De webwinkel bol.com gaat de term ‘Zwarte Piet’ niet meer gebruiken in de teksten over producten die het verkoopt. In plaats daarvan wordt in onder meer titels en productomschrijvingen het woord ‘Piet’ gebruikt. In een mededeling motiveert bol.com de beslissing door te verwijzen naar “voortschrijdend inzicht, passend bij de actualiteit in Nederland en België”. [naar artikel]
De Stad Gent dreigt met ‘verdere stappen’ tegen Holy Food Market als de culinaire kapel van Ladislas Leys nog langer het ‘merk’ Gentse Winterfeesten gebruikt. In een aangetekende brief wrijft de stad hem mogelijke imagoschade aan. “Ik snap niet dat onze schepen van Middenstand dit durft te ondertekenen”, zegt Leys. Christophe Peeters (Open VLD): “Die man heeft er een handje van andermans ideeën te kapen.” [naar artikel]
Autoriteiten in Shanghai hebben de media opgedragen zich te onthouden van de term "lockdown" wanneer ze berichten over het einde van de twee maanden durende lockdown in de stad. In plaats daarvan moeten ze spreken over een “statische management repressie”. [naar artikel]
De officiële mediaregulator van Irak heeft dinsdag alle media en socialemediabedrijven die actief zijn in de Arabische staat bevolen om de term ‘homoseksualiteit’ niet te gebruiken en in plaats daarvan te spreken van ‘seksuele afwijking’, aldus een regeringswoordvoerder. [naar artikel]
Bol.com gaat de term 'Zwarte Piet' niet meer gebruiken in titels en productomschrijvingen. In plaats daarvan zal enkel het woord 'Piet' gebruikt... [naar artikel]
De webwinkel bol.com gaat de term ‘Zwarte Piet’ niet meer gebruiken in de teksten over producten die het verkoopt. In plaats daarvan wordt in onder meer titels en productomschrijvingen het woord ‘Piet’ gebruikt. In een mededeling motiveert bol.com de beslissing door te verwijzen naar “voortschrijdend inzicht, passend bij de actualiteit in Nederland en België”. [naar artikel]
Na Facebook en Instagram heeft nu ook webwinkel bol.com beslist om de term "Zwarte Piet" niet meer te gebruiken. Vanaf eind september is het niet meer mogelijk om producten te verkopen die de term "Zwarte Piet" bevatten, verkooppartners hebben tot dan de tijd om hun gamma te verkopen of van bol.com te halen. [naar artikel]
Zwarte Piet lijkt geen rol van betekenis meer te spelen bij de grote webwinkels. Na Bol.com gaat ook Amazon de term ‘Zwarte Piet’ niet langer... [naar artikel]
In een poging om inclusiever te zijn, zal multinational Unilever (het moederbedrijf van onder andere Dove en Rexona) het woord 'normaal' niet meer gebruiken als beschrijving op huidverzorgingsproducten. “Het is een belangrijke stap in de goede richting", aldus Sunny Jain, hoofd van de afdeling voor schoonheid en persoonlijke verzorging. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.