12:21 Brussel voert vanaf 2022 een stadstol in. Met de simulator van De Tijd kunt u berekenen hoeveel de nieuwe stadstol u zal kosten. Voor Vlaamse pendelaars komt daar de Vlaamse verkeersbelasting bovenop. [naar artikel]
Alles komt terug. Ook de stadstol. Het mag middeleeuws klinken, de nieuwe Brusselse regering wil wagens die het gewest binnenrijden nog deze... [naar artikel]
De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt wil Vlaanderen de pas afsnijden en een Brusselse 'stadstol' invoeren, ook voor Vlaamse pendelaars. Helemaal niet zo'n gek idee, vindt econoom Bruno De Borger (UA). 'Alleen moet Brussel niet profiteren van de pendelaars.' [naar artikel]
De Brusselse mobiliteitsminister Elke Van den Brandt wil Vlaanderen de pas afsnijden en een Brusselse 'stadstol' invoeren, ook voor Vlaamse pendelaars. Helemaal niet zo'n gek idee, vindt econoom Bruno De Borger (UA). 'Alleen moet Brussel niet profiteren van de pendelaars.' [naar artikel]
15:51 De beslissing van Brussel om een stadstol te heffen, leidt tot fiscale ongelijkheid tussen de inwoners van het hoofdstedelijk gewest en die van de twee andere gewesten. Het systeem ook onverkort invoe... [naar artikel]
De Brusselse regering voert een slimme kilometerheffing in: geen belasting meer op het bezit van een auto, maar per gereden kilometer. Daardoor betalen de Vlaamse en Waalse pendelaars mee, bovenop de verkeersbelasting die ze in het eigen gewest ook al betalen. Een belangenconflict tussen de gewesten dreigt. [naar artikel]
Wie Brussel met de auto binnenrijdt, moet daar straks voor betalen, ook de Vlaamse pendelaars. Het Brussels Gewest voert nog deze legislatuur een variant in op de omstreden kilometerheffing. De nieuwe Brusselse regering kiest voor een stadstol met variabel tarief, afhankelijk van het tijdstip en het type wagen. Dat schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
Alles komt terug. Ook de stadstol. Het mag middeleeuws klinken, de nieuwe Brusselse regering wil wagens die het gewest binnenrijden nog deze... [naar artikel]
De Waalse minister van Economie Willy Borsus is niet te spreken over de Brusselse plannen om een stadstol in te voeren. "Een unilaterale demarche die de factuur doorspeelt aan de pendelaars, kmo's en zelfstandigen in de andere gewesten. Dat is gedoemd om te mislukken”, klinkt het. [naar artikel]
Brussel wil een stadstol invoeren die in de spitsuren naar schatting 2 à 6 euro per rit zou kosten, zo blijkt uit documenten die De Tijd kon inkijken. Dat zorgt voor boze politieke reacties vanuit Vlaanderen. [naar artikel]
N-VA-fractieleidster in het Brussels Parlement, Cieltje Van Achter, reageert verrast op het spierballengerol van de Brusselse regering rond de invoering van de stadstol. “Zonder overleg wordt ermee gedreigd om een stadstol in te voeren als Vlaanderen en Wallonië niet meewillen in een globale slimme kilometerheffing. De Brusselaars zouden niet meer moeten betalen, maar de Vlaamse […] Het bericht N-VA verrast over spierballengerol van Brussel over stadstol verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Wie Brussel met de wagen binnenrijdt, moet daar straks voor betalen, ook de Vlaamse pendelaars. Het Brussels Gewest voert nog deze legislatuur een variant in op de omstreden kilometerheffing. [naar artikel]
Wie Brussel met de auto binnenrijdt, moet daar straks voor betalen, ook de Vlaamse pendelaars. Het Brussels Gewest voert nog deze legislatuur een... [naar artikel]
20:36 Met zijn akkoord over de stadstol krijgt Brussel de toorn van Vlaanderen en Wallonië over zich heen. 'Een nieuwe Vlaamse transfer. Dat is onaanvaardbaar', zegt Vlaams minister van Financiën Matthias D... [naar artikel]
Brussel wil een stadstol invoeren en de eerste verklaringen van de groene Brusselse minister van Mobiliteit lokten al een storm van protest uit. Maar een aantal steden gingen Brussel voor. Met eclatant en soms gemengd succes. Kunnen we daar conclusies uit trekken? [naar artikel]
Er is dringend overleg nodig met de Brusselse regering over de plannen voor een Brusselse stadstol en liefst ook een samenwerkingsakkoord. Zoniet, zal de Vlaamse regering alle nodige juridische stappen ondernemen om de belangen van de Vlaamse pendelaars te beschermen. Dat verklaarde Vlaams minister voor Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) in ‘De zevende dag’ (Eén). Hans Maertens (Voka) waarschuwde voor spitstechnologie bij de invoering van de stadstol, zoals het inschrijven van wagens in het Brussels Gewest om de taks te omzeilen. [naar artikel]
17:46 De Brusselse regering is het donderdag niet eens geraakt over een Brusselse stadstol. De administratie wordt nu gevraagd de technische details uit te werken. [naar artikel]
Voor Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert verdient het Brusselse voorstel voor een stadstol een ernstig debat met zowel het Vlaamse als het Waalse gewest, waarna de drie regio's een akkoord moeten vinden. Een vorm van rekeningrijden is volgens Lachaert “geen onnozel idee”, en hij roept de andere partijen op “het populisme achterwege te laten”, zo klonk het op Radio 1. Maar Brussel kan de stadstol niet eenzijdig invoeren, waarschuwde hij ook. [naar artikel]
Er is dringend overleg nodig met de Brusselse regering over de plannen voor een Brusselse stadstol en liefst ook een samenwerkingsakkoord. Zoniet, zal de Vlaamse regering alle nodige juridische stappen ondernemen om de belangen van de Vlaamse pendelaars te beschermen. Dat verklaarde Vlaams minister voor Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) in 'De zevende dag' (Eén). Hans Maertens (Voka) waarschuwde voor spitstechnologie bij de invoering van de stadstol, zoals het inschrijven van wagens in het Brussels Gewest om de taks te omzeilen. [naar artikel]
01:00 De geplande stadstol voor al wie Brussel binnenrijdt, krijgt vaste vorm. Wie hoofdstad binnenrijdt, zal een tolfheffing en tarief per kilometer moeten betalen. [naar artikel]
Wie Brussel met de wagen binnenrijdt, moet daar straks voor betalen, ook de Vlaamse pendelaars. Het Brussels Gewest voert nog deze legislatuur een variant in op de omstreden kilometerheffing. Mobiliteitsexperte Cathy Macharis (VUB) vindt het een goed idee. ‘Eigenlijk zou Vlaanderen dit ook moeten invoeren.’ [naar artikel]
Er is dringend overleg nodig met de Brusselse regering over de plannen voor een Brusselse stadstol en liefst ook een samenwerkingsakkoord. Zoniet, zal de Vlaamse regering alle nodige juridische stappen ondernemen om de belangen van de Vlaamse pendelaars te beschermen. Dat zei Vlaams minister voor Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) in "De zevende dag". Hans Maertens (Voka) waarschuwde voor spitstechnologie bij de invoering van de stadstol, zoals het inschrijven van wagens in het Brussels Gewest om de taks te omzeilen. [naar artikel]
Een majeur conflict tussen de regio’s, dat dreigt de Brusselse stadstol te worden, voor ze goed en wel gelanceerd is.... The post Brussel heeft stadstol klaar, Vlaamse én Waalse regering revolteren: ‘Schandalig’ en ‘onaanvaardbaar’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Wie Brussel met de wagen binnenrijdt, moet daar straks voor betalen, ook de Vlaamse pendelaars. Het Brussels Gewest voert nog deze legislatuur een variant in op de omstreden kilometerheffing. De nieuwe Brusselse regering kiest voor een stadstol met variabel tarief, afhankelijk van het tijdstip en het type wagen. Dat schrijft De Tijd woensdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.