Een nieuw fietsrecord met de Antwerpse stadsfietsen van Velo! In 2022 deed Biba (63) maar liefst 2.307 ritjes met de rood-witte fietsen wat betekent dat hij gemiddeld zo’n zes ritten per dag maakte. “De kilometers die ik in een jaar fiets, zijn ongeveer de helft van de afstand naar Azië”, grapt Biba. [naar artikel]
Mohamed El Sayed (47) mag zich uitroepen tot de recordhouder van het aantal Velo-ritten in antwerpen. Hij sprong van 2016 tot en met dit jaar 12.339 keer op de wit-rode deelfietsjes of gemiddeld bijna 2.300 keer per jaar. Bij de gemiddelde Velo-gebruiker is dat 96 keer. “Velo is mijn fitness”, zegt El Sayed. [naar artikel]
Officieel is het pas op 9 juni, maar de stad Antwerpen begint nu al met het vieren van de tiende verjaardag van de deelfietsen Velo. In die periode deed ruim een half miljoen mensen veertig miljoen ritten met deze populaire rood-witte fietsjes. “En de komst van andere aanbieders deed onze populariteit niét dalen.” [naar artikel]
Het deelfietensysteem Velo zit in Antwerpen vijf jaar na de lancering nog steeds in de lift. Het aantal ritten en abonnementen blijft toenemen. “Velo is intussen goed ingeburgerd”, zegt Antwerps schepen voor Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). [naar artikel]
Het Brusselse deelfietsensysteem Villo is in 2015 met bijna 10 pct achteruitgegaan. Hoewel er dat jaar 21 stations zijn bijgekomen, is het aantal ritten wel met 150.000 gezakt, van 1,65 miljoen naar goed anderhalf miljoen ritten. Dat schrijft Bruzz woensdag. Uit een vergelijking met het Antwerpse Velo besluit Bruzz dat er nochtans veel groei mogelijk is. [naar artikel]
Met meer dan 6 miljoen ritten was het afgelopen jaar het op één na meest succesvolle voor de rode deelfietsen Velo. Dat is een stijging van 34,5% in vergelijk met 2021. [naar artikel]
De uitbreiding van het Antwerpse deelfietsensysteem Velo naar het gebied buiten de Singel in 2016, heeft geleid tot een toename van het aantal ritten met 78 procent. Dat heeft de stad Antwerpen bekendgemaakt. Opvallend is wel dat het gebruik binnen de Singel veel hoger ligt dan erbuiten, waardoor de extra ritten voor meer druk op […] Het bericht Gebruik van Antwerpse Velo’s blijft stijgen, vooral binnenstad populair verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het licht van de Velo’s is te fel volgens de Fietsersbond. Het licht van de stadsfietsen zou verblindend zijn voor de tegenliggers. En dat kan dus ook wel gevaarlijk zijn. ATV vroeg aan enkele fietsers wat zij van die voorlichten vinden. [naar artikel]
De stad Antwerpen heeft woensdagmiddag op ’t Schoon Verdiep een tussentijdse balans opgemaakt van het sinds eind 2016 uitgebreidde Velo-netwerk. Daaruit blijkt dat er bijna de helft meer abonnees gebruikmaken van de deelfietsen. “Ik hoop dat er nog veel gebruikers zullen volgen”, zegt Antwerps schepen voor Mobiliteit Koen Kennis (N-VA). [naar artikel]
Door een technische panne bij Velo Antwerpen kunnen gebruikers momenteel geen fietsen ontlenen. Dat laat A-Velo dinsdagochtend weten. [naar artikel]
Het aantal deelfietsen van Velo is uitgebreid van 3.800 naar 4.200 fietsen. De helft van deze 400 Velokes komt uit Barcelona. De Spaanse stad gebruikt hetzelfde systeem als Antwerpen. Dat was een klant van Velo opgevallen op een van zijn tripjes met de populaire deelfietsen. Op de achterzijde van het voorlicht hing nog een sticker met een Spaanse tekst. [naar artikel]
Dat Antwerpen en Knokke sterk aan elkaar gelinkt zijn, dat wisten we al. Maar een station van Velo Antwerpen aldaar is toch een kleine brug te ver. En vele kilometers trouwens ook. [naar artikel]
Het deelfietsensysteem Velo in Antwerpen krijgt een update van de klantensoftware. Hierdoor is het systeem van vrijdag 25 augustus 23 uur tot [naar artikel]
Het netwerk van Velo-fietsen in Antwerpen breidt andermaal uit. Deze week nog zal Velo 400 extra fietsen in roulatie brengen, waardoor het totale aantal stijgt naar 4.200 fietsjes. De nieuwe generatie Velo’s zullen weer een ketting hebben in plaats van een ‘cardan-as’. Ook de allereerste fietsen van Velo hadden een klassieke ketting. [naar artikel]
De stad Antwerpen gaat het deelfietsensysteem Velo uitbreiden met nieuwe stations. In totaal komen er 171 plaatsen bij tussen Antwerpen-Centraal en de Groenplaats, in de studentenbuurt in het noorden van de stad en aan de drukke standplaats bij de voormalige Nationale Bank. [naar artikel]
Cloudbike heeft 300 deelfietsen geplaatst in Antwerpen. In tegenstelling tot het al bestaande Velo-systeem werkt het nieuwe deelfietsensysteem niet met vaste haltes, maar met drop zones waarbinnen je de fietsen kan ontlenen en terugplaatsen. Cloudbike wordt ondersteund door de stad Antwerpen. Die wil zoveel mogelijk mensen overtuigen om voor alternatieve vervoersmiddelen te kiezen. Sinds gisteren […] [naar artikel]
Peter Sagan (26) is de laureaat van de Vélo d’Or 2016. Dat is donderdag officieel bekendgemaakt. Met de Vélo d’Or onderscheidt de internationale wielerpers de beste renner van het voorbije seizoen. De award wordt uitgereikt door het Franse Vélo Magazine. [naar artikel]
Een groot deel van de stations van Velo Antwerpen zijn offline op dinsdag ochtend. Het probleem is te wijten aan een algemene storing bij Proximus in de stad. “Gebruikers kunnen op de app zien welke fietsstations nog online zijn.” [naar artikel]
Maandag hebben 2.500 ‘wachtende’ Velogebruikers bericht gekregen dat ze hun jaarkaart kunnen aanvragen. “Tegen einde februari zal de wachtlijst met 16.000 wachtenden weggewerkt zijn”, zegt Dimitri Rondeaux van Velo Antwerpen. [naar artikel]
Het auto-, fiets-, scooter- en stepdelen in Antwerpen zit fors in de lift. Ook dit jaar zullen de deelsystemen nog uitbreiden. Zo hoopt schepen voor mobiliteit, Koen Kennis, elektrische deelfietsen te kunnen lanceren in de stad. Met de gewone fietsen, de Velo’s, is vorig jaar een record van 6,5 miljoen ritten gereden. Dit jaar is het de bedoeling dat meer deelsystemen buiten de stad uitbreiden, naar de districten en de omliggende gemeenten. [naar artikel]
De Vélo d'Or, de award van het Franse Vélo Magazine, gaat dit jaar naar Peter Sagan. De Slovaak kreeg meer punten dan Chris Froome en Nairo Quintana. [naar artikel]
Deelfietsensysteem Mobit zegt de stad grotendeels vaarwel en richt zich nu vooral op het noorden van Antwerpen. De concurrentie met Velo bleek te groot. De focus van Mobit wordt verlegd naar onder meer Ekeren, Merksem, Brasschaat en Schoten. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.