Het evenement van jeugdhuis Jome in de Aalsterse deelgemeente Gijzegem voor ‘De Warmste Week’ is in mineur geëindigd. Na tal van burenklachten over lawaai moest het feest stopgezet worden en kregen de organisatoren zelfs drie GAS-boetes. [naar artikel]
De zonale politie, de brandweer en de gemeente Kortessem waarschuwen de Kortessemse inwoners voor dreigend brandgevaar tijdens het eindejaar. Vuurwerk moet steeds bij de gemeente worden aangevraagd en wensballonnen zijn in Kortessem strikt verboden. Vuurwerk dient steeds te worden aangevraagd. [naar artikel]
“Gasboetes die de redders kunnen uitschrijven, zouden het verschil kunnen maken,” zegt Karel Logghe, voorzitter van de opleidingscommissie van de Vlaamse Reddingsfederatie. Hij vraagt dat redders meer bevoegdheden krijgen om ongepast sexueel gedrag in zwembaden en ruziezoekers aan te pakken. Hij is ook voorstander van een gedeelde zwarte lijst die voor alle zwembaden van toepassing is. “Want als jongeren nu in het ene zwembad niet meer binnen mogen, gaan ze gewoon naar een ander,” zegt hij. [naar artikel]
Vorig jaar werden er 51 geldboetes uitgeschreven als gemeentelijke administratieve sanctie. In meer dan de helft van de gevallen ging het over loslopende dieren. [naar artikel]
Houthalen-Centrum heeft opnieuw een jeugdhuis. Dat is ondergebracht in het nieuwe innovatieve gebouw Lab2Fab dat langs het mijngebouw van Greenville werd gebouwd. “Eindelijk hebben jongeren in het centrum weer een eigen stek”, luidt het. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]
De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
Het Agentschap Opgroeien krijgt steeds meer klachten van bezorgde ouders. Vorig jaar waren er in totaal 631 of 53 klachten per maand, voor dit jaar alleen zitten we al aan 782 (of 78 per maand). Een gelijkaardige trend is waar te nemen bij de interventies door de Zorginspectie. "Ouders zijn veel alerter, merken we. Maar het gaat niet altijd over ernstige meldingen", zegt Niels Heselmans van het Agentschap Opgroeien. [naar artikel]
Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.