Nog nooit werd in de VS de iconische musical West Side Story opgevoerd in een versie zonder de originele choreografie. Tot vandaag. Verantwoordelijk voor de revolutionaire remake, die morgen officieel in première gaat op Broadway: de twee Belgen Ivo van Hove en Anne Teresa De Keersmaeker. [naar artikel]
Ivo van Hove zal een revival regisseren van de wereldberoemde musical "West side story" op Broadway. De choreografie komt op naam van Anne Teresa De Keersmaeker. Op 6 februari 2020 is de première in New York. [naar artikel]
De verjongingskuur van de musical West Side Story die Ivo van Hove en Anne Teresa De Keersmaeker begin 2020 op de planken brachten in Broadway, wordt niet hernomen als de theaters in New York weer openen. Producent Kate Horton wijst in een persbericht op "verschillende redenen". [naar artikel]
De voorstelling was vanavond voor het eerst te zien in de Turbine Hall, het paradepaardje van het museum. Volgend jaar trekt de tentoonstelling naar het MoMa in New York. [naar artikel]
Het Duitse magazine Tanz heeft de Belgische choreograaf en danseres tot "choreograaf van het jaar" uitgeroepen. Ze krijgt de titel voor het volledige parcours dat ze het voorbije jaar aflegde. [naar artikel]
De Opera van Parijs heeft choreografe Anne Teresa De Keersmaeker uitgenodigd voor de regie van "Così fan tutte" van Mozart. [naar artikel]
De Belgische topchoreografe Anne Teresa De Keersmaeker is in New York met werk van haar. Met een dansvoorstelling, die tegelijkertijd ook een museumstuk is, één dat live gebracht wordt. [naar artikel]
Wie de cellosuites van J.S. Bach hoort, is verkocht voor het leven. Met slechts één eenstemmig instrument bouwde de componist op het allersimpelste stramien van zes maal zes hofdansen een adembenemende klankarchitectuur. Anne Teresa De Keersmaeker zet daar in Mitten wir im Leben sind een haast net zo briljante bewegingsarchitectuur tegenover. [naar artikel]
Wie de cellosuites van J.S. Bach hoort, is verkocht voor het leven. Met slechts één eenstemmig instrument bouwde de componist op het allersimpelste stramien van zes maal zes hofdansen een adembenemende klankarchitectuur. Anne Teresa De Keersmaeker zet daar in Mitten wir im Leben sind een haast net zo briljante bewegingsarchitectuur tegenover. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.