Het Vlaamse onderwijs boert opnieuw achteruit. Onze leerlingen scoren in de nieuwste PISA-studie van de OESO alweer minder goed dan drie jaar geleden. Ze verliezen hun Europese koppositie voor wiskunde. Ook is de kloof tussen rijke en arme leerlingen nog steeds nergens zo groot als hier. [naar artikel]
In het nieuwe PISA-onderzoek vallen de Vlaamse leerlingen voor leesvaardigheid voor het eerst uit de top-10 van de OESO-landen. Vlaamse 15-jarigen... [naar artikel]
Het Vlaamse onderwijs boert opnieuw achteruit. Onze leerlingen scoren in de nieuwste PISA-studie van de OESO alweer minder goed dan drie jaar geleden. Ze verliezen hun Europese koppositie voor wiskunde. Ook is de kloof tussen rijke en arme leerlingen nog steeds nergens zo groot als hier. [naar artikel]
De Morgen stelt tien (school)dagen lang vijf vragen aan tien leerkrachten. Vandaag: Isabel Goffa, leerkracht wiskunde aan het Atheneum Ring in Leuven. [naar artikel]
Een nieuwe tegenslag voor het Vlaams onderwijs. Dat zijn de nieuwste PISA-resultaten. Ze tonen dat onze 15-jarigen weer een daling maken. Vergeleken met de vorige editie is het geen diepe val, maar de dalende trend zet zich nu wel al jaren voort. [naar artikel]
Het gaat niet goed met het wiskundeonderwijs in Vlaanderen. Terwijl zelfs studenten uit sterke aso-richtingen aan de universiteit over wiskunde struikelen, luidt professor Ann Dooms de noodklok: 'We hebben meer vakleerkrachten én doordachte leerplannen nodig. Dringend.' [naar artikel]
Voor het eerst dalen de scores voor wiskunde en wetenschappen in het lager onderwijs significant. Dat blijkt uit het internationale TIMSS-onderzoek. ‘We zijn aan het wegglijden’, zegt minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA). [naar artikel]
Voor het eerst dalen de scores voor wiskunde en wetenschappen in het lager onderwijs significant. Dat blijkt uit het internationale TIMSS-onderzoek. ‘We zijn aan het wegglijden’, zegt minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA). [naar artikel]
Om de kwaliteit van het Vlaamse onderwijs opnieuw op te krikken, is het volgens Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts essentieel dat scholen zich kunnen focussen op de kerntaak “lesgeven” en op de basis, met name “wiskunde en Nederlands”. Dat heeft de N-VA-minister woensdag gezegd tijdens een actualiteitsdebat in het Vlaams Parlement. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.