Het parket-generaal eist zware boetes voor de NMBS en Infrabel voor de treinramp in Buizingen. Voor de treinbestuurder vraagt het Openbaar Ministerie 3 jaar cel, volledig met uitstel. "NMBS en Infrabel dragen een zware verantwoordelijkheid. De treinbestuurder was de laatste verantwoordelijke in de keten." Bij de ramp in Buizingen, nu 9 jaar geleden, kwamen 19 mensen om het leven. [naar artikel]
Meer dan zes jaar heeft het gerechtelijk onderzoek naar de treinramp van 15 februari 2010 in Buizingen geduurd. Maar nu ligt het langverwachte [naar artikel]
Het gerechtelijk onderzoek naar de treinramp in Buizingen, die op 15 februari 2010 het leven kostte aan 19 mensen, is afgesloten en het dossier [naar artikel]
Het parket Halle-Vilvoorde heeft zijn eindvordering klaar in het onderzoek naar de treinramp in Buizingen, die op 15 februari 2010 het leven kostte aan 19 mensen. In die eindvordering maakt het parket duidelijk welke personen het voor de politierechtbank wil vervolgen. Het is de Brusselse raadkamer die uiteindelijk zal beslissen of die personen ook zullen moeten terechtstaan, maar een datum voor de zitting voor de raadkamer is er nog niet. Dat heeft Belga vernomen op het parket Halle-Vilvoorde. [naar artikel]
Het onderzoek naar de treinramp in Buizingen werd na zes jaar afgerond. Het parket wil NMBS, Infrabel en de bestuurder vervolgen. [naar artikel]
Het parket Halle-Vilvoorde vervolgt de bestuurder van de stoptrein Leuven-'s Gravenbrakel, de NMBS en Infrabel voor de treinramp in Buizingen. [naar artikel]
De eindvordering van het parket komt er ruim zeven jaar na de treinramp. [naar artikel]
Op 26 maart 2018 zal de Brusselse raadkamer zich opnieuw buigen over het dossier rond de treinramp in Buizingen van 15 februari 2010. Dat meldt het... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.