Naast Standard heeft ook Charleroi gereageerd op de gebeurtenissen tijdens de Waalse derby tussen beide clubs van zondagavond in het Stade du [naar artikel]
16:57 De Brusselse ministerraad heeft donderdag het gewestelijk mobiliteitsplan Good Move goedgekeurd. Daarin spreekt het gewest de ambitie uit om tegen 2030 geen verkeersdoden of -gewonden meer te hebben. [naar artikel]
De federale, Vlaamse, Waalse en Brusselse ministers van Mobiliteit hebben een interfederaal plan voor Verkeersveiligheid voorgesteld. Het is de eerste keer dat er zo’n plan is, over de verschillende bestuursniveaus heen. Het gemeenschappelijke doel: nul verkeersdoden tegen 2050. En Brussel wil zelfs nog beter doen. [naar artikel]
Een verbod op kliksystemen, een verdubbeling van alcoholcontroles, conflictvrije kruispunten tegen 2020, jaarlijks 500 kilometer extra fietspaden, en een kindernorm voor nieuwe fietsinfrastructuur. Dat zijn enkele van de 10 speerpunten die Groen vandaag lanceerde voor vlot en veilig verkeer. “Verkeersveiligheid wordt één van de belangrijkste thema’s van Groen voor de verkiezingen van 2018 en 2019”, […] [naar artikel]
Het doel was om het aantal verkeersdoden tussen 2010 en 2020 te doen halveren, maar dat zal niet gehaald worden. Verre van zelfs: er sterven nu even veel voetgangers als toen, en méér fietsers. Er zijn sinds het jaar 2000 al bijna 10.000 doden gevallen op de Vlaamse wegen. “Elke dag één of twee mensen die als een soort van Russische roulette wegvallen, dat mogen we als maatschappij niet aanvaarden.” [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters houdt vast aan de doelstelling om tegen 2050 te zorgen voor nul verkeersdoden op de Vlaamse wegen. Onhaalbaar, denkt u? Lees dan vooral verder. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.