Een motie van oppositiepartij Vlaams Belang om een ‘stand still’ in te voeren op het vlak van lage-emissiezones (LEZ) heeft woensdag geen meerderheid gehaald in het Vlaams Parlement. Toch lijken ook bij andere partijen de twijfels over de (on)zin van de LEZ toe te nemen. Zo wil ook sp.a dat de lage-emissiezones niet worden uitgebreid of verstrengd zonder grondige evaluatie. Sp.a-voorzitter Conner Rousseau heeft daarvoor een voorstel klaar. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn krijgt een jaar extra de tijd alvorens dieselbussen gebannen worden uit de lage-emissiezones van Antwerpen en Gent. Dat blijkt een beslissing van de Vlaamse regering over die lage-emissiezones. [naar artikel]
KAMPENHOUTEen baby van amper zes maanden oud is donderdagnamiddag plotseling overleden in een créche in Kampenhout, Vlaams-Brabant. Een personeelslid van de creche zou nog getracht hebben om het kindje te reanimeren. [naar artikel]
CD&V-voorzitter Sammy Mahdi wil de lage-emissiezones in Vlaanderen 'gerust afschaffen'. Lokaal kijkt men de kat uit de boom. [naar artikel]
19:18 Nog enkele maanden en de toegangsvoorwaarden tot de lage-emissiezones van Antwerpen en Brussel worden opnieuw verstrengd. Bovendien weert vanaf begin 2020 ook Gent de meest vervuilende voertuigen uit ... [naar artikel]
Vanaf 2035 zijn wagens met verbrandingsmotoren niet meer welkom in de lage-emissiezones van Gent en Antwerpen. Dat heeft de Vlaamse regering beslist. Hoe zit het nu precies met de lage-emissiezones? Welke voertuigen mogen wel nog de stad in? [naar artikel]
In Gent rolt het stadsbestuur ruziënd over de straatstenen over de lage-emmissiezone (LEZ), in Antwerpen is de LEZ zopas verstrengd, in Leuven en Kortrijk moeten ze er niet van weten en in Rotterdam zijn ze ervan afgestapt. Weinig thema’s die de gemoederen zo kunnen verhitten vandaag als de lage-emissiezones. Maar de hamvraag blijft: werken ze nu of niet? Wij zetten de feiten op een rijtje. [naar artikel]
Binnen SP.A is niet iedereen overtuigd van het nut van de lage-emissiezones (LEZ). Ook voorzitter Conner Rousseau twijfelt. De SP.A zit nochtans zowel in Antwerpen als in Gent in het stadsbestuur, twee steden die vervuilende dieselwagens uit het centrum weren. [naar artikel]
Hoeveel auto’s niet meer binnen mogen in Gent of Antwerpen na invoering van de lage-emissiezones? Er werd de afgelopen maanden heel wat over... [naar artikel]
Wie z'n auto laat keuren zal op het keuringsbewijs ook een waarschuwing zien als de auto bepaalde lage emissiezones niet meer binnen mag. Dat zegt Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA). Uit een bevraging van mobiliteitsvereniging VAB bleek dat heel wat automobilisten niet wisten of ze met hun auto de lage emissiezones van Antwerpen of Brussel binnen mogen. [naar artikel]
Als het van CD&V afhangt, worden de lage-emissiezones in de steden uitgedoofd. Dat heeft partijvoorzitter Sammy Mahdi dinsdag gezegd. Momenteel zijn Antwerpen en Gent de enige twee Vlaamse steden met een lage-emissiezone, ook Brussel heeft er een. [naar artikel]
Mobiliteitsorganisatie VAB waarschuwt Belgen die deze zomer met de wagen naar Frankrijk reizen voor de nieuwe, permanente lage-emissiezones in negen grote Franse steden. Waar moet je opletten en hoe zorg je ervoor dat je niet in overtreding bent? [naar artikel]
Wegens de koopkrachtcrisis wordt de volgende verstrenging van de lage-emissiezones in Vlaanderen uitgesteld. Dat heeft de Vlaamse regering beslist, meldt minister van Omgeving Zuhal Demir. [naar artikel]
Door de koopkrachtcrisis wordt de volgende verstrenging van de Lage Emissiezones in Vlaanderen uitgesteld. Dat heeft de Vlaamse regering beslist, meldt minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA). [naar artikel]
Wie met de auto Gent en Antwerpen binnen wil, zal dat vanaf 2031 niet meer met een dieselwagen kunnen doen. En vier jaar later worden ook alle benzinewagens geweerd uit het stadscentrum. Het is een gevolg van een beslissing van de Vlaamse regering, die de nieuwe normen voor de lage emissiezones (LEZ) vastlegde. Kan je er dan niet meer rijden? En wat met brommers en bussen? Zeker is alvast dat Vooruit, kanshebber om in een volgende Vlaamse regering te zitten, de strengere normen wil terugdraaien. [naar artikel]
De lage-emissiezones in Antwerpen en Gent hebben niet enkel invloed in die steden zelf, maar zorgen in heel Vlaanderen voor een daling van het aantal vervuilende wagens. Dat blijkt uit een studie van de Vlaamse Milieumaatschappij en het Departement Omgeving in opdracht van minister van Omgeving Zuhal Demir. [naar artikel]
Er is een oplossing in de maak voor de toegang van oldtimers in lage-emissiezones (LEZ). Dat meldt Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA). Eigenaars riskeerden vanaf 27 april terug te vallen op een betalende dagpas om in Gent of Antwerpen met hun oldtimer te mogen rondrijden, maar de Vlaamse regering heeft op de valreep een besluit goedgekeurd waarbij lokale besturen individuele vrijstellingen kunnen verlenen. Er is een spoedadvies over de nieuwe regeling gevraagd aan de Raad van State. [naar artikel]
Omwille van de koopkrachtcrisis wordt de volgende verstrenging van de Lage Emissiezones in Vlaanderen uitgesteld. Dat heeft de Vlaamse regering vrijdag beslist, meldt minister van Omgeving Zuhal Demir. [naar artikel]
De verstrengingen voor de lage emissiezones van Antwerpen en Gent die voor 1 januari 2025 waren gepland, worden met een jaar uitgesteld. Dat heeft de Vlaamse regering definitief beslist. Ook de strengere normen die in Vlaanderen voor 2027 en 2028 gepland stonden, worden geschrapt. [naar artikel]
De regels over welke voertuigen de lage-emissiezones in Antwerpen en Gent binnen mogen, worden pas begin 2026 opnieuw verstrengd, een jaar later dan gepland. En volgende verstrengingen worden voorlopig geschrapt. Dat heeft Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) dinsdag aangekondigd. [naar artikel]
Op de lage emissiezones (LEZ) in Gent, Antwerpen en Brussel komt steeds meer kritiek. Eerder pleitte VAB al voor een “pauze” tot duidelijk is of de... [naar artikel]
09:25 Een op de zes auto's van de federale politie is te vervuilend om in de Brusselse en Antwerpse lage-emissiezones te rijden. Toch betalen ze geen boetes. [naar artikel]
De website www.green-zones.eu verkoopt vignetten om met de auto in de Europese lage-emissiezones te mogen rijden. ‘Niet op ingaan. Het gaat om oplichting. In ons land wordt er niet met vignetten gewerkt’, waarschuwt de politie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.