De hinder door files op de Vlaamse snelwegen is ook in 2016 opnieuw toegenomen. Dat blijkt maandag uit enkele eerste cijfers van het Vlaams Verkeerscentrum. Zo kwam de gemiddelde filelengte op een werkdag uit op 141 kilometer, waar dat in 2015 nog 136 kilometer was. De files duurden ook langer. In Antwerpen nam de filezwaarte in vier jaar zelfs met de helft toe. [naar artikel]
We staan met z'n allen vaker én langer stil, de filedruk in Vlaanderen neemt al enkele jaren fors toe en ook in de eerste zes maanden van dit jaar was dat het geval. Dat blijkt uit cijfers van VRT NWS en Touring Mobilis. Opvallend, we staan nu ook meer in de file net buiten de spits. En de vooruitzichten ogen somber, want het ziet er niet naar uit dat de filedruk snel zal afnemen. [naar artikel]
In 2019 daalde de filedruk in België. Dat blijkt uit de filebarometer van Be-Mobile, de verkeerspartner van de VRT. De cijfers gaan vooral over het verkeer op de snelwegen. Wat is er aan de hand? Is het plafond bereikt? Zijn we de files beu en stappen we steeds vaker over op de fiets en de trein? Of staan we gewoon vaker in de file op de kleinere wegen? [naar artikel]
Volgende week zou het in de havens van Antwerpen en Zeebrugge, en de andere Europese havens, extra druk kunnen worden, nu het scheepvaartverkeer in het Suezkanaal weer kan hernemen. Bijna een week lang blokkeerde de Ever Given het kanaal, nadat het was gestrand op de oever. Honderden vrachtschepen moesten daardoor wachten om door het kanaal te varen. Nu dat weer kan, zal het in de havens van bestemming zeer druk worden, omdat er meer containerschepen tegelijkertijd zullen toekomen. [naar artikel]
Nog nooit stonden we zo veel in de file. 2023 klopt alle records, en dat ondervinden Steven Gordts (44) en Nicky Aerts (33) elke dag. Twee uur extra op de baan is geen uitzondering. “Alleen tijdens corona was het zalig om te rijden.” [naar artikel]
Weten dat het einde nadert en dan te horen krijgen dat ook die extra begeleiding in lockdown gaat, dat was de voorbije maanden het lot van palliatieve patiënten. Elk bezoek aan een dagcentrum werd onmogelijk. En dus besloten ze bij CODA vzw de patiënten op te bellen. “Hoe langer de crisis duurde, hoe langer de telefoontjes werden. Soms was dat zelfs hun enige gesprek.” [naar artikel]
De filezwaarte in Vlaanderen is in mei verder toegenomen, tot gemiddeld 966 kilometeruren per werkdag. Daarmee waren er weer meer files dan in mei 2019, de laatste meimaand voor de coronapandemie. Dat blijkt uit cijfers van Statistiek Vlaanderen. [naar artikel]
Bart De Wever heeft woensdagmiddag samen met het politiekorps van Antwerpen een minuut stilte gehouden voor de slachtoffers. “Ik sta 100 procent achter hen”, zei hij. [naar artikel]
De onderwereld was politie en gerecht tot nu toe meestal te snel en te slim af en kon tonnen cocaïne uit het Antwerpse havengebied smokkelen. Maar door het kraken van de nochtans onkraakbaar gewaande cryptofoons van Sky ECC strijden ze voorlopig weer met gelijke wapens en zullen de grote drugsbaronnen in de nabije toekomst tientallen miljoenen euro’s mislopen. Het is dan ook geen wonder dat speurder M.V.L., de man achter de ‘kraak van de eeuw’, liever anoniem blijft. Een reconstructie. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.