Het Brusselse Gewest wil nog deze legislatuur een stadstol invoeren. Transporteconoom Stef Proost (KULeuven) vindt dat een goed idee. ‘Kijk naar Stockholm of Göteborg. Daar is de filedruk afgenomen en de luchtkwaliteit verbeterd.’ [naar artikel]
Wie in Brussel met de auto rijdt, moet vanaf 2022 een kilometerheffing betalen, zo is vandaag bekendgemaakt. In Singapore, Londen, Stockholm en Milaan betalen bestuurders van auto’s, bestelwagens en vrachtwagens al langer voor het gebruik van de weg. Hoe pakken ze dat daar aan? In vergelijking met de andere steden zijn de Brusselse plannen behoorlijk ambitieus, zo blijkt, maar overleven ze ook de politieke strijd die vandaag al tussen onze gewesten is losgebarsten? [naar artikel]
12:21 Brussel voert vanaf 2022 een stadstol in. Met de simulator van De Tijd kunt u berekenen hoeveel de nieuwe stadstol u zal kosten. Voor Vlaamse pendelaars komt daar de Vlaamse verkeersbelasting bovenop. [naar artikel]
Brussel wil een stadstol invoeren die in de spitsuren naar schatting 2 à 6 euro per rit zou kosten, zo blijkt uit documenten die De Tijd kon inkijken. Dat zorgt voor boze politieke reacties vanuit Vlaanderen. [naar artikel]
In Parijs zijn dinsdag de politiechefs van acht metropolen, waaronder ook Brussel, samengekomen om te praten over terrorisme. Twee uur lang wisselde de prefect van de Parijse politie, achter gesloten deuren, ervaringen uit met de hoofden van de politiediensten van Brussel, Londen, Milaan, New York, Stockholm, Sydney en Toronto. [naar artikel]
In Parijs zijn gisteren de politiechefs van acht metropolen, waaronder ook Brussel, samengekomen om te praten over terrorisme. Twee uur lang wisselde de prefect van de Parijse politie, achter gesloten deuren, samen met de hoofden van de politiediensten van Brussel, Londen, Milaan, New York, Stockholm, Sydney en Toronto, ervaringen uit. [naar artikel]
In Parijs zijn dinsdag de politiechefs van acht metropolen, waaronder ook Brussel, samengekomen om te praten over terrorisme. Twee uur lang wisselde de prefect van de Parijse politie, achter gesloten deuren, samen met de hoofden van de politiediensten van Brussel, Londen, Milaan, New York, Stockholm, Sydney en Toronto, ervaringen uit. [naar artikel]
20:36 Met zijn akkoord over de stadstol krijgt Brussel de toorn van Vlaanderen en Wallonië over zich heen. 'Een nieuwe Vlaamse transfer. Dat is onaanvaardbaar', zegt Vlaams minister van Financiën Matthias D... [naar artikel]
Wie Brussel met de auto binnenrijdt, moet daar straks voor betalen, ook de Vlaamse pendelaars. Het Brussels Gewest voert nog deze legislatuur een variant in op de omstreden kilometerheffing. De nieuwe Brusselse regering kiest voor een stadstol met variabel tarief, afhankelijk van het tijdstip en het type wagen. Dat schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
Alles komt terug. Ook de stadstol. Het mag middeleeuws klinken, de nieuwe Brusselse regering wil wagens die het gewest binnenrijden nog deze... [naar artikel]
17:46 De Brusselse regering is het donderdag niet eens geraakt over een Brusselse stadstol. De administratie wordt nu gevraagd de technische details uit te werken. [naar artikel]
Voor Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert verdient het Brusselse voorstel voor een stadstol een ernstig debat met zowel het Vlaamse als het Waalse gewest, waarna de drie regio's een akkoord moeten vinden. Een vorm van rekeningrijden is volgens Lachaert “geen onnozel idee”, en hij roept de andere partijen op “het populisme achterwege te laten”, zo klonk het op Radio 1. Maar Brussel kan de stadstol niet eenzijdig invoeren, waarschuwde hij ook. [naar artikel]
15:51 De beslissing van Brussel om een stadstol te heffen, leidt tot fiscale ongelijkheid tussen de inwoners van het hoofdstedelijk gewest en die van de twee andere gewesten. Het systeem ook onverkort invoe... [naar artikel]
01:00 De geplande stadstol voor al wie Brussel binnenrijdt, krijgt vaste vorm. Wie hoofdstad binnenrijdt, zal een tolfheffing en tarief per kilometer moeten betalen. [naar artikel]
Een majeur conflict tussen de regio’s, dat dreigt de Brusselse stadstol te worden, voor ze goed en wel gelanceerd is.... The post Brussel heeft stadstol klaar, Vlaamse én Waalse regering revolteren: ‘Schandalig’ en ‘onaanvaardbaar’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
De stadstol waaraan de Brusselse regering werkt, is een pure belasting op de kap van de pendelaars. Dat vindt N-VA-fractieleidster in het Brussels Parlement Cieltje Van Achter. [naar artikel]
Binnen een klein jaar zult u vanuit Brussel ook rechtstreeks op Singapore kunnen vliegen. Singapore Airlines zal instaan voor de nieuwe rechtstreekse verbinding. [naar artikel]
14:10 Het Brussels Gewest maakt zich klaar om volgend jaar de infrastructuur voor de stadstol te bouwen. Nadat in oktober de eerste plannen voor de tarieven uitlekten, staat nu in de begroting voor volgend ... [naar artikel]
Wie Brussel binnenrijdt, zal nog deze legislatuur een stadstol betalen. Toch als het van Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt (Groen) afhangt, want zij wil niet eindeloos wachten op een gemeenschappelijke kilometerheffing met Vlaanderen. Al lijkt het er sterk op dat Van den Brandt solo slim speelt, want coalitiepartner Open VLD staat meteen stevig op de rem. [naar artikel]
Brussel gaat de strijd aan met de auto. Het Gewest buigt zich over de invoering van een tolheffing voor auto's. Uit de eerste testen blijkt dat een heffing van drie euro per dag het autoverkeer met 11 procent doet afnemen. 'De stadstol is een haalbaar alternatief voor de kilometerheffing.' [naar artikel]
21:46 Het Waals parlement heeft woensdag unaniem een motie aangenomen tegen de Brusselse stadstol. Ook de partijen die in Brussel besturen, tekenden dus mee. [naar artikel]
Singapore Airlines (SIA) start op 5 april 2024 met non-stopvluchten tussen Singapore en Brussel. Daarmee keert de luchtvaartmaatschappij na ruim 20 jaar terug naar deze bestemming. [naar artikel]
Op de agenda van het overlegcomité van vandaag staan niet alleen de coronamaatregelen, maar ook een communautaire kwestie: de stadstol/kilometerheffing in Brussel. Die botst niet alleen op Vlaams, maar ook op Waals protest. [naar artikel]
Wie Brussel met de wagen binnenrijdt, moet daar straks voor betalen, ook de Vlaamse pendelaars. Het Brussels Gewest voert nog deze legislatuur een variant in op de omstreden kilometerheffing. [naar artikel]
De Franstalige groenen werden al lang voor de federale Vivaldi-coalitie geïdentificeerd bij de Vlaamse centrumpartijen Open Vld en CD&V als... The post Ecolo als kiezelsteen in de Vivaldi-schoen: van ene incident naar andere, en stadstol Brussel moet dan nog komen appeared first on Business AM. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.