Taxidienst Uber laat vanaf eind 2019 in Londen geen bestuurders meer toe met een dieselwagen. Dat heeft het bedrijf gisteren bekendgemaakt. [naar artikel]
Wetenschappers van de universiteiten van Oxford en Bath hebben een prijskaartje gehangen aan de luchtvervuiling van het verkeer op de weg. Die zorgt voor duizenden vroegtijdige sterftes als gevolg van kanker, hart-en vaatziektes en chronische longaandoeningen. [naar artikel]
08:21 Amper een op de vijf particulieren koopt nog een dieselwagen. De bedrijfswagens volgen veel trager. [naar artikel]
Leg jij met je dieselwagen ook veel minder kilometers af nu je telewerkt door corona? En heb je ook het gevoel dat je auto de laatste tijd minder vinnig rijdt? Dan is het opletten geblazen: te veel korte afstanden zijn niet goed voor de motor. “Als je een dieselwagen opstart, zou je er eigenlijk een half uur moeten mee rijden”, zegt autospecialist Mark Pecqueur. [naar artikel]
Het einde van de dieselwagen is nabij. Vanaf volgend jaar is rijden op benzine het goedkoopst voor alle bestuurders die minder dan 30.000 km [naar artikel]
Uit een vergelijking van taxiprijzen in tachtig steden in de wereld blijkt dat Antwerpen in de top tien van de duurste zit, net na wereldstad Londen. Brussel is voor een rit van drie kilometer twee euro goedkoper. [naar artikel]
In het stulpje van Gert Verhulst in het Franse Saint-Tropez wordt straks het tweede seizoen van ‘De Verhulstjes’ ingeblikt, maar ook u kunt straks in luxe baden in die forse villa. Al moet u dan wel rekening houden met het prijskaartje. Een week logeren in de ‘Villa Moulin des Graniers’ kost namelijk een aardige duit. [naar artikel]
Directeurs worstelen met nieuwe regelgeving die hen verplicht om een energieprestatiecertificaat (EPC) voor hun schoolgebouwen aan te vragen. Volgens een berekening van CD&V kost de hele operatie tot 19,1 miljoen euro. [naar artikel]
Directeurs worstelen met nieuwe regelgeving die hen verplicht om een energieprestatiecertificaat (EPC) voor hun schoolgebouwen aan te vragen. Volgens een berekening van CD&V kost de hele operatie tot 19,1 miljoen euro. [naar artikel]
Mobiliteitsclub VAB vindt het criterium (de euronorm van een auto) dat de Vlaamse overheid gebruikt om te bepalen welke dieselwagen al dan niet een lage-emissiezone binnen mag onnauwkeurig. Dit criterium leidt tot discriminatie van bezitters van een Euro 4 dieselwagen met roetfilter, die sinds 1 januari de LEZ niet meer binnen mogen zonder te betalen, zo concludeert VAB uit onderzoek naar de effectieve uitstoot van fijnstof bij het huidige dieselwagenpark in Vlaanderen. [naar artikel]
Middelbare scholen schrappen massaal de Londen-reis voor hun scholieren. Sinds 1 oktober moeten alle reizigers naar Groot-Brittannië immers over een internationale reispas beschikken. “Die extra kost van nog eens 50 euro voor zo’n paspoort vinden we niet verdedigbaar”, zeggen scholen. [naar artikel]
10:56 De Zweedse autobouwer Volvo Cars heeft het dieseltijdperk vaarwel gezegd. In zijn fabriek in Torslanda, Zweden, is dinsdag de allerlaatste dieselwagen, een XC90, van de band gerold. [naar artikel]
Wie vandaag met een dieselwagen rijdt, heeft zijn brandstofrekening gevoelig zien stijgen. Uit een berekening van automobilistenvereniging VAB blijkt dat een gemiddelde dieselrijder vandaag 448 euro meer betaalt dan begin 2016. Honderd kilometer met een benzinewagen kost vandaag nog amper 95 eurocent meer dan dezelfde afstand met een diesel. [naar artikel]
Ons land zal tegen eind dit jaar 31,5 miljard euro hebben uitgegeven om de coronacrisis aan te pakken, zo berekende De Morgen dinsdag. De kosten lopen bovendien verder op door de economische schade. Straks is het een jaar geleden dat België stil werd gelegd door het nieuwe coronavirus. Veel bedrijven moesten sluiten, terwijl het alle […] The post Corona kost België al meer dan 30 miljard euro appeared first on Business AM. [naar artikel]
Ons land zal tegen eind dit jaar 31,5 miljard euro hebben uitgegeven om de coronacrisis aan te pakken, zo berekende De Morgen dinsdag. De kosten lopen bovendien verder op door de economische schade. Straks is het een jaar geleden dat België stil werd gelegd door het nieuwe coronavirus. Veel bedrijven moesten sluiten, terwijl het alle […] The post Covid-19 kost België al meer dan 30 miljard euro appeared first on Business AM. [naar artikel]
Wie zijn dieselwagen tweedehands wil verkopen, zal daar de komende maanden en jaren steeds minder geld voor krijgen. “Binnen een drietal jaar zal een dieselvoertuig niet meer dezelfde restwaarde hebben dan vandaag het geval is”, waarschuwt de sector. [naar artikel]
559.908.339,71 euro: zo veel gaf de federale overheid in 2017 uit aan de gevangenissen. Een daling van 22 miljoen euro ten opzichte van 2016, zo blijkt uit cijfers die De Morgen dinsdag publiceert. Maar ook het aantal gevangenen daalde, tot 10.471 gedetineerden. Een gevangene kost daardoor 146,5 euro per dag. [naar artikel]
De uitspraak van de Zuid-Afrikaanse zakenman hoeft niet te verbazen. Dat hij als topman van Tesla vooral de elektrische zaak bepleit is natuurlijk... [naar artikel]
De Zweedse autobouwer Volvo Cars heeft het dieseltijdperk vaarwel gezegd. In zijn fabriek in Torslanda, Zweden, is dinsdag de allerlaatste dieselwagen, een XC90, van de band gerold, zo heeft het bedrijf bekendgemaakt. [naar artikel]
Het verschil met een student die pendelt, blijft groot. Een student die met met het openbaar vervoer pendelt, kost net geen 8.000 euro, wie met de auto pendelt, kost zo'n 11.000 euro per jaar. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.