De kilometerheffing voor vrachtwagens vergroent het goederentransport over de Belgische wegen. Maar een verschuiving naar spoor of waterweg kwam er... [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens vergroent het goederentransport over de Belgische wegen. Maar een verschuiving naar spoor of waterweg kwam er amper. Dat schrijft De Standaard vandaag. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens vergroent het goederentransport over de Belgische wegen. Maar een verschuiving naar spoor of waterweg kwam er amper. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die in ons land sinds 1 april 2016 in voege is, zorgt voor een snelle vergroening van het vrachtwagenpark. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die in ons land sinds 1 april 2016 in voege is, zorgt voor een snelle vergroening van het vrachtwagenpark. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. [naar artikel]
Transportbedrijven omzeilen de kilometerheffing door hun vrachten met lichtere bestelwagens te vervoeren, omdat ze dan geen kilometerheffing hoeven te betalen. Dat bleek dinsdagochtend bij controles van de Vlaamse belastingdienst op een weegbrug op de E4O-snelwegparking in Wetteren. “In totaal werden 20 pv’s opgesteld. Daarvan gingen er dertien specifiek over overladen voertuigen en die leverden voor 29.000 euro aan boetes op”, aldus David Van Herreweghe, administrateur-generaal van de Vlaamse belastingdienst [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.