De Antwerpse haven voelt de impact van de coronacrisis. Dat blijkt uit cijfers van het Havenbedrijf. In april is er een verlies van -9,5% als we naar alle goederen kijken. Het aantal containers (in TEU) daalt met 3%. Het Havenbedrijf is voorzichtig als het vooruitblikt op de rest van dit jaar. “Het herstel zal afhangen van hoe snel de economie zich weer op gang trekt.” [naar artikel]
De Antwerpse haven voelt de impact van de coronacrisis. Dat blijkt uit cijfers van het Havenbedrijf. In april is er een verlies van -9,5 procent als we naar alle goederen kijken. Het aantal containers (in TEU) daalt met 3 procent. Het Havenbedrijf is voorzichtig als het vooruitblikt op de rest van dit jaar. “Het herstel zal afhangen van hoe snel de economie zich weer op gang trekt.” [naar artikel]
Indrukwekkend ziet het er niet uit, maar deze heuvel in de Antwerpse haven is zowat het belangrijkste stukje infrastructuur van het Belgische goederenvervoer over het spoor. Een neutrale uitbater moet nu helpen om goederentreinen efficiënter samen te stellen, zodat er eindelijk vaart komt achter de ambitie om het spoorvervoer te verdubbelen tegen 2030. [naar artikel]
Woensdagmiddag lagen voor de Belgische kust zo’n 25 schepen te wachten om te kunnen opvaren. De vertraging is soms groot, richting Antwerpen tot vier dagen, zegt de Deense rederij Maersk. Intussen maakt onvrede en zelfs een korte staking bij de slepers van het Havenbedrijf de situatie er niet makkelijker op. [naar artikel]
Na een voortdurende daling de afgelopen jaren van het aantal werkelijk gereden ritten door goederentreinen in ons land van 179.528 in 2010 tot [naar artikel]
Het goederenverkeer op de spoorlijn aan de Bosdel in Genk kan zaterdagavond tegen 22 uur weer normaal verlopen. Vrijdag rond 13.30 uur waren tussen de Bosdel en de Westerring twee wagons van een goederentrein met zestien wagons ontspoord. [naar artikel]
Het goederenverkeer op de spoorlijn aan de Bosdel in Genk kan zaterdagavond tegen 22 uur weer normaal verlopen. Vrijdag rond 13.30 uur waren tussen de Bosdel en de Westerring twee wagons van een goederentrein met zestien wagons ontspoord. Van de derde en de vierde wagen was telkens de eerste wielas naast de sporen terechtgekomen. De […] [naar artikel]
De binnenvaart en het spoor blijven sterk onderbenut in het goederenvervoer. Dat concludeert werkgeversorganisatie Voka in een nieuwe studie. Voka wil tegen dat tegen 2030 34 procent van het goederenvervoer verloopt via de binnenvaart en het spoor. De huidige doelstelling van de overheid is 30 procent. [naar artikel]
17:50 De spoorvrachtbedrijven willen hun vervoerde volumes in België tegen 2030 verdubbelen. Tal van handicaps remmen de doorbraak van de goederentrein. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.