Brasschaat werkt aan een reglement dat vrachtwagens verbiedt te parkeren binnen de gemeentegrenzen. Volgens burgemeester Jan Jambon (N-VA) klagen bewoners steeds vaker over trucks die her en der geparkeerd staan. Transportfederatie Febetra vindt het verbod fel overdreven. “Er zijn al-tijd straten waar ze niemand storen. Ook in Brasschaat”, zegt directeur Philippe Degraef. [naar artikel]
Het gemeentebestuur van Brasschaat werkt aan een reglement dat vrachtwagens verbiedt te parkeren binnen de gemeentegrenzen. Volgens burgemeester Jan Jambon (N-VA) klagen bewoners immers steeds vaker over vrachtwagens die her en der geparkeerd staan, wat voor problemen zorgt. “Chauffeurs kunnen met de wagen of de fiets naar de parking voor vrachtwagens in Sint-Job”, aldus Jambon. [naar artikel]
Op het militair vliegveld van Ursel is op de landingsbaan een noodparkeerplaats ingericht om wachtende vrachtwagenchauffeurs op te vangen die naar het Verenigd Koninkrijk moeten via Zeebrugge. De provincie Oost-Vlaanderen heeft beslist dat chauffeurs daar niet langer dan 48 uur mogen verblijven. [naar artikel]
Tijdens de Week van de Mobiliteit, die vandaag wordt afgetrapt, legt de gemeente Brasschaat dit jaar de focus op asociaal parkeren. Aan scholen zorgt dat nog te vaak voor onveilige situaties en voor frustraties bij buurtbewoners. [naar artikel]
Loodrechte of schuine parkeervakken: in Brussel mag het straks niet meer, en de Fietsersbond wil voor Vlaanderen een soortgelijke aanpak. “In erg weinig situaties is haaks of diagonaal parkeren een goed idee.” [naar artikel]
Brasschaat werkt aan een reglement dat vrachtwagens verbiedt te parkeren binnen de gemeentegrenzen en is daarmee de eerste gemeente die dat doet. Transportfederatie Febetra vindt het verbod fel overdreven. [naar artikel]
De Antwerpse gemeente Brasschaat is de geparkeerde vrachtwagens in haar straten beu, en voert een algemeen parkeerverbod in, voor de hele gemeente. Burgemeester Jan Jambon is daarmee de eerste die zo’n drastische maatregel voor zijn hele grondgebied neemt. Maar dat valt niet in goede aarde bij de transportsector. [naar artikel]
Een landbouwer en zijn bedrijf riskeren een geldboete van 3.000 euro omdat hij tegen betaling toestemming gaf aan een Hongaarse firma om tweehonderd vrachtwagens te parkeren op zijn landbouwgrond in Opglabbeek. De Hongaarse chauffeurs wilden eind 2015 de feestdagen doorbrengen bij hun familie in het thuisland. Een transportfirma uit Opglabbeek die als tussenpersoon tegen betaling de ‘parking’ regelde, riskeert dezelfde boete. [naar artikel]
Een gezin uit Brasschaat krijgt al een jaar elektriciteit, maar heeft daar nog geen enkele voorschotfactuur voor ontvangen. Ook niet na tientallen telefoons naar intussen twee energieleveranciers en netbeheerder Fluvius. Het verlamt het gezin, want ooit volgt de eindafrekening. En die ligt hoog, in tijden van exploderende energieprijzen. “Ik heb gesmeekt om mijn meterstanden te mogen doorgeven”, zegt Peggy. “Het ging niet.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.