“Is dat nog vijf afleveringen van die kul?” De makers van De Anderhalve Meter Show dekken zich met een stevige portie zelfkritiek aan het einde van elke grap meteen in, het Influencers-debacle indachtig. Maar kijk, de nieuwe sketchshow van Jelle De Beule, Rik Verheye en Koen De Poorter komt gelukkig niet in de buurt – van social distancing gesproken – van hun voorganger op Vier. [naar artikel]
Het wereldwijde web zit vol selfmade vrouwen: bloggers, vloggers, appontwikkelaars ... Deze week stellen we tien snelle vragen aan model en... [naar artikel]
Komende zaterdag gooit ‘The social house’ opnieuw zijn deuren open. In die internetreeks moeten Vlaamse influencers – of liever: content creators – samenleven in een vakantiehuis. Vorig jaar werd het eerste seizoen vroegtijdig stopgezet na kritiek: er was te weinig diversiteit onder de bewoners en net op het moment dat de coronamaatregelen weer waren aangescherpt, mochten zij hun gangetje gaan. Die opmerkingen heeft productiehuis Wunderbaar dit keer meegenomen. Dit zijn alvast populaire namen die hun opwachting zullen maken. [naar artikel]
Een gemaskerde gek slacht bij bosjes Vlaamse influencers af. In de realiteit delen influencers hun leven met hun volgers. In de horrorfilm ‘FOMO’ moeten ze rennen voor hun leven, terwijl ze zelf worden achtervolgd. Wij bezochten de set in Herselt. [naar artikel]
In de Verenigde Staten zijn acht influencers voor de rechtbank gebracht omdat ze hun volgers adviezen gaven om aandelen te verkopen om de beurskoers in hun voordeel te manipuleren. Ze wisten zo volgens de beurswaakhond SEC 100 miljoen dollar winst te genereren. [naar artikel]
De wereldtitel leverde Lionel Messi in een dag 4 miljoen extra volgers op. Sinds zijn vertrek is PSG er bijna 4 miljoen kwijt. Cristiano Ronaldo gaf de socials van Al-Nassr een boost van 16 miljoen. En ook Neymar nam wat supporters mee naar Al-Hilal. Transfers hebben niet alleen invloed op de financiële cijfers, ook op die waar marketeers graag mee uitpakken. Met de exodus aan vedetten verloor het Europees voetbal zijn strafste influencers. [naar artikel]
Influencers die zich op Instagram met te veel merken tegelijk associëren, verliezen betrokkenheid van hun volgers. Dat blijkt vrijdag uit nieuw marketingonderzoek van de KU Leuven, de Goethe University Frankfurt en de Frankfurt School of Finance & Management. Hun aantal volgers kan wel stijgen door hun naam aan meerdere merken te verbinden. [naar artikel]
Met haar kersvers wetenschapscommunicatiebureau Scicomwiz zorgt de Hasseltse Lara Hemeryck voor meer factchecking en heldere taal rond preventieve gezondheidszorg. Een van Lara’s eerste klanten is de bekende Instagramgrootheid Glucose Goddess. [naar artikel]
SBS begint vroeg aan het nieuwe televisieseizoen. Sinds vorige week kan je op Play4 naar het nieuwe ‘Tussen 4 Buren’ kijken. Het concept: twee buren nemen telkens één kamer in elkaars woning onder handen, mét de hulp van een professionele designer. Eén van die designers is Daan Alferink, die op TikTok scoort met humoristische interieurfilmpjes. Showbits-reporter Senne ging bij hem langs. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.