Cambio haalt met zijn wagenpark zowat 9.400 personenwagens van de baan. Dat berekent het autodeelbedrijf naar aanleiding van zijn 15e verjaardag. Gemiddeld vervangt een cambio-auto dertien auto’s in privébezit. Zo worden ongeveer 18 voetbalvelden aan parkeerplaatsen uitgespaard. Zowat 21.000 Vlamingen maken gebruik van de deelwagens van Cambio. Die zijn beschikbaar aan 320 ophaalpunten in 40 […] Het bericht Cambio vervangt zowat 9.400 privéwagens verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het autodeelsysteem Cambio heeft er een nieuw recordjaar opzitten. Het aantal gebruikers in België ging voorbij de 60.000 en het aantal wagens rondde de kaap van 2.000. Dat meldt Cambio in een persbericht. [naar artikel]
In Herentals kan je nu ook gebruik maken van de wagens van het autodeelsysteem Cambio. Er staan vier elektrische auto's verspreid in de stad. Later dit jaar zal Cambio nog uitbreiden naar andere steden en gemeenten in de Kempen. [naar artikel]
Autodelen wordt steeds populairder. In 2022 gebruikten 40% meer Belgen een deelauto dan in 2021. En, ruim de helft van de autodelers zijn Vlamingen. Dat blijkt uit het onderzoek van Autodelen.net en de KULeuven. Volgens de onderzoekers vervangen alle deelauto’s in Vlaanderen samen 17.079 privéwagens. Zowel in de stad Antwerpen als in Mechelen neemt autodelen een grote sprong. Ook in de Kempen vindt het meer en meer ingang met de komst van Cambio naar verschillende gemeenten. Wat zijn de voornaamste redenen van dat succes? [naar artikel]
Het deelautobedrijf cambio heeft zijn duizendste deelwagen in Vlaanderen ingehuldigd. Opgestart met een vijftal auto's in 2004, is het bedrijf intussen actief in meer dan 55 Vlaamse steden en gemeenten. [naar artikel]
Cambio haalt met zijn wagenpark zowat 9.400 personenwagens van de baan. Dat berekent het autodeelbedrijf naar aanleiding van zijn 15e verjaardag.... [naar artikel]
Cambio, het grootste autodeelbedrijf in de provincie Oost-Vlaanderen, telt ondanks de coronacrisis toch meer leden dan vroeger. “Er zijn minder deelauto's gebruikt want mensen bleven vaker thuis, maar ons ledenaantal stijgt opvallend”, klinkt het bij Cambio, “dat belooft voor later!” [naar artikel]
Autodelen zit gigantisch in de lift: vorig jaar gebruikten 40?procent meer mensen een deelauto. En dat scheelt qua parkeerplaats. “Elke deelauto haalt tussen de drie en de tien privéwagens van de straat.” [naar artikel]
Er vliegen naar verhouding steeds meer privéjets en steeds minder commerciële vliegtuigen op Antwerp Airport. Het aantal privévluchten steeg met 25 procent tussen 2019 en 2022, en het aantal binnenlandse privévluchten verdubbelde zelfs. Dat blijkt uit een rapport van burgerplatform Vliegerplein in samenwerking met Transport & Environment. Beide organisaties eisen een einde aan de subsidies voor de luchthaven. “Er is geen enkel excuus om met een privéjet van Antwerpen naar Brussel of Kortrijk te vliegen.” [naar artikel]
Flibco, een privébedrijf dat vervoer van en naar luchthavens organiseert, biedt vanaf 23 juni volledige ritten aan in Vlaanderen. Sinds november vorig jaar is het juridisch kader dat privébedrijven toelaat om personenvervoer in Vlaanderen te voorzien, klaar. Flibco is het eerste bedrijf dat een vergunning binnenhaalt: vanuit verschillende Vlaamse steden kunnen mensen de bus naar Brussels Airport nemen. Het bedrijf verzekert dat het “geen concurrent” is of wordt van vervoersmaatschappij De Lijn. [naar artikel]
In 2022 waren er bijna 13 procent méér vluchten met privéjets van en naar ons land dan in 2021. Het aantal vluchten met privéjets ligt ook hoger dan voor de coronacrisis. Dat blijkt uit cijfers van EBAA, de Europese koepelorganisatie voor bedrijven in de zakenluchtvaart. “Vorig jaar was er chaos op heel wat luchthavens. Dat heeft zakenreizigers doen kennismaken met privéjets, en die klanten blijven terugkeren”, zegt Bernard Van Milders van Flying Group, een Belgisch bedrijf dat zakenvluchten uitvoert. [naar artikel]
Cambio voegt drie nieuwe ‘vaste’ locaties voor deelwagens toe aan de huidige vaste standplaatsen in Hasselt. Er komen ook wagens bij. Vandaag zijn er in Hasselt zo’n 360 geregistreerde gebruikers. [naar artikel]
Wie een deelwagen van Cambio wil reserveren, kan er maar beter tijdig bij zijn. Door de coronacrisis laten de leveringen van nieuwe wagens op zich wachten. Bovendien zijn de huidige wagens minder beschikbaar omdat klanten een deelwagen voor een langere periode reserveren om op reis te gaan in het binnenland. [naar artikel]
Autodeelsysteem Cambio en supermarktketen Colruyt gaan samenwerken. Voortaan kunnen Cambio-gebruikers hun deelwagen ophalen op een parking van Colruyt in enkele gemeenten in Vlaanderen. Het gaat meer bepaald om Kortrijk, Gent (Sint-Amandsberg, Ledeberg en Rooigemlaan) en Brugge. Binnenkort volgen Oostende en Sint-Niklaas. [naar artikel]
Autodeelsysteem Cambio en supermarktketen Colruyt gaan samenwerken. Voortaan kunnen Cambio-gebruikers hun deelwagen ophalen op een parking van Colruyt in enkele gemeenten in Vlaanderen. Het gaat meer bepaald om Kortrijk, Gent (Sint-Amandsberg, Ledeberg en Rooigemlaan) en Brugge. Binnenkort volgen Oostende en Sint-Niklaas. [naar artikel]
De bijna 41.500 leden van autodeelorganisatie Cambio hebben vorig jaar 551.680 ritten geregistreerd, een stijging met 12,9 procent in vergelijking... [naar artikel]
Komend weekend wordt het startschot gegeven van het nieuwe Formule 1-seizoen, met de GP van Bahrein. Maar dat wist u al, als u het Twitter-account van de privéjet van Max Verstappen volgt. [naar artikel]
Cambio is in Antwerpen begonnen met deelwagens zonder vaste standplaats. De wagens moeten wel in een zone worden teruggebracht, het systeem van ‘free floating’. Er zijn momenteel tien zones. [naar artikel]
“Hoe wereldvreemd kan je zijn?” “Het nieuwe dieptepunt van de Vlaamse media.” “Wie kijkt er toch naar deze nonsens?” De striemende kijkerscommentaren die ‘Anouk Matton Privé’ na twee afleveringen over zich heen krijgt, liegen er niet om. Nochtans wil mevrouw Dimitri Vegas maar één ding: Vlaanderen laten kennismaken met de échte Anouk Matton (28): een kwetsbaar meisje dat een diepe onzekerheid met zich meesleurt. De kritiek is dus enorm hard binnengekomen. “Oké, materieel heb ik meer dan de gemiddelde mens en ik reis weleens in een privévliegtuig, maar ben ik daarom automatisch dom of minder sympathiek?” [naar artikel]
“Michael is er en tegelijk niet.” Meer moest hij niet zeggen om overal in het nieuws te komen. Boodschapper van dienst was deze keer Eddie Jordan, zijn vroegere teambaas. De waarheid? Buiten familie, advocaat en verzorgend personeel weet niemand hoe Michael Schumacher (54) er tien jaar na zijn ski-ongeval echt aan toe is. “Omdat privé privé is”, zeggen zijn naasten. Of is er meer aan de hand? [naar artikel]
Geen ellenlange wachtrijen aan de incheckbalie, geen stakende piloten, geen afgelaste vluchten en geen helse zoektocht naar verloren bagage. Wie het zich kan veroorloven, vliegt privé. Zo blijkt uit een rondvraag bij verschillende aanbieders van privéjets. Sebastien Abeloos (35) is al tien jaar piloot bij Luxaviation en bereidt zich voor op de drukste zomer uit zijn carrière. “Let’s go!”, lacht hij. [naar artikel]
En plots werd hun privacy het gespreksonderwerp, in plaats van hun straf. Een document met privé-informatie over de Reuzegommers werd woensdag druk gedeeld via Tiktok en andere sociale media. Het ging om hun naam en telefoonnummer, het adres van hun ouders, contactgegevens van een broer of zus. “Ik dien een strafklacht in”, zegt een van hun advocaten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.