19:16 Veel bedrijven maakten zich tot nu toe weinig zorgen over de impact van het coronavirus. Maar dat zouden ze beter wel doen, waarschuwt Jan Fransoo, een expert in wereldwijde bevoorradingsketens. 'De e... [naar artikel]
Na alle commotie over de aankondiging van een attractie in het thema van de populaire TikTokkers Celine en Michiel, liet Plopsa vandaag weten dat het alle projecten met influencers tijdelijk stopzet. Het park zegt geschrokken te zijn van het cyberpesten en het taalgebruik van de fans en tegenstanders van het duo. “Influencers zijn sterke merken, en sterke merken hebben fans die door het vuur gaan voor hun merk”, aldus onderzoeker Jeroen Naudts. [naar artikel]
22:21 Het coronavirus legt al weken alle industrie in China plat. Dat zal een impact hebben op de wereldwijde economie, maar voor Belgische bedrijven is het voorlopig afwachten. 'Als dit nog weken verder du... [naar artikel]
Terwijl de directe gevolgen van het nieuwe coronavirus in verschillende landen al heel tastbaar zijn, zijn de economische gevolgen van de Covid-19-ziekte dat nog bij lange na niet. Maar dat de wereldeconomie en de Belgische economie een tik zullen krijgen, dat is onvermijdelijk. [naar artikel]
Ook in de zakelijke reiswereld maakt de deeleconomie steeds meer zijn intrede. Dat zegt een studie van de Global Business Travel Association (GBTA) en de financiële groep American Express bij meer dan drieduizend zakelijke reizigers in acht landen. Opgemerkt wordt dat het gebruik van alternatieve vervoerdiensten zoals Uber en Lyft tijdens het derde kwartaal van […] The post Ook zakenreizen merken steeds meer impact van deeleconomie appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De aankondiging door Europol dat het propaganda-apparaat van Islamitische Staat een zware klap heeft gekregen dankzij een gecoördineerde internationale actie die woensdag werd opgestart, is “lichtelijk overdreven”. Dat zegt Pieter Van Ostaeyen, historicus en arabist en kenner van IS. Hij ziet geen impact. “Er is van die actie niets te merken. Sinds woensdag is er […] Het bericht “Geen impact te merken van internationale actie tegen IS-propagandasites” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Merken als Magnum, Ben & Jerry’s en Lipton zullen niet langer reclame maken die gericht is op jongeren onder de 16 jaar. Dat heeft de fabrikant van de merken, multinational Unilever, zelf bekendgemaakt. “Een belangrijk signaal”, klinkt het. [naar artikel]
Zit ondernemen in de familie? En wat zijn de uitdagingen voor de opeenvolgende generaties om hun bedrijf door steeds sneller veranderende tijden te loodsen? Stadsgids, BeroepsAntwerpenaar en auteur Tanguy Ottomer ging praten met ondernemers van vroeger en nu. Van de makers van het Mokatine-snoepje tot de sterkmakers van havenbedrijf Ahlers. In zijn derde boek in de reeks’t Stad van vroeger geeft hij ons een unieke kijk achter de schermen van het Antwerpse ondernemerschap sinds 1863. [naar artikel]
Concertorganisatoren, podiumbouwers, maar ook technici, artiesten en theatermakers: de hele sector luidt de alarmbel omdat bijna alle culturele activiteiten de komende maanden worden geschrapt en er faillissementen dreigen. Die angst wordt bevestigd door nieuwe cijfers van data-expert Graydon, in samenwerking met VRT NWS en met hulp van verschillende culturele organisaties. Wat is er nodig om het tij te keren? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.