De verkiezingen zijn dan wel al enkele maanden achter de rug, toch blijven de Vlaamse partijen investeren in Facebook-advertenties. Met Vlaams Belang als duidelijke koploper. Sinds maart 2019 heeft de partij al meer dan 1,2 miljoen euro uitgegeven. De totale uitgaven van alle partijen samen zijn goed voor 2,3 miljoen euro. [naar artikel]
Wie een link heeft met Marokko of Tunesië krijgt op Facebook en Instagram geen advertenties van Vlaams Belang te zien. Wie met een diesel rondrijdt en naar MNM luistert net wel. Groen blijft dan weer weg van boksers die met een oldtimer of vorkheftruck rijden, en richt zich op mensen die met duurzame landbouw en vrijwilligerswerk bezig zijn. Het zijn enkele opmerkelijke vaststellingen, nu Facebook meer inzicht geeft in de betaalde advertenties van politieke partijen. Expert Reinout Van Zandycke legt uit waarom Vlaams Belang op MNM-luisteraars mikt, waarom N-VA nauwelijks doelgroepen specificeert en hoe ù minder politieke advertenties te zien krijgt. [naar artikel]
Op het platform van het sociale mediabedrijf Facebook zijn inmiddels meer dan vijf miljoen adverteerders actief. Dat heeft de onderneming bekend gemaakt. Katherine Shappley, commercieel directeur bij Facebook Noord-Amerika, benadrukte daarbij dat het bedrijf de voorbije jaren een enorme progressie heeft gemaakt. In februari twee jaar geleden was immers pas de grens van twee miljoen […] The post 5 miljoen bedrijven adverteren via Facebook appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
09:05 De op één na grootste adverteerder ter wereld vindt dat de techgiganten kinderen te weinig beschermen, en teveel boodschappen toelaten die aanzetten tot haat en ‘verdeeldheid aanwakkeren’. [naar artikel]
IJsmerk Ben & Jerry's stopt vanaf 1 juli met adverteren op Facebook en Instagram. De boycot is onderdeel van de campagne #StopHateForProfit (Stop... [naar artikel]
Een aardverschuiving in medialand: consumentengoederenreus Unilever plaatst dit jaar geen reclame voor de Amerikaanse markt meer op de sociale netwerken... The post Unilever gaat niet meer adverteren meer op Facebook en Twitter in VS appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Duitse sportmerken Adidas en Puma en de Amerikaanse autofabrikant Ford scharen zich in de groeiende rij bedrijven die het gehad lijken te hebben... [naar artikel]
15:21 De Duitse sportmerken voegen zich zo bij de lijst met merken die zo'n stap hebben genomen, om sociale netwerken ertoe aan te zetten harder op te treden tegen racistische en haatdragende boodschappen. [naar artikel]
11:38 De Vlaamse politieke partijen en politici geven van alle Europese collega's het meeste uit aan advertenties op Facebook. Dat blijkt uit cijfers van de Belgische onderzoekers van AdLens, waarover De St... [naar artikel]
Het beweegt dan toch nog, over de partijfinanciering. Binnen Vivaldi zijn opnieuw gesprekken op gang gekomen aan Franstalige kant, waar tot nu toe de knoop zat. Aan Vlaamse kant zijn de vier Vivaldi-partijen het min of meer eens: Open Vld, cd&v, Groen en Vooruit vinden allen dat er te veel overheidsgeld naar partijen vloeit. Finaal […] [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.