Gazet van Antwerpen

JAAROVERZICHT. Eten en drinken in Antwerpen: tien hotspots van 2016

29/12/2016 - 13:10
"In Antwerpen kan je goed eten en drinken, dat weten wij al lang, maar wat waren de hotspots van het afgelopen jaar? We lijsten er tien op. "

1. JAAROVERZICHT. Eten en drinken in Antwerpen: tien hotspots van 2016 (29/12/2016 - Gazet van Antwerpen)

In Antwerpen kan je goed eten en drinken, dat weten wij al lang, maar wat waren de hotspots van het afgelopen jaar? We lijsten er tien op. [naar artikel]

2. Groene voornemens? Wij tippen 25 Limburgse hotspots om heerlijk vegan te eten (04/01/2023 - Het Belang van Limburg)

It’s Veganuary! Over de hele wereld gaan mensen in januari het engagement aan om een maand lang geen dierlijke producten te eten. Wil je zelf ook graag minder vlees, vis of kaas op je bord? Wij maakten een overzicht met de Limburgse topadresjes met vegan gerechten op de kaart. [naar artikel]

3. Martine Tanghe presenteert Jaaroverzicht: "Mijn moederhart brak toen ik 13-jarige Dylan geld hoorde vragen voor eten" (17/12/2020 - VRT NWS)

Het Jaaroverzicht van VRT NWS komt eraan en het wordt gepresenteerd door Martine Tanghe. Ze is vooral ontdaan over de toegenomen armoede in dit coronajaar. "Mijn moederhart brak toen ik de 13-jarige Dylan in Karrewiet om een beetje meer geld hoorde vragen, om eten te kunnen kopen." [naar artikel]

4. Antwerpen in top 10 te bezoeken steden: de leukste hotspots die alleen de locals kennen (26/10/2017 - Het Laatste Nieuws)

Dat de reisgids Lonely Planet Antwerpen heeft opgenomen in de top 10 van te bezoeken steden in 2018 kon je eerder deze week al lezen op onze site.... [naar artikel]

5. Antwerpen: culinair walhalla met meer hotspots dan New York (06/11/2018 - Gazet van Antwerpen)

Met Het Gebaar, The Jane en ’t Zilte heeft Antwerpen drie restaurants die achttien op twintig halen. Dat bleek op de voorstelling van de restaurantgids 2019 van Gault&Millau. Daarmee hebben we er in verhouding meer dan New York. Antwerpen bevestigt als culinair walhalla. [naar artikel]

6. Coronacijfers in Antwerpen lijken te stagneren, maar dit zijn meteen de nieuwe hotspots (04/08/2020 - Het Nieuwsblad)

De coronagrafieken beginnen er voor Antwerpen iets beter uit te zien. Zowel voor de randgemeenten als de stad zelf lijken de cijfers te stabiliseren. “Het is een hoopvol signaal”, klinkt het. Al duiken er meteen ook nieuwe broeihaarden op. “Dit zijn de plekken waar we nu moeten ingrijpen.” [naar artikel]

7. Besmettingen in Antwerpen lijken te stagneren, maar er zijn al nieuwe hotspots (04/08/2020 - De Standaard)

De coronagrafieken beginnen er voor Antwerpen iets beter uit te zien. Zowel voor de randgemeenten als de stad zelf lijken de cijfers te stabiliseren. ‘Het is een hoopvol signaal’, klinkt het. Al duiken er meteen ook nieuwe broeihaarden op in de arrondissementen Oudenaarde, Sint-Niklaas, Virton en Arlon. ‘Dat zijn de plekken waar we nu moeten ingrijpen.’ [naar artikel]

8. Coronacijfers in Antwerpen lijken te stagneren, maar er zijn al nieuwe hotspots (04/08/2020 - Het Belang van Limburg)

9. Op wandel langs vegan hotspots in ’t Stad: “Antwerpen is een inhaalbeweging aan het maken” (02/11/2022 - Gazet van Antwerpen)

Scrambled tofu, gerookte ‘zalm’ van wortelen en schimmelkaas op basis van noten. Citta wandelde voor World Vegan Day op 1 november de Classic Brunch Tour van Nom Eat en proefde dat het lekker was. “Antwerpen is een inhaalbeweging op het vlak van vegan food aan het maken”, zegt blogster en culinaire gids Lisa Wuyts. [naar artikel]

10. HOTSPOTS: onze 7 favoriete koffiebars in Antwerpen (06/12/2022 - Flair)

Van Zurenborg tot het Zuid! [naar artikel]