Voor de tweede keer in één week is in het zuiden van de Gentse haven een verkeersdode gevallen. Een 27-jarige bromfietser werd gegrepen, opnieuw door een vrachtwagen die een bedrijventerrein wou uitrijden. De straten staan al een tijdje op de planning om (fiets)veiliger te worden gemaakt, zegt havenwoordvoerder Johan Bresseleers. “De veiligheid in de haven moet omhoog.” [naar artikel]
De federale, Vlaamse, Waalse en Brusselse ministers van Mobiliteit hebben een interfederaal plan voor Verkeersveiligheid voorgesteld. Het is de eerste keer dat er zo’n plan is, over de verschillende bestuursniveaus heen. Het gemeenschappelijke doel: nul verkeersdoden tegen 2050. En Brussel wil zelfs nog beter doen. [naar artikel]
De werken om de aansluiting van de N2 Leuven-Brussel en de Leuvense ring veiliger te maken voor fietsers zijn opnieuw uitgesteld, minstens tot 2020. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Ben Weyts op een vraag van Karin Brouwers (CD&V). Nochtans vielen er op dat punt al twee doden. [naar artikel]
Kraainem wil de verkeerslichten van de tramsporen aan de halte aan de Burburelaan aanpassen. Burgemeester Bertrand Waucquez (Kraainem-Unie) vindt dat er andere verkeerslichten moeten komen. [naar artikel]
Om de Grote Baan in Houthalen-Helchteren veiliger te maken, lanceert het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) een sensibiliseringscampagne met snelheidsdisplays. Ook worden onvolkomenheden op verschillende kruispunten weggewerkt. [naar artikel]
Er vielen tijdens het eerste kwartaal van dit jaar op de Limburgse wegen drie verkeersdoden meer te betreuren dan tijdens de eerste drie maanden van 2017. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias. Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens het eerste kwartaal met 19 procent gedaald. Opvallend is dat er op de wegen in ons land voor het eerst sinds de start van de verkeersveiligheidsbarometer vijftien jaar geleden meer doden gevallen zijn tijdens weeknachten (11 doden) dan tijdens weekendnachten (7 doden). Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias. [naar artikel]
Na het rampjaar 2017 is het aantal dodelijke verkeersslachtoffers op Antwerpse wegen weer in dalende lijn. Sinds 2011 gaat dat aantal gestaag naar beneden, zo blijkt uit cijfers van de politie die het Vias Institute heeft verzameld. [naar artikel]
Alle Belgen mogen in een online enquête ideeën aanleveren om het verkeer in ons land veiliger te maken. In september gaat er ook een burgerpanel van start over verkeersveiligheid. "De gedeelde ambitie is "All for Zero", of geen enkele verkeersdode tegen 2050," zegt federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.