Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Gazet van Antwerpen

RECENSIE. Wilco speelt in uitverkochte Roma: folk, soul, country en pop perfect in balans

25/09/2019 - 12:09
"Sinds De Roma haar nieuwe geluidsinstallatie in gebruik heeft genomen vinden alsmaar meer mooie namen de weg naar de schoonste zaal van ’t Stad. Gisteren was opnieuw een hoogdag met de komst van Wilco, en de band rond zanger Jeff Tweedy loste de verwachtingen moeiteloos in. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. RECENSIE. Wilco speelt in uitverkochte Roma: folk, soul, country en pop perfect in balans (25/09/2019 - Gazet van Antwerpen)

Sinds De Roma haar nieuwe geluidsinstallatie in gebruik heeft genomen vinden alsmaar meer mooie namen de weg naar de schoonste zaal van ’t Stad. Gisteren was opnieuw een hoogdag met de komst van Wilco, en de band rond zanger Jeff Tweedy loste de verwachtingen moeiteloos in. [naar artikel]

2. Gezocht: perfect lief, perfect lijf, perfect leven (14/09/2018 - Metro)

Zelfhulpboeken zijn verslavend. Ze impliceren dat die betere, slankere en slimmere versie van onszelf zich verstopt tussen kant-en-klare stappenplannen, nieuwe inzichten en vernuftige denktrucjes. Mits wat volharding kom je hem of haar vanzelf tegen. Tweehonderd pagina’s later weet je wel beter: alles is nog altijd exact hetzelfde. Waarom blijven we dit soort boeken in godsnaam […] Het bericht Gezocht: perfect lief, perfect lijf, perfect leven verscheen eerst op Metro. [naar artikel]

3. Recensie: op ‘Greenfields’ gaat de laatste Bee Gee aan de slag met country (28/01/2021 - Het Belang van Limburg)

Ook al zijn broers Robin en Maurice er niet meer om hem te flankeren, helemaal slaat Barry Gibb (74) de deur naar Bee Gees niet dicht. Voor Greenfields, het eerste album onder zijn eigen naam sinds 2016, nodigt het popicoon beroemde collega’s uit in country-mekka Nashville. Samen met onder anderen Keith Urban, Dolly Parton, Sheryl Crow en Olivia Newton-John duikt de Brit in The Gibb Brothers' Songbook. Niets fout met deze artistieke recyclage, maar respectvolle herwerkingen van klassiekers als Words, How Deep Is Your Love en Jive Talkin’ doen de Bee Gees-originelen geenszins verbleken. En dan suggereert het achtervoegsel Vol. 1 dat er nog meer gaat volgen… [naar artikel]

4. RECENSIE. ‘Lovecraft Country’: “Een dijk van een fantasieverhaal dat zo de spuigaten uitloopt dat het tegen waterboarding leunt” (11/09/2021 - Het Laatste Nieuws)

Soms is realiteit sterker dan fictie. En soms zijn beide zo los van het paadje af dat er een serie over moet gemaakt worden. En dat is ‘Lovecraft Country’ op Streamz. Een fantasydrama over fictieve monsters en minder fictieve horrors tegen de achtergrond van de rassenscheiding in het Amerika van de jaren ’50. Of u deze bovennatuurlijke boterham vol actie, spanning, drama en feelgood moet verorberen? Evelien Delgouffe zoekt het in onze ‘Kijkgids’ voor u uit. [naar artikel]

5. RECENSIE. Elbow in een uitverkochte Lotto Arena: warmer dan een winterjas (28/02/2018 - Gazet van Antwerpen)

Twee uitverkochte concerten –Elbow in de Lotto Arena, Kendrick Lamar een huisnummer verderop in het Sportpaleis- in combinatie met stakend openbaar vervoer: het blijft een klassiek recept voor chaos en frustratie. Gelukkig drapeerden Guy Garvey en zijn vrienden een kalmerende arm over de schouder van hun publiek, zodat de doorstane ontberingen zo weer vergeten waren. [naar artikel]

6. RECENSIE. Smiths-legende Johnny Marr in uitverkochte Trix: historisch verleden, vitale toekomst (08/12/2018 - Gazet van Antwerpen)

Het was een drukke concertavond in Antwerpen, vrijdag, met passages van The War On Drugs in het Sportpaleis en A Perfect Circle in de Lotto Arena. Eén van de meest invloedrijke figuren in de hedendaagse popmuziek stond evenwel in een al maanden van tevoren uitverkochte Trix. Daar speelde immers Johnny Marr, gitarist én stichtend lid van The Smiths. En bijgevolg één van de belangrijkste muzikanten van zijn generatie. [naar artikel]

7. RECENSIE. Van vraagteken naar uitroepteken: Hooverphonic sluit concertjaar af in uitverkochte Lotto Arena (29/12/2018 - Gazet van Antwerpen)

Op papier was het een gewaagde onderneming om het concertjaar af te sluiten tussen Kerstmis en Nieuwjaar, maar Hooverphonic spreekt na drieëntwintig jaar carrière dusdanig tot de verbeelding dat de Lotto Arena vrijdagavond moeiteloos uitverkocht geraakte voor de Waaslandse band, die in één moeite door ook haar nieuwe zangeres Luka Cruysberghs voorstelde. [naar artikel]

8. RECENSIE. Joe Jackson blikt terug in een uitverkochte Roma (17/03/2019 - Gazet van Antwerpen)

Joe Jackson staat tijdens zijn huidige tournee stil bij veertig jaar carrière, en doet dat door songs te spelen uit de platen die de Brit zélf als de hoogtepunten in zijn omvangrijke catalogus beschouwd. Een origineel idee, dat wel, al bleek zaterdagavond in een volledig uitverkochte Roma dat het plan met een halve wereldtournee achter de rug alweer enigszins was bijgesteld. [naar artikel]

Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.