We zijn onverbeterlijke kilometervreters, bleek deze week uit het eerste Ruimterapport. Maar ook al wordt er veel geklaagd over de file, de gemiddelde Belg wordt niet echt ongelukkiger van langer pendelen. De te lichte pijn van het onderweg zijn. [naar artikel]
Belgen pendelen gemiddeld 220 minuten per week, oftewel 22 minuten per woon-werkverplaatsing. Slechts in acht Europese landen (van de 35 onderzochte landen) doen inwoners er langer over om op het werk te geraken. Toch zorgt dat er niet voor dat we ongelukkiger worden. Dat blijkt uit een studie van UAntwerpen. Onderzoekers Ann Verhetsel en Toon […] Het bericht Pendelfrustraties maken ons niet ongelukkiger verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Hoe gezonder we zijn en hoe beter onze relaties zijn met geliefden en vrienden, hoe gelukkiger. Maar met centen is dat niet zo. Vanaf een bepaald puik inkomen maakt nog meer geld net ongelukkiger. “Het ideaal van altijd meer en meer is een valkuil”, zegt ‘geluksonderzoeker’ Lieven Annemans (UGent). [naar artikel]
Voor al wie dagelijks nagelbijtend en foeterend in dezelfde file staat, is er goed nieuws: vier nobele BV’s offeren zich eenmalig op om jouw autorit iets aangenamer te maken. De actie maakt deel uit van de zoektocht naar de meest frustrerende file in Vlaanderen van Het Nieuwsblad en Radio 1. [naar artikel]
De meeste mensen houden er niet van om in de file te staan. Af en toe gebeurt er echter iets onverwachts tijdens het filerijden: een flirtende vrouw in de auto naast je, een flauwe plezante die je aandacht probeert te trekken, etc. Heb jij iets meegemaakt in de file dat je niet vlug zal vergeten? Laat het ons zeker weten via [email protected]. [naar artikel]
We ergeren er ons elke dag aan, en toch gaan we er met duizenden tegelijk steeds weer in staan. De file. Voor de meeste automobilisten valt de dagelijkse file best mee. Maar sommigen onder ons moeten een flink deel van hun in die file staan. Voor een reeks in de krant zoeken we die mensen: de filekampioenen van België. [naar artikel]
Lees dit artikel: “Hoe vaker we samen online eten, hoe ongelukkiger we zijn” Wie in gezelschap eet en drinkt, zit beter in zijn vel en eet gezonder. Maar volgens onderzoek van de Universiteit Antwerpen (UA) geldt dat niet voor zij die dat regelmatig online doen. Waarom? In plaats van op café of op restaurant te gaan, zochten velen tijdens de lockdowns elkaars gezelschap online op om samen een […] Lees dit artikel: “Hoe vaker we samen online eten, hoe ongelukkiger we zijn” [naar artikel]
Digitaal samen eten en drinken heeft niet dezelfde positieve effecten als fysiek samen aan tafel gaan. Dat blijkt uit een onderzoek van de UAntwerpen. Integendeel: hoe vaker mensen online samen eten of drinken, hoe ongelukkiger ze zijn. [naar artikel]
Een nooit geziene file in Ham, vrijdagochtend. Autobestuurders die de snelweg wilden bereiken, deden er tot bijna een uur langer over. Op de radio kwam de oproep om de omgeving te mijden. Reden: een personeelsfeest bij Nike. [naar artikel]
Belgen die dit weekend op skivakantie naar Oostenrijk zijn vertrokken, hebben tot zeven uur in de file gestaan. [naar artikel]
Op de belangrijkste vakantieroutes is het al zeer druk, melden verkeersorganisaties VAB en Touring zaterdagochtend. In Frankrijk staat er om 7 uur al zo’n 200 kilometer file. Ook wie terugkeert naar België, riskeert vandaag in de file te staan. Ben jij onderweg naar je vakantiebestemming of kom je net terug van vakantie? Stuur ons je beelden via [email protected] of via WhatsApp. [naar artikel]
Belgen pendelen gemiddeld 220 minuten per week, ofte 22 minuten per woon-werkverplaatsing. Slechts in acht Europese landen (van de 35 onderzochte... [naar artikel]
Geen sneeuw en geen file. De ochtendspits verliep vrijdag veel vlotter dan verwacht/gevreesd. Dat kwam mogelijk door de waarschuwing van minister Kris Peeters die donderdagavond onder de hashtag ‘Thuiswerkalarm’ opriep om van thuis uit te werken. Maar toch is lang niet iedereen even tevreden met die oproep. De werkgevers niet bijvoorbeeld. En de weermannen -en vrouwen al zeker niet. [naar artikel]
Geen sneeuw en geen file. De ochtendspits verliep vrijdag veel vlotter dan verwacht/gevreesd. Dat kwam mogelijk door de waarschuwing van minister Kris Peeters die donderdagavond onder de hashtag ‘Thuiswerkalarm’ opriep om van thuis uit te werken. Maar toch is lang niet iedereen even tevreden met die oproep. De werkgevers niet bijvoorbeeld. En de weermannen -en vrouwen al zeker niet. [naar artikel]
De Muur van Geraardsbergen blijft hét Vlaamse wielermonument bij uitstek. Zij die heelhuids de tocht naar de top van de Oudenberg hebben overleefd, die pakken daar later ook graag mee uit. Zo verdwijnen er geregeld kasseien uit het wegdek van De Muur. Dat bezorgt de stadsdiensten niet alleen extra werk, het maakt de tocht over De Muur ook een pak gevaarlijker. Burgemeester Guido De Padt doet dan ook een oproep om de kasseien te laten liggen. [naar artikel]
“Zorg dat we kunnen passeren in de file, het is in het belang van iedereen.” Die oproep komt van de hulpdiensten. Want een jaar na de invoering van de reddingsstrook, rijden brandweer- en ziekenwagens zich nog altijd vast in de file. Deze week nog, bij een zwaar ongeval op de Brusselse Ring in Beersel. [naar artikel]
“Zorg dat we kunnen passeren in de file, het is in het belang van iedereen.” Die oproep komt van de hulpdiensten. Want een jaar na de invoering van de reddingsstrook, rijden brandweer- en ziekenwagens zich nog altijd vast in de file. Deze week nog, bij een zwaar ongeval op de Brusselse Ring in Beersel. [naar artikel]
‘Zorg dat we kunnen passeren in de file, het is in het belang van iedereen.’ Die oproep komt van de hulpdiensten. Want een jaar na de invoering van de reddingsstrook, rijden brandweer- en ziekenwagens zich nog altijd vast in de file. Deze week nog, bij een zwaar ongeval op de Brusselse Ring in Beersel. [naar artikel]
Door een ongeval met een tankwagen op de E313 in Geel-Oost is er enorme verkeershinder. De wachttijd op de snelweg loopt op tot twee uur en ook in de omgeving is er veel fileleed. Staat u ook in de file of geraakt u vandaag niet op uw bestemming door het ongeval? Laat onze redactie dan zeker iets weten via onderstaand formulier. [naar artikel]
Deeltijds werken om voor het kroost te zorgen, maakt vaders ongelukkiger. En dat ligt niet eens aan het kroost zelf, stelt de Nederlandse socioloog Sean de Hoon in een nieuw onderzoek. 'Mannen willen vooral kostwinner zijn.' [naar artikel]
De coronacris heeft gemorreld aan ons geluksgevoel. Dat blijkt uit het UGent-NN Nationaal Geluksonderzoek. De positieve evolutie sinds 2018 kreeg... [naar artikel]
Knuffelen maakt je weerbaarder tegen stress en infecties, toont onderzoek. En toch: voor sommigen voelt het echt niet fijn, zo'n innige omhelzing. Hoe komt dat? Maakt het je ongelukkiger? En kan je toch een knuffelaar worden, als je dat wil? Klinisch psycholoog Gianina Frediani geeft op deze internationale knuffeldag antwoord. “Er zijn mensen die van nature minder fysiek zijn.” [naar artikel]
Hoe beter de economie draait, hoe langer we in de file staan. Al bewijzen andere landen dat die file niet noodzakelijk hoeft. Hoe kan de liefde van de Belg voor zijn auto getemperd worden? [naar artikel]
Automobilisten worden binnenkort verplicht bij file op de autosnelweg een reddingsstrook vrij te laten. De plenaire Kamer heeft daarvoor donderdag een wetsvoorstel van Joris Vandenbroucke (sp.a) goedgekeurd. Bedoeling is dat bestuurders indien er een file ontstaat, spontaan een brede strook vrijlaten zodat de hulpdiensten snel ter plaatse kunnen komen bij bijvoorbeeld een aanrijding. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.