Elektrische auto’s en lange afstanden, het is een moeilijke combinatie. Toch kan het. Wij deden de test achter het stuur van een Tesla Model 3.Guido Cloostermans [naar artikel]
Onze auto-expert reed met de MG 5 en ontdekte een elektrische auto waar hij best mee kan leven. Hij vertelt alles wat je moet weten van de allereerste elektrische break ter wereld: “Perfect voor om en bij de deur, maar je zal toch even moeten cijferen als je van Limburg naar de kust rijdt.” [naar artikel]
Ultrarunner Alain Aerts (56) uit Massenhoven liep in maart al 1.063 kilometer, en dat in een straal van acht kilometer rond zijn huis. “Een bewijs dat je niet ver moet lopen om lang te lopen”, zegt de ultieme coronajogger wat raadselachtig. [naar artikel]
Stel je voor, een elektrische auto die je niet meer moet opladen omdat hij dat zélf doet met zonnepanelen op ‘t dak. Een droom lijkt het, waar het Nederlandse bedrijf Lightyear effectief aan werkt. Twee weken geleden kondigden ze de eerste wagen voor die ze op de markt brengen, onze techjournalist Kenneth Dée mocht ‘m uitzonderlijk en als één van de eersten ter wereld uittesten. [naar artikel]
De eerste volledig elektrische auto van Toyota liet geruime tijd op zich wachten, maar nu is hij dan toch eindelijk daar: de bZ4X. Onze autokenners Joost Bolle en Brecht Vanhaelewyn lichtten deze primeur in het gamma van de Japanse autobouwer door. “Van een merk dat top is in hybrideauto’s, valt het energiebeheer toch wel tegen.” [naar artikel]
182 uur, 43 minuten en 43 seconden: dat is de straffe tijd die Kenneth Vanthuyne (39) heeft neergezet in Zwitserland. De fervente sportieveling uit Gentbrugge mag zich wereldkampioen ultratriathlon heten. “Gelukkig heb ik een bureaujob, want mijn spieren moeten nu écht wel uitrusten”, zegt hij. [naar artikel]
182 uur, 43 minuten en 43 seconden: dat is de straffe tijd die Kenneth Vanthuyne (39) heeft neergezet in Zwitserland. De fervente sportieveling uit Gentbrugge mag zich wereldkampioen ultratriatlon noemen. “Gelukkig heb ik een bureaujob, want mijn spieren moeten nu écht wel uitrusten”, zegt hij. [naar artikel]
Elektrische auto’s zijn beter voor het milieu dan auto’s op benzine, maar ze moeten wel heel veel kilometers rijden voordat het zover is. Het... [naar artikel]
De Mercedes E-Klasse uit 1987 is op zich geen auto met een verzamelaarsstatus. Tenzij de kilometerstand absurd laag is, zoals bij deze 230 E. De teller van deze Mercedes geeft exact... 995 kilometer aan. Jawel, deze auto van 34 jaar oud is spiksplinternieuw. [naar artikel]
Fietsen zit in de lift: één op drie werknemers gebruikte vorig jaar de fiets om naar het werk te gaan. Is het dan nu niet hét moment om onze (tweede) auto in te ruilen voor een fiets, al dan niet met elektrische trapondersteuning? We rekenen uit wat zo’n ruil opbrengt en hoeveel het je kost als je dan toch af en toe een auto nodig hebt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.