Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Gazet van Antwerpen

Campagne tegen hardrijders kostte 250.000 euro, maar niemand begreep ze

26/12/2019 - 11:23
"Snapte u ook niets van de verkeerscampagne met de slogan ‘Word control cruiser’? U was niet alleen. Met die boodschap wilde de Vlaamse overheid ons aansporen om de snelheidslimiet te respecteren. De slogan stond op honderden affiches langs de weg en weerklonk in radiospotjes, alles samen goed voor 250.000 euro. Maar een interne studie wijst uit dat de campagne geen enkel ­effect heeft gehad. “We gaan iets anders bedenken”, klinkt het."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. 44 klachten over Brusselse ‘horror’campagne tegen hardrijders (06/04/2022 - Het Belang van Limburg)

Er zijn 44 klachten ingediend bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) tegen een nieuwe campagne van Brussel Mobiliteit tegen te snel rijden. In de campagne, die Brussel Mobiliteit in februari lanceerde, is te zien hoe bestuurders die zich niet kunnen bedwingen om snel te rijden in een echt monster achter het stuur veranderen. [naar artikel]


2. Verkeerscampagne van kwart miljoen totaal mislukt, omdat niemand hem begreep (26/12/2019 - Het Nieuwsblad)

Word ‘control cruiser’, dat was de boodschap waarmee de Vlaamse overheid ons wilde aansporen om de snelheidslimiet te respecteren. Het stond op honderden affiches langs de weg en weerklonk in radiospotjes, alles samen goed voor 250.000 euro. Maar een interne studie wijst uit dat de campagne geen enkel effect heeft gehad. “We gaan iets anders bedenken”, klinkt het. [naar artikel]


3. Vaccinatiecampagne kostte 44,63 euro per Vlaming (07/02/2022 - De Standaard)

De werkelijke kostprijs van de vaccinatiecampagne tegen covid-19 in Vlaanderen bedroeg 44,63 euro per persoon. Bij de start van de campagne was nog uitgegaan van een kostprijs van 61,85 euro. [naar artikel]


4. Campagne federale overheid “1 ploeg van 11 miljoen” kostte meer dan 3 miljoen (12/01/2021 - Het Belang van Limburg)

De campagne van de federale overheid “1 ploeg van 11 miljoen” in de strijd tegen het coronavirus heeft in totaal 3.070.254,94 euro gekost. Dat meldt premier Alexander De Croo in antwoord op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractievoorzitster in de Kamer, Barbara Pas. Het budget voor de productie van de mediacampagne bedroeg 2,5 miljoen, de creatieve ontwikkeling kosttte ruim 172.000 euro, de impactmeting 72.600 euro, de PR-activiteiten 42.000 euro en er werd een reserve van 242.000 voorzien, blijkt uit de cijfers van de eerste minister. [naar artikel]


5. Campagne van Kom op tegen Kanker levert nieuw recordbedrag van 35,9 miljoen euro op (18/01/2020 - Metro)

Kom op tegen Kanker heeft de campagne 2018-2019 afgesloten met een netto-recordopbrengst van 35.943.987 euro. Dat heeft de organisatie vandaag bekendgemaakt tijdens “Dankjeweldoener”, een dankdag voor actievoerders en vrijwilligers. Ten opzichte van de vorige campagne, in 2016-207, gaat het om een stijging met meer dan een kwart. Ook die campagne was nochtans al een recordeditie […] Het bericht Campagne van Kom op tegen Kanker levert nieuw recordbedrag van 35,9 miljoen euro op verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


6. ’Iedereen tegen Kanker’-campagne brengt recordbedrag van 3.604.335 euro op (27/05/2018 - Het Belang van Limburg)

De “Iedereen tegen Kanker”-campagne heeft 3.604.335 euro opgebracht, een recordopbrengst voor de Kom op tegen Kanker-campagne. Dat is bekendgemaakt tijdens de slotshow van de campagne op Eén. [naar artikel]


7. ’Iedereen tegen Kanker’-campagne brengt 3.604.335 euro op (27/05/2018 - Het Nieuwsblad)

De “Iedereen tegen Kanker”-campagne heeft 3.604.335 euro opgebracht, een recordopbrengst voor de Kom op tegen Kanker-campagne. Dat is bekendgemaakt tijdens de slotshow van de campagne op Eén. [naar artikel]


8. Grote verkeerscampagne overheid mislukt omdat niemand hem begreep (26/12/2019 - Het Belang van Limburg)

Word ‘control cruiser’, dat was de boodschap waarmee de Vlaamse overheid ons met de grote middelen wilde aansporen om de snelheidslimiet te respecteren. Maar een interne studie wijst uit dat de campagne geen enkel effect heeft gehad. “We gaan iets anders bedenken”, klinkt het. [naar artikel]


9. De Roover trekt eigen campagne in twijfel: 'Tonaliteit die N-VA in campagne gebruikt, is niet de mijne' (04/12/2018 - De Standaard)

N-VA-fractieleider Peter De Roover vindt dat zijn partij 'de nodige maat in het achterhoofd moet houden' in haar campagne tegen het Migratiepact. Hoewel de campagne ondertussen offline werd gehaald, gelooft niemand in de meerderheid nog in een oplossing. [naar artikel]


10. Coronacampagne ‘1 ploeg van 11 miljoen’ kostte meer dan 3 miljoen euro (12/01/2021 - De Morgen)

De campagne van de federale overheid ‘1 ploeg van 11 miljoen’ in de strijd tegen het coronavirus heeft in totaal 3.070.254,94 euro gekost. Dat meldt premier Alexander De Croo in antwoord op een schriftelijke vraag van Vlaams Belang-fractievoorzitster in de Kamer, Barbara Pas. [naar artikel]


11. ‘Iedereen tegen Kanker’-campagne brengt recordbedrag op (27/05/2018 - De Standaard)

De ‘Iedereen tegen Kanker’-campagne heeft 3.604.335 euro opgebracht, een recordopbrengst voor de Kom op tegen Kanker-campagne. Dat is bekendgemaakt tijdens de slotshow van de campagne op Eén. [naar artikel]


12. “Iedereen tegen Kanker”-campagne brengt 3.604.335 euro op (27/05/2018 - Metro)

De “Iedereen tegen Kanker”-campagne heeft 3.604.335 euro opgebracht, een recordopbrengst voor de Kom op tegen Kanker-campagne. Dat is bekendgemaakt tijdens de slotshow van de campagne op Eén. De VRT lanceerde de nieuwe editie van de campagne “Iedereen tegen Kanker” vorige maand. Met de slogan “Ik daag kanker uit” riep de openbare omroep heel Vlaanderen op […] Het bericht “Iedereen tegen Kanker”-campagne brengt 3.604.335 euro op verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


13. 16 hardrijders gepakt in Geetbets (05/03/2021 - Het Belang van Limburg)

Bij snelheidscontroles in de Overbeekstraat en Glabbeekstraat zijn donderdag 16 hardrijders betrapt. [naar artikel]


14. Thibaut Courtois gaat samen met Frances Lefebure de strijd aan tegen hardrijders in zone 30 (24/09/2018 - Het Laatste Nieuws)

Na haar geslaagde missie om het aantal orgaandonoren de hoogte in te krijgen, gaat Frances Lefebure dinsdag de strijd aan tegen hardrijders in... [naar artikel]


15. 1 op de 10 hardrijders is buitenlander (03/08/2017 - Het Laatste Nieuws)

Vorig jaar zijn in ons land 281.320 bestuurders met een buitenlandse nummerplaat geflitst. Daarmee is één op de tien hardrijders een [naar artikel]


16. Deze flitspaal betrapte meer dan 120.000 hardrijders in een jaar, en bracht zo 7,5 miljoen euro in het laatje (27/06/2023 - De Standaard)

Dit is de best renderende flitspaal van het land. Hij betrapte in zijn eentje meer dan 120.000 hardrijders in 2022 en bracht daarmee in een jaar tijd meer dan 7,5 miljoen euro op aan boetes. Er zijn in Vlaanderen acht snelheidscamera’s die jaarlijks meer dan 50.000 bestuurders betrappen. [naar artikel]


17. Campagne ‘Iedereen tegen Kanker’ haalt 3,352 miljoen euro op (30/04/2017 - De Standaard)

De tweejaarlijkse VRT-campagne ‘Iedereen tegen Kanker’ heeft de voorbije weken in totaal 3,352 miljoen euro opgebracht. Dat is zondagavond bekendgemaakt tijdens de slotshow op de tv-zender Eén. Daarmee wordt ongeveer een miljoen euro meer opgehaald dan bij de vorige editie. [naar artikel]


18. Bewoners zijn hardrijders spuugzat en vragen actie nadat er eentje tegen de gevel is beland (13/10/2017 - Het Nieuwsblad)

Marleen Vermeiren uit de Reinaertstraat is de hardrijders in haar straat beu. Toen twee weken geleden een vrouw vanuit de Rodenberg haar bocht miste en tegen Marleens gevel knalde, was voor haar de maat vol. “Hier moet dringend iets gebeuren.” [naar artikel]


19. Campagne van Kom op tegen Kanker levert recordbedrag van 35,9 miljoen euro op (18/01/2020 - Het Laatste Nieuws)

Kom op tegen Kanker heeft de campagne afgesloten met een netto-recordopbrengst van 35.943.987 euro. Dat heeft de organisatie vandaag bekendgemaakt... [naar artikel]


20. "Getuigen, families en politie helpen geeft zin aan de dood van ons kind" (09/10/2017 - VRT NWS)

De federale wegpolitie en de Vereniging Ouders van Verongelukte Kinderen lanceren een nieuwe, bijzonder pakkende campagne. Vaders en moeders van verkeersslachtoffers gingen mee tijdens snelheidscontroles om in gesprek te gaan met hardrijders. Voor de ouders was het zeer belangrijk om aan deze campagne mee te werken. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!