De lage emissiezone in Gent gaat pas in vanaf januari, maar heeft nu al bijna 420.000 euro opgebracht aan uitzonderingen. Wie met een te vervuilende wagen wil blijven rijden, kan namelijk betalen voor zo'n toelating. Zo'n uitzondering aanvragen kan ook in Antwerpen en Brussel, waar al langer lage emissiezones van kracht zijn. Ook daar brengt het geld in het laatje. [naar artikel]
Tijdens de eerste negen dagen van de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen zijn dagelijks gemiddeld 87.000 unieke voertuigen het gebied in kwestie binnengereden. Bijna 95 procent van de Belgische voertuigen voldeed aan de toegangsnormen. Dat concludeert de stad Antwerpen uit een eerste analyse. [naar artikel]
Een verrassing van formaat voor Joris uit Rillaar (Aarschot). Dinsdagochtend belde een deurwaarder in pak hem uit zijn bed met een bruuske herinnering. “In 2021 vergat ik de laatste 17,68 euro van een boete te betalen”, zegt Joris. “Zonder enige waarschuwing is die boete bijna 300 euro geworden. Dat kan toch niet zomaar?” [naar artikel]
Marktkramers kunnen bij de stad Antwerpen een toelage van 15.000 euro aanvragen om hun wagens aan te passen aan de vereisten van de lage-emissiezone (LEZ). “Een billijk voorstel, maar lang niet voldoende”, klinkt het bij de Algemene Markthandelaars Vereniging (AMV). [naar artikel]
Het Antwerpse Havenbedrijf wil geen vervuilende voertuigen meer in 2020 en onderzoekt de uitbreiding van de lage-emissiezone naar het stedelijk havengebied. In november begint alvast een sensibiliseringscampagne. Die loopt tot december 2017. [naar artikel]
De stad Antwerpen heeft zopas een website gelanceerd waarmee automobilisten zich kunnen registreren voor de lage-emissiezone (LEZ). Dat laat de stad donderdag weten. Niet iedereen moet dat doen. De website bevat ook een test, zodat meteen duidelijk zou zijn of een voertuig nog binnen mag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.