De reclamecampagne met de slogan ‘Melk is dodelijk’, begin oktober te zien op trams van De Lijn in Antwerpen en Gent, was niet in strijd met de regels van de JEP, het zelfregulerend orgaan van de Belgische reclamesector. Dat heeft BE Vegan zelf gemeld, en de JEP-beslissing is op de site van het orgaan te lezen. [naar artikel]
Zo’n twee tot drie procent van de baby’s in ons land lijdt aan een koemelkallergie, waardoor ze eczeem of maag- en darmproblemen krijgen als ze hun papje drinken. Novalac Novarice, een babymelk met eiwitten uit rijst, is een van de weinige alternatieven voor deze baby’s. Maar de melk is wegens productieproblemen nergens meer te krijgen in ons land. “Na maanden zoeken hadden we eindelijk de juiste melk voor onze baby, maar plots is die er niet meer”, klinkt het misnoegd bij heel wat ouders met een baby met koemelk-allergie. “Er zijn wel alternatieven, maar die zijn fors duurder.” [naar artikel]
Wereldmelkdag vandaag is een geschikte dag om stil te staan bij het oude gezegde ‘melk is goed voor elk’. Naast die gewone koemelk die vroeger de enige 'melk’ in het schap van de supermarkt was, staan nu veel plantaardige varianten op basis van soja, haver of zelfs aardappelen: welke is dan het gezondst? En is die koemelk zo slecht voor ons als wordt beweerd? Diëtiste Celien Rombouts legt uit. “De grootste verschillen zitten in de hoeveelheden verzadigd vet en suikers.” [naar artikel]
Waarom zijn er zo'n grote prijsverschillen voor melk in de supermarkt? Van 55 cent tot 1,15 euro voor een liter halfvolle melk. De Federatie van de Zuivelindustrie klaagt bij De Inspecteur over een kunstmatig lage prijs voor melk: "Prijzenslag heeft de melkprijs doen kelderen." [naar artikel]
Als je de nieuwste voedingshype op social media mag geloven, biedt rauwe, onbehandelde melk een hoop gezondheidsvoordelen: een pak meer vitamines en geen last meer van je lactose-intolerantie. Maar kloppen die claims? Of schuilt er gevaar in melk recht van de boer, die je niet in de winkel vindt? Voedingswetenschapper Dries Vandeweyer formuleert een helder antwoord. [naar artikel]
Vijftien influencers kregen al een pv aan hun gesponsorde broek omdat ze de nieuwe reclamerichtlijnen van de economische inspectie niet naleefden. Sinds eind april moeten influencers op sociale media met een duidelijke hashtag aangeven dat ze reclame maken. [naar artikel]
De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) legt Medialaan in totaal 17.500 euro boete op wegens inbreuken op het Mediadecreet, zowel bij VTM als op [naar artikel]
De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM), de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, legt Eén en VTM respectievelijk boetes van 5.000 euro en 2.500 euro omdat ze de regels rond sponsorboodschappen niet nageleefd hebben. [naar artikel]
Wat moet u doen als uw kinderen 8 euro vragen om naar een boksmatch op YouTube te kijken? Verscheidene overheden willen strengere regels voor online-inkomsten en -reclame. [naar artikel]
De zender VIER heeft twee keer de Vlaamse reclameregelgeving overtreden in “De Slimste Mens ter Wereld” en moet daarom boetes van 20.000 en 10.000... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.