Elektrische deelsteps duiken de laatste jaren in een razendsnel tempo op in de grootsteden. Ook in Antwerpen zijn de Birds nu al niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Die deelsteps gaan ook gepaard met een aantal kinderziektes. Zo vielen in Nieuw-Zeeland al 1.200 gewonden. [naar artikel]
Elektrische deelsteps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Maar niet iedereen onthaalt de tweewielers met open armen. In veel Europese... [naar artikel]
De Brusselse gemeente Ukkel wil deelsteps weren uit het straatbeeld. Dat meldt de krant Le Soir. De gemeente wil zich eerst juridisch indekken vooraleer een effectief verbod uit te vaardigen. [naar artikel]
18:48 Het Parijse stadsbestuur verbiedt vanaf 1 september elektrische deelsteps, nadat 90 procent van de inwoners zich in een referendum had uitgesproken tegen de steps. In Brussel is een verbod (nog) niet ... [naar artikel]
Deelsteps zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld. De elektronische steps werken zoals de Velo-deelfietsen bij ons, alleen hebben ze geen station nodig. Maar hun succes zorgt voor rommelige en onveilige situaties op trottoirs. De start-up Swiftmile grijpt in. [naar artikel]
9% van de Belgen vergadert al eens achter het stuur, met of zonder beeld. Dat blijkt uit een enquête van verkeersveiligheidsinstituut Vias. “Wie het doet, onderschat de risico’s”, zegt woordvoerder Stef Willems (Vias). [naar artikel]
Naar alle waarschijnlijkheid is in België het eerste dodelijke slachtoffer met een elektrische step gevallen. In Antwerpen en Brussel zijn elektrische deelsteps niet weg te slaan uit het straatbeeld. Heel wat mensen kopen de tweewielers ook als alternatief vervoermiddel. Maar hoe veilig zijn elektrische steps? [naar artikel]
Enkele maanden na de legalisering van deelsteps neemt Duitsland al extra maatregelen die een streep door de rekening kunnen betekenen voor de verhuurbedrijfjes. De deeleconomie floreert in de steden. Deelauto’s (Cambio, Dégage, Partago, Drive Now) en deelfietsen (Villo, Velo en Blue Bike) zijn vertrouwd in het straatbeeld. En dan is er nog de plaag die […] The post Duitsland zet rem op deelsteps en laat steden zelf beslissen over licenties appeared first on Business AM. [naar artikel]
Elektrische steps lijken in Antwerpen steeds meer hun plaats te veroveren. De deelsteps van ‘Bird’, die in oktober gelanceerd zijn, duiken overal op. Maar ook de verkoop van elektrische steps doet het erg goed. [naar artikel]
In een nieuw rapport waarschuwt de Europese Unie woensdag voor de risico’s die verbonden zijn aan de uitrol van 5G-netwerken. Door klaar en duidelijk te stellen welke gevaren verbonden kunnen zijn aan 5G, “de toekomstige ruggengraat van onze maatschappijen en economieën”, willen de Europese lidstaten en de Commissie tegen eind dit jaar over een “gereedschapskist” met oplossingen beschikken. [naar artikel]
In een nieuw rapport waarschuwt de Europese Unie vandaag voor de risico's die verbonden zijn aan de uitrol van 5G-netwerken. Door klaar en... [naar artikel]
Steeds meer Oost-Vlamingen nemen de fiets, dat blijkt uit een bevraging van het verkeerscentrum Vias. Toch zijn de goede cijfers niet allemaal even positief. BIjna 6 op de 10 Oost-Vlamingen fietsen nadat ze alcohol hebben gedronken. “Dat vergroot het risico op ongevallen en is uiteraard verboden”, klinkt het bij Vias. [naar artikel]
Brussel gaat het aantal deelsteps beperken vanaf 2024. Nu zijn er nog 21.000 e-steps toegelaten in het Brussels Gewest, maar tegen dan nog maar 8.000. De Brusselse regering wil ook nog maar 2 aanbieders van deelsteps in de stad. [naar artikel]
De Brusselaars hebben nog geen tijd gehad om te wennen aan het nieuwe stadsbeeld met de elektrische deelsteps die op elke straathoek klaar stonden voor gebruik, of verschillende operatoren pakken hun biezen (en steps). Zo zullen operatoren Wind en ook Hive de hoofdstad al de rug toekeren. Voor het begin van de zomer kondigden Hive […] Het bericht Verdelers elektrische deelsteps verlaten Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
China heeft dinsdag zijn toeristen in de VS tot voorzichtigheid aangemaand. Het Chinese ministerie voor Cultuur en Toerisme roept op de "risico's... [naar artikel]
Producent van elektrische deelsteps Lime en verkeersinstituut Vias hebben vandaag de krachten gebundeld voor een actie gericht op gebruikers van... [naar artikel]
De stad Brugge voert niet langer onderhandelingen met uitbaters van deelsteps. Volgens het stadsbestuur lenen de Brugse kasseien zich niet voor het populaire vervoersmiddel. [naar artikel]
Nu het mooier weer wordt, waarschuwt Verkeersveiligheidsinstituut Vias motorliefhebbers voor allerhande vormen van afleiding op de motor. Meer dan de helft van de motorrijders (55 procent) geeft in een nieuwe studie van Vias Insitute aan minstens één infotainmentsysteem te gebruiken. Het gaat dan vooral om een navigatiesysteem of een smartphone op het stuur. [naar artikel]
Automobilisten die in hun wagen een radarverklikker hebben, krijgen meer snelheidsboetes. Dat blijkt uit een onderzoek van Vias Institute. “Chauffeurs met een radardetector zitten niet alleen vaker op de baan, ze zijn wellicht ook te zelfverzekerd en denken dat ze minder risico op een boete lopen omdat ze zo’n systeem hebben”, zegt Benoît Godart van Vias Institute. [naar artikel]
Kop-staartaanrijdingen waarbij een vrachtwagen op een auto inrijdt zoals in Maldegem dinsdagochtend, komen steeds vaker voor. Verkeersveiligheidsinstituut Vias vermoedt dat truckers meer vatbaar zijn voor concentratieverlies en afleiding, bijvoorbeeld door slaapgebrek en gsm-gebruik. “Verplicht daarom geavanceerde cruisecontrolsystemen in vrachtwagens”, zegt verkeersexpert Johan De Mol (UGent). [naar artikel]
Nu in Nederland vanaf 1 januari het bezit en de verkoop van lachgas verboden wordt, herhaalt Vias zijn pleidooi voor een verstrenging van de regels in België. Begin dit jaar waarschuwde het verkeersinstituut al dat vooral jonge bestuurders steeds vaker lachgas gebruiken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.