Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Instagram start met campagne om positief lichaamsbeeld te promoten

27/12/2019 - 11:46
"Een filter, Photoshop...foto’s op Instagram zijn zelden een exacte weergave van de werkelijkheid. En daar willen de makers van de populaire app nu iets aan doen. Met een gloednieuwe campagne willen ze benadrukken dat iedereen, op zijn eigen manier, perfect is. "

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Sam Smith poseert in bloot bovenlijf om positief zelfbeeld te promoten (13/02/2019 - Het Laatste Nieuws)

Zanger Sam Smith deelde zopas een foto in ontbloot bovenlijf op Instagram, om een positief zelfbeeld te promoten. “Vandaag herclaim ik mijn eigen... [naar artikel]


2. Wie is Megan Thee Stallion? ‘Een positief lichaamsbeeld staat centraal in wie ik ben als vrouw en artiest’ (01/06/2023 - De Morgen)

[naar artikel]


3. Ideale maten zijn niet zo ideaal meer (13/04/2019 - De Morgen)

De Britse Vogue belooft betere werkomstandigheden voor modellen om zo een gezonder lichaamsbeeld te promoten. In België bant vrouwenmagazine Flair crashdiëten en het dunne schoonheidsideaal op vraag van lezers. [naar artikel]


4. Amerikaanse school biedt corrigerend ondergoed aan om het zelfbeeld van jonge meisjes te verbeteren. Ouders reageren onthutst (15/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

Heel wat jonge meisjes zijn ontevreden over hun lichaam. Om dat probleem aan te pakken, rolde een Amerikaanse school een programma uit om het lichaamsbeeld van hun jonge studentes uit het tweede middelbaar aan te pakken, waarbij het gratis corrigerend ondergoed aanbiedt. Met heel wat onthutste reacties van ouders tot gevolg. “Hoe promoot je in godsnaam een positief lichaamsbeeld door te zeggen: ‘Alsjeblieft, je bent te dik. Je hebt nu al shapewear nodig om er slanker uit te zien’?” [naar artikel]


5. Instagram toont niet alleen perfecte mensen met het perfecte leven (12/05/2017 - Het Belang van Limburg)

Het is Mental Health Awareness Week en daarom start ook Instagram een campagne rond mentale gezondheid. Met de hashtag #HereForYou wil Instagram ontkrachten dat de app alleen maar perfecte plaatjes zou tonen. [naar artikel]


6. Campagne wil negatief lichaamsbeeld bij mannen aanpakken (13/05/2019 - Het Laatste Nieuws)

Dat vrouwen worstelen met het schoonheidsideaal weten we ondertussen. Maar we vergeten al eens dat ook mannen zich onzeker kunnen voelen over hun... [naar artikel]


7. VIDEO: voor het promoten van ál deze producten kwamen de Kardashians in opspraak (18/05/2018 - Het Laatste Nieuws)

Dat er veel geld kan verdiend worden met het promoten van allerlei producten op Instagram is intussen geen geheim meer. We zien Kim, Kourtney,... [naar artikel]


8. Kardashians promoten lingerielijn met vervroegde 'kerstkaart' (17/12/2016 - Het Belang van Limburg)

Nadat Kim Kardashian afgelopen donderdag voor het eerst sinds de brutale overval opnieuw van zich liet horen op Instagram om haar lingerielijn te promoten, heeft ze nu ook de hulp van haar bevallige zusjes ingeroepen. Bij wijze van vervroegde 'kerstkaart' verschenen op haar promotionele account op Instagram twee foto's van de drie zussen in lingerie. [naar artikel]


9. Facebook veegde intern onderzoek over schadelijk effect van Instagram op tienermeisjes onder de mat (16/09/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het socialemediakanaal Facebook zou twee jaar lang een intern onderzoek geheim hebben gehouden dat suggereert dat de Instagram-app een schadelijk effect heeft op het lichaamsbeeld van tienermeisjes. [naar artikel]


10. 4% test positief op alcohol tijdens zomer-BOB-campagne (09/09/2016 - Het Belang van Limburg)

In de politiezone kanton Borgloon heeft bijna 4% van de gecontroleerde bestuurders tijdens de zomer-BOB-campagne positief op alcohol getest. In totaal werd van 717 bestuurders een test afgenomen. 28 (of 3,9 %) waren er positief. Vorig jaar was dat in de zone nog 3%. De dalende trend op nationaal niveau weerspiegelt zich niet in de Zuid-Limburgse politiezone. Heel opvallend is dat meer dan de helft van de bestuurders die positief bliezen, betrokken waren bij een ongeval. (mm) [naar artikel]


11. Nieuwe campagne 11.11.11: prikkelend of smakeloos? (14/04/2019 - De Morgen)

Ontwikkelingsorganisatie 11.11.11 heeft controverse gezaaid met een tweet om hun campagne 'Allemaal mensen' te promoten. Daarbij wordt onder meer staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA) in beeld gebracht als vluchtelinge. [naar artikel]


12. VKW: “We komen uit een slechte periode, maar moeten vandaag positief zijn” (10/05/2017 - Het Belang van Limburg)

We komen uit een slechte periode, maar vandaag moeten we weer positief zijn. Dat zegt gedelegeerd bestuurder Ruben Lemmens van VKW-Limburg. De werkgeversorganisatie start een nieuwe campagne om ondernemerschap in onze provincie positief in de kijker te zetten. [naar artikel]


13. Kim Kardashian gaat volledig naakt om oogschaduw te promoten: “Denk toch eens aan je kinderen!” (19/10/2018 - Het Laatste Nieuws)

Kim Kardashian heeft opnieuw haar beste troeven bovengehaald op Instagram. Om haar nieuwe make-uplijn te promoten poseert te 37-jarige realityster... [naar artikel]


14. Brusselse hiphoppers betuigen respect voor leerkrachten (02/03/2021 - De Standaard)

Brussel start een grote communicatiecampagne om het Nederlandstalig onderwijs in de kijker te zetten en lesgeven in de hoofdstad te promoten. De campagne wordt op gang getrapt door de Brusselse artiesten Berry en Lefto. [naar artikel]


15. Gemiddeld 18 bestuurders per nacht bliezen positief tijdens recente bob-campagne, ondanks de coronamaatregelen (28/01/2021 - Het Laatste Nieuws)

Ondanks de coronamaatregelen heeft de politie tijdens de bob-campagne deze winter bijna 110.000 bestuurders een blaastest laten ondergaan. Van alle gecontroleerde bestuurders blies 2,2 procent positief. Het overgrote deel van de controles gebeurde overdag, aangezien er een avondklok van kracht was in heel het land. Toch bliezen nog 779 bestuurders positief tijdens de nacht, ofwel gemiddeld 18 bestuurders per nacht tijdens deze campagne. Dat blijkt donderdag uit cijfers van Vias institute. [naar artikel]


16. Deceuninck - Quick Step met speciale truitjes naar Le Samyn als start van campagne tegen drinken achter het stuur (01/03/2021 - Het Belang van Limburg)

De renners van Deceuninck - Quick Step zullen morgen in de GP Le Samyn in een aangepaste outfit aan de start verschijnen. Op de borst zullen zij de slogan ‘Don’t drink & drive’ promoten, meteen de start van een sensibiliseringscampagne tegen drinken achter het stuur. [naar artikel]


17. Kim Kardashian gaat volledig naakt om oogschaduw te promoten, maar krijgt bakken kritiek: “Denk toch eens aan je kinderen!” (19/10/2018 - Het Laatste Nieuws)

Kim Kardashian heeft opnieuw haar beste troeven bovengehaald op Instagram. Om haar nieuwe make-uplijn te promoten poseert te 37-jarige realityster... [naar artikel]


18. IN BEELD. Body positivity troef in nieuwe swimwear campagne van H&M (07/05/2019 - Metro)

De tijd dat alle modellen een maatje 34 hadden, ligt achter ons. 2019 is nu al het jaar van de body positivity en dat kunnen we alleen maar toejuichen. Een vetrolletje hier, een litteken daar: alle lichamen mogen er zijn en verdienen aandacht. Daar sluit ook H&M zich nu bij aan in de nieuwe swimwear […] Het bericht IN BEELD. Body positivity troef in nieuwe swimwear campagne van H&M verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


19. Lerarenopleidingen en onderwijsveld lanceren campagne om lerarenberoep te promoten (25/08/2021 - Het Laatste Nieuws)

Leerkrachten zijn trots op hun beroep en willen die fierheid uitdragen. Dat is de boodschap van een campagne van de lerarenopleidingen en het onderwijsveld. Die wordt vandaag gelanceerd met de hashtag #proudtoteach. [naar artikel]


20. Instagram start Instagram TV (IGTV) voor langere video's tot een uur (21/06/2018 - VRT NWS)

Het populaire Instagram start met het videoplatform IGTV (Instagram TV) waardoor bepaalde accounts langere video's kunnen maken tot 1 uur. Op Instagram is de maximale lengte voor video's momenteel 1 minuut.  De socialenetwerksite die in handen is van Facebook gaat daarmee duidelijk de strijd aan met YouTube (van Google) en Snapchat Discover. [naar artikel]


21. “Word rundvleestariër”: EU-campagne doet wenkbrauwen fronsen (28/11/2020 - Het Belang van Limburg)

De Europese Unie heeft de eerste vijf maanden van 2020 2,7 miljoen ton rundvlees geproduceerd en lanceerde eind oktober een campagne om dat vlees te promoten. “Word rundvleestariër”, klinkt het in de video van de campagne die met Europees geld - zo’n 3,6 miljoen euro - werd gemaakt. Maar de campagne kan op heel wat kritiek rekenen, omdat veel experts aanraden om de consumptie van vlees te verminderen om onze ecologische voetafdruk te verminderen. “Dit gaat in tegen de doelstellingen van de EU”, klinkt het. [naar artikel]


22. Chanel Beauty House wil de populairste pop-up op Instagram worden (02/03/2018 - Het Belang van Limburg)

Chanel zet meer dan ooit in op sociale media. Om het nieuwe Instagram-account 'WeLoveCoco' te promoten opende het Franse modehuis een heel indrukwekkende pop-up op Sunset Boulevard. [naar artikel]


23. Wall Street positief van start (09/10/2020 - Express)

De Amerikaanse beurzen blijven vrij dicht bij huis op vrijdag, maar geen enkele grote index start in het rood. De... The post Wall Street positief van start appeared first on Business AM. [naar artikel]


24. Schaapherder toont op Instagram hoe mooi Limburgse natuur is (08/02/2018 - Het Belang van Limburg)

Wie aan schaapherders denkt, denkt wellicht niet in eerste instantie aan Instagram. Voor Limburger Pieter Briers (39) is dat anders: hij wil zijn “oud beroep met de moderne technologie promoten”. En dus prijken op zijn Instagram-account prachtige plaatjes gemaakt in de Limburgse natuur. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!