondanks de stijgende voedingsprijzen in de supermarkt kan je nog steeds heerlijke maaltijden bereiden die je slechts enkele euro’s lichter maken. Om dat te bewijzen vroegen we aan de zes grootste supermarkten van ons land hun beste recept dat geen aanslag pleegt op je portefeuille. [naar artikel]


16. #BeterNaCorona: ondersteun de korte keten (06/05/2020 - Apache)

Door de huidige coronacrisis kopen mensen massaal hun voedingsmiddelen bij zogenaamde korte keten-boeren. Korte keten betekent rechtstreeks bij de boeren of producenten kopen. Op die manier kunnen landbouwers of producenten de prijs en het aanbod zelf bepalen. De consumenten kopen weer rechtstreeks bij de boeren omdat ze tijdens deze publieke gezondheidscrisis gezonder willen eten. Ze hebben de tijd om stil te staan bij waar hun voeding vandaan komt en steunen graag de lokale economie in deze moeilijke tijden. [naar artikel]


17. Supermarkten mogen weer kortingen en promoties geven (30/03/2020 - De Tijd)

17:51 De stopzetting van de kortingen en promoties in de supermarkten heeft volgens het Belgische statistiekbureau amper een impact op onze boodschappenmand gehad. Het ontkracht de perceptie dat we de afgel... [naar artikel]


18. Frankrijk plafonneert prijzen in strijd tegen dure winkelkar (31/08/2023 - De Tijd)

20:22 De Franse minister van Economie Bruno Le Maire klikt de prijs van 5.000 winkelproducten vast en vervroegt de prijsonderhandelingen tussen supermarkten en producenten. Net als ons land blijft Frankrijk... [naar artikel]


19. ‘Verrassende’ kortingen bij discounters tonen hoe hard concurrentie tussen supermarkten woedt: ‘Niemand wil wijken’ (04/05/2023 - De Morgen)

[naar artikel]


20. Supermarkten geven 600 miljoen euro aan gratis producten weg (17/06/2019 - Het Nieuwsblad)

Supermarkten en producenten hebben vorig jaar een recordaantal producten gratis weggegeven. Totale waarde: ruim 600 miljoen euro, een stijging van meer dan 25 procent tegenover 2017. Dat schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen maandag. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!