Vanaf Nieuwjaar zal het voor schepen in Belgische wateren niet alleen meer verboden zijn om vuile brandstof te gebruiken, maar ook om te vervuilende brandstof aan boord te hebben. De maatregel past in het actieplan voor duurzame scheepvaart. [naar artikel]
Al bijna drieduizend mensen hebben de petitie tegen vervuilende cruiseschepen in de lage-emissiezone in Antwerpen ondertekend. “We gaan de rode loper toch niet uitrollen voor die vervuilers?”, vraagt Kees Meerman zich af. Hij is initiatiefnemer van de petitie. [naar artikel]
Kees Meerman is cabaretier en zanger en woont al 24 jaar in Antwerpen [naar artikel]
Ooit werden cruiseschepen in Antwerpen ingehaald als koningen. Nu zien steeds meer Antwerpenaren de drijvende hotels als de grootste vervuilers van de stad. Hoe moet het verder met het cruisetoerisme in de stad? [naar artikel]
De Franse havenstad Cannes zal in de toekomst de meest vervuilende cruiseschepen verbieden aan te meren. De maatregel moet de luchtkwaliteit in de stad verbeteren. Cruiseschepen die in Cannes willen binnenvaren, mogen maximaal 0,1 procent zwavel in hun brandstof hebben. Het verbod op de vervuilende schepen gaat begin volgend jaar in. De maatregel kadert in … The post Franse havenstad Cannes weert vervuilende cruiseschepen appeared first on Express. [naar artikel]
Ondanks de gigantische CO2-uitstoot doet de stad Antwerpen alles om cruiseschepen te lokken. Rederijen hoeven geen belasting te betalen, kunnen brandstof tanken met korting, en worden gratis beveiligd door de stad. [naar artikel]
Op 1 januari 2020 worden de regels voor de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen strenger. Een overzichtje van wat er verandert: [naar artikel]
De Italiaanse regering gaat de cruisemaatschappijen die sinds deze zomer niet meer mogen aanmeren in het historische centrum van Venetië vergoeden, zo kondigt ze aan. Alles samen wordt een bedrag van 57,5 miljoen euro uitgekeerd als compensatie. [naar artikel]
De Gentse afvalophaler Ivago vraagt dat de stad Gent en de gemeente Destelbergen 5 miljoen bijpassen om de afvalophaling in Gent en Destelbergen volgend jaar te blijven garanderen. Ivago zal dit jaar bijna 1 miljoen euro meer aan brandstofkosten betalen dan vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers die Belga heeft opgevraagd. 120 vuilniswagens rijden op CNG en die brandstof is peperduur geworden. [naar artikel]
In de haven van Gent, op de site van staalbedrijf ArcelorMittal, opent binnenkort de nieuwe installatie 'Steelanol'. Het project heeft 200 miljoen euro gekost en is een Europese primeur. Het werd al eerder aangekondigd, maar kan nu echt van start gaan. De installatie zal een deel van restgas, dat vrijkomt bij de productie van staal, met bacteriën omzetten in bio-ethanol. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.