De prijzen van onder meer alcoholvrije bieren, paraplu's en zonnebrillen bepalen voortaan mee de index in ons land. Dat mechanisme regelt op basis van de stijgende levensduurte hoe snel de lonen en uitkeringen in ons land aangroeien. [naar artikel]
Met de winter voor de deur vragen veel mensen zich opnieuw af of het zin heeft om winterbanden te laten monteren. De federale politie heeft [naar artikel]
Voor wie een bedrijfswagen heeft, zijn winterbanden vaste prik. Maar ook almaar meer particulieren overwegen aangepast rubber voor de wintermaanden. Alleen zijn er nog veel misverstanden over winterbanden. Onze auto-expert Joost Bolle zet daarom de belangrijkste waarheden en onjuistheden op een rijtje. “Het rubber waarmee zomerbanden gemaakt zijn, gaat serieus verharden zodra de thermometer onder zeven graden duikt.” [naar artikel]
De jaarlijkse vernieuwing van de indexkorf komt eraan. De stijging van uw loon zal niet meer afhangen van de prijs van de vaste telefoon, maar van alcoholvrij bier, de douchekop en het dierenpension. [naar artikel]
De indexkorf is opnieuw uitgebreid met een aantal producten die een belangrijker rol spelen in de uitgaven van de gezinnen. Dat is vernomen bij [naar artikel]
De winkelkar wordt steeds duurder. Dat merkt iedereen. Maar wie bepaalt eigenlijk de prijzen in de winkelrekken? En hoe berekenen de supermarkten precies hoeveel ze aanrekenen? “Een goede plaats in de rekken? Daar moeten producenten voor betalen. Een plek in de folder die naar tienduizenden klanten gaat? Betalen.” [naar artikel]
De lijst van voedingsmiddelen die worden teruggeroepen omdat ze te veel resten van het in Europa verboden gewasbeschermingsmiddel ethyleenoxide bevatten, wordt alsmaar langer. Nu wordt ook KIRI-smeerkaas uit de handel genomen, zo maakten het Voedselagentschap FAVV en het bedrijf Bel Belgium maandag bekend. [naar artikel]
Verschillende supermarktketens hebben de voorbije weken honderden producten in prijs verlaagd. Maar van die prijsverlagingen merken de meeste consumenten amper iets op hun kassaticket. Integendeel zelfs, meer producten lijken net duurder geworden te zijn. De prijzen in onze HLN-winkelkar bevestigen dat. Hoe kan dat? Els Breugelmans, retailexpert en professor Marketing aan KU Leuven, neemt de promoties onder de loep: “Als consument is het niet eenvoudig om profijt te doen.” [naar artikel]
Gezond ondernemen zit enorm in de lift. Daarom laten wij elke woensdag inspirerende Belgische ondernemers aan het woord die een gezond product lanceerden. Deze week: Stéphanie Brassinne van Odyskin. 1. Wat is Odyskin? ‘Odyskin is een natuurlijk, Cosmos Organic en Vegan gecertificeerd zonnebrandmerk met milieuvriendelijke verpakkingen. We hebben drie jaar geïnvesteerd in research en development […] Het bericht GEZOND ONDERNEMEN Stéphanie Brassinne van Odyskin: ‘Er is geen reden waarom natuurlijk producten minder doeltreffend of aangenaam zouden zijn dan traditionele producten’ verscheen eerst op Gezond.be. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.