15:36 De Antwerpse start-up Hysopt heeft 1,9 miljoen euro kapitaal opgehaald. Het ontwikkelt software waarmee koel- en verwarmingsinstallaties veel zuiniger worden. [naar artikel]
Een Antwerpse start-up is er in geslaagd het drankje ‘Pomton’, een mix van pompelmoessap en tonic, te commercialiseren. “Geen gesukkel meer om de juiste mix tussen de twee te vinden, de perfecte balans zit voortaan al in één blikje”, zegt Nathan Rosenberg. “Het móét onze zomer zijn om door te breken, de huidige corona-crisis verandert dat niet. Vanuit Antwerpen willen we Vlaanderen veroveren.” [naar artikel]
De meeste bedrijven proberen hun ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Nu blijkt dat ook de digitale voetafdruk van een onderneming een impact heeft op het milieu. De Antwerpse startup Go Smart Digital helpt bedrijven om dit aan te pakken. Business AM sprak erover met vennoot Tim Sterckx. Beluister hier het volledige gesprek met […] [naar artikel]
Overlast: Voor de raad namen twee buurtbewoners van de weide aan de Buitensingel het woord om hun beklag te doen over Beachfest, een pop up-evenement begin juli. “Dit betekende 9 dagen geluidsoverlast tot ruim 1 uur voor de hele buurt. Dit was een festival dat niet thuishoort vlakbij de bewoning”, was de boodschap. Schepen voor Evenementen Peter Vanderkrieken (cd&v) reageerde dat nog een evaluatie van het event moet gebeuren. “En met de bevindingen zal rekening gehouden worden bij een eventuele volgende aanvraag.” De buren klaagden ook over straatraces en slecht onderhouden stoepen en fietspaden aan de Vreyshorring in de omgeving van de bowlingzaak. “Hier zijn plannen voor een veilige fietsboulevard als verbinding tussen het centrum en station”, reageerde burgemeester Bob Nijs (cd&v). [naar artikel]
Het Indiase bedrijf Furlenco ontwerpt meubelen die door de klant tijdelijk kunnen worden gebruikt en daarna kunnen worden gerecupereerd. Daarmee wil het bedrijf volgens Ajith Mohan Karimpana, chief executive van Fulenco, inspelen op de levensstijl van de millennials. Er kan volgens Karimpana immers worden vastgesteld dat voor de generatie millennials ervaringen belangrijker zijn geworden dan […] The post Een startup haalt 30 miljoen op omdat millennials geen meubelen kopen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Het is een van de meest riskante beleggingen: de initial coin offering, oftewel ICO. Startende ondernemingen geven zelf virtuele munten uit om geld... [naar artikel]
12:16 De Nederlandse ‘iTunes voor de journalistiek’ Blendle heeft 4 miljoen euro opgehaald bij 3 verschillende investeerders. De kapitaalinjectie komt op een cruciaal moment. [naar artikel]
De Leuvense startup xyzt.ai haalt een investering van 1 miljoen euro binnen bij drie grote investeerders, waaronder de Limburgse Reconversiemaatschappij. Het bedrijf verhuist zijn hoofdzetel ook naar de Corda Campus in Hasselt. xyztie.ai ontwikkelde een digitaal platform om locatie-data snel en eenvoudig te visualiseren en analyseren. Onder andere vliegtuigen, schepen en auto’s zijn uitgerust met tal van sensoren die data registreren. Die data worden verkocht aan overheden steden en gemeenten. Zij kunnen op die manier bijvoorbeeld in kaart brengen waar er te hard gereden wordt en waar het wegdek slecht is, om zo concreet acties te ondernemen. [naar artikel]
Na een eerste kapitaalronde vorig jaar haalt PayBIX opnieuw geld op. Daarmee wil het haar software voor loonadministratie doorheen verschillende landen verder uitbreiden. The post Payroll startup PayBIX haalt 1,75 miljoen euro op appeared first on DataNews. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.