Warenhuis Lidl lanceert maandag voor het eerst een digitale klantenkaart. Via Lidl Plus kunnen klanten in een eerste fase van kortingen genieten en kassatickets digitaal ontvangen. Later krijgen klanten gepersonaliseerde kortingsbonnen op basis van hun koopgedrag. Een gezin met kleine kinderen dat pampers koopt, zal dan automatisch coupons krijgen, voor bijvoorbeeld groeimelk. [naar artikel]
De Amsterdamse rapper Lil' Kleine is nogal gesteld op luxe, zo vertelt hij in het magazine Quote. Hij bestelt naar eigen zeggen graag 50 flessen... [naar artikel]
De periode van de winterkoopjes die nog loopt tot donderdag 31 januari, is vooralsnog geen succes gebleken, meldt Mode Unie, de federatie voor de zelfstandige modedetailhandel, in een persbericht. Daar zijn enkele verklaringen voor. [naar artikel]
De coronacrisis heeft de aankoopgewoontes van de Belg drastisch en mogelijk permanent veranderd, zo blijkt uit een grootschalig onderzoek van sectorfederatie Comeos, samen met de hogescholen Thomas More en de Haute Ecole Louvain. Hygiënemaatregelen blijken belangrijker dan ooit. Daarnaast geeft 33 procent van de bevraagden aan ook in de toekomst meer online te gaan kopen. Bij een bevraging tijdens de lockdown lag dat aantal op 30 procent. [naar artikel]
Beleggen bij Belfius of BNP Paribas? Boren met een Metabo of een Makita? Supporters van Club Brugge zouden geen seconde mogen twijfelen. Maar klopt dat wel in de praktijk? Laten supporters zich zo makkelijk verleiden door de sponsors van hun favoriete ploeg? “Grote sponsors zien een groot effect, kleine sponsors bereiken alleen de loyale fans.” […] Het bericht Hoe een sponsor van een voetbalclub het koopgedrag van supporters beïnvloedt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Eén ding is zeker. Inboeten wat cadeaubudget betreft, zijn we als Belg niet van plan, zo blijkt uit het onderzoek dat Klarna deed met IVox naar ons uitgavenpatroon in aanloop naar de feestdagen. Van de 1000 Belgen zegt 63 procent dat hun eindejaarsaankopen exact hetzelfde zullen zijn als vorig jaar. 35 procent zegt zelfs meer uit te geven, om het afgelopen coronajaar te compenseren. Gemiddeld spenderen we met z’n allen 274 euro aan cadeautjes voor onder de kerstboom, goed voor gemiddeld zo’n 68 euro per persoon. Niet slecht! [naar artikel]
De coronamaatregelen beïnvloeden ons koopgedrag wel heel sterk. Nu het er steeds meer op lijkt dat we nog wel enkele maanden in ons kot zullen blijven, halen we spullen in huis waar we vorig jaar nog achteloos voorbijliepen in de winkel. [naar artikel]
Kan de knop ‘toevoegen aan winkelmandje’ u de laatste tijd ook vaker verleiden dan gewoonlijk? Hoed u voor de verlokking van de impulsaankoop, de wolf in schapenvacht die tijdens deze coronacrisis vaker opduikt. Toch nog dat extra kerstcadeautje voor jezelf. Een nieuw paar wandelschoenen voor lange quarantainewandelingen. Of na jaren twijfelen plots die viervoeter aanschaffen, […] The post Meer sparen = meer impulsaankopen: hoe lockdown ons koopgedrag beïnvloedt appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het aankoopgedrag van consumenten is mede door de coronacrisis ingrijpend veranderd, zo blijkt uit data van Tweakers. De grootste techwebsite van Nederland en België ziet dit terug in het gedrag van de bezoekers op de site. Zo zijn er in vergelijking met 2019 grote veranderingen in de tijdstippen waarop websitebezoekers actief zijn, en zijn er verschuivingen in de producten waar interesse voor getoond wordt. Dit zijn de 7 opvallendste weetjes. [naar artikel]
U hebt het wellicht ook gemerkt aan uw kledingmaat: het coronajaar 2020 heeft ons uitgavenpatroon ingrijpend veranderd. Dit zijn de harde cijfers. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.