Vrachtwagens op vloeibaar aardgas of LNG stoten twee tot vijf keer meer stikstofoxide uit dan diesel-trucks. Dat blijkt uit onderzoek van TNO op vraag van de Nederlandse overheid. [naar artikel]
Moderne dieselwagens produceren meer giftige uitlaatgassen dan vrachtwagens en bussen. Dat is het schokkende resultaat van een nieuwe Europese [naar artikel]
Vrachtwagens op vloeibaar aardgas (LNG) zijn even schadelijk voor het klimaat als vrachtwagens met dieselmotoren. Bovendien stoten ze ook veel meer schadelijke stoffen uit dan de constructeurs beweren. Dat klaagt Transport and Environment (T&E) maandag aan op basis van praktijktesten. De Europese federatie van milieuverenigingen roept de Europese Unie en Europese landen dan ook op om de voordelen voor vrachtwagens op LNG te schrappen. [naar artikel]
Wilfried Vandaele is Vlaams parlementslid voor N-VA. [naar artikel]
Voor of tegen kernenergie? De vraag verzandt vaak in ideologische tegenstellingen en gegoochel met studies die elkaar tegenspreken. Dit weten we op dit moment over de geplande kernuitstap. [naar artikel]
Het ware verbruik van een wagen is vaak moeilijk te achterhalen. Rijstijl en traject hebben immers een enorme invloed op de resultaten, waardoor de laboratoriumtests er al eens — althans van jouw profiel — flink anders kunnen uitzien. De onderzoekers van WhatCar probeerden alvast een zo realistisch mogelijke test te ontwerpen. HLN Drive ging door de cijfers. [naar artikel]
De uitstoot van stikstofoxide door dieselwagens overschrijdt tot wel vijf keer de wettelijke norm waarmee de auto’s op markt worden gebracht, tonen metingen in Brussel. ‘Diesel behoort tot het verleden. We moeten de uitfasering versnellen.’ [naar artikel]
Zuinigere vliegtuigen en efficiëntere luchtvaartmaatschappijen hebben de nadelige impact van meer luchtverkeer op het klimaat niet kunnen compenseren. Dat blijkt uit een rapport dat Eurocontrol samen met het Europees veiligheidsagentschap voor de luchtvaart (EASA) en het Europees milieuagentschap (EEA) publiceert. Ook het milieu en de volksgezondheid zijn erop achteruitgegaan. "Alleen een streng beleid, verdere technologische vernieuwing en een noodzakelijke mentaliteitswijziging bij de reizigers, kunnen het tij keren," zegt Hans Bruyninckx van het EEA. [naar artikel]
We zijn dol op SUV’s, blijkt uit recente verkoopcijfers. Waar Europeanen tien jaar geleden vooral hatchbacks en sedans kochten, schaffen ze nu... [naar artikel]
Een veertiger die gearresteerd werd bij het stelen van een fiets in Oudergem is door de Brusselse rechtbank tot drie jaar gevangenisstraf... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.