De Vlaamse regering gaat privébussen inzetten om de overvolle bussen van De Lijn te ontlasten. Mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) maakt daar 12,5 miljoen euro voor vrij. Dat schrijft Het Belang van Limburg. [naar artikel]
De Vlaamse regering gaat privébussen inzetten om de overvolle bussen van De Lijn te ontlasten. Mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) maakt... [naar artikel]
11:00 Omdat de bussen van De Lijn tijdens de spits vol zitten, heeft de Vlaamse regering besloten om ook privébussen in te zetten. Ze maakt daarvoor 12,5 miljoen euro vrij. [naar artikel]
Om overvolle bussen te vermijden tijdens de schoolspitsuren, krijgt de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn vanaf maandag versterking van autocars van privébedrijven. Zowat 120 privébussen zullen worden ingezet, goed voor circa 250 ritten per dag, aldus Anneliese Meynaerts, woordvoerster van De Lijn. [naar artikel]
Om overvolle bussen te vermijden tijdens de schoolspitsuren, krijgt de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn vanaf maandag versterking van autocars van privébedrijven. Zowat 120 privébussen zullen worden ingezet, goed voor circa 250 ritten per dag, aldus Anneliese Meynaerts, woordvoerster van De Lijn. [naar artikel]
Om overvolle bussen te vermijden tijdens de schoolspitsuren, krijgt de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn vanaf maandag versterking van autocars van privébedrijven. Zowat 120 privébussen zullen worden ingezet, goed voor circa 250 ritten per dag, aldus Anneliese Meynaerts, woordvoerster van De Lijn. [naar artikel]
in 2021 zou het zomaar kunnen dat als u bus neemt , u geen klant meer bent bij De Lijn, maar wel bij een of andere buitenlandse maatschappij. Keolis bijvoorbeeld, de Franse onderneming voor openbaar vervoer die meer dan 50.000 werknemers telt in een stuk of vijftien landen. Eind 2020 loopt de beheersovereenkomst tussen De Lijn en de Vlaamse regering af en daarmee ook het monopolie van De Lijn. Een onderneming als Keolis zou dan met een scherpe offerte kunnen uitpakken. De tegen dan nieuw verkozen Vlaamse regering zou kunnen besluiten om verder met hen in zee te gaan. [naar artikel]
Het Nederlandse adviesbureau Inno-V is door de Vlaamse regering aangesteld om een benchmarkstudie te verrichten van de openbaarvervoersmaatschappij De Lijn. In de studie zal de werking van De Lijn vergeleken worden met die van internationale private aannemers. Als De Lijn de vergelijking doorstaat, kan ze haar monopolie op het openbaar vervoer in Vlaanderen behouden tot 2030. [naar artikel]
De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn spant een rechtszaak aan tegen de federale regering. De inzet is een jaarlijkse besparing van 18 miljoen... [naar artikel]
In Nederland komen er geen landelijke maatregelen om de drukte in winkelgebieden tegen te gaan. "Hoe je met de drukte omgaat, is lokaal maatwerk", zeggen de Nederlandse minister van Veiligheid Ferd Grapperhaus en de burgemeesters van de 25 veiligheidsregio's maandagavond na overleg. [naar artikel]
De Vlaamse vervoersmaatschappij De Lijn spant een rechtszaak aan tegen de federale regering. De inzet is een jaarlijkse besparing van 18 miljoen euro en mogelijk zelfs haar toekomst als overheidsbedrijf, weten de Mediahuis-kranten zaterdag. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) heeft vandaag naar aanleiding van de Week van de Mobiliteit aangekondigd dat collectief vervoer zoals privébussen en taxi’s gebruik mogen maken van de busbanen van De Lijn op gewestwegen. Tot nu toe waren deze busbanen vooral voorbehouden voor de bussen van De Lijn, maar minister Weyts gaat ze […] Het bericht Busbanen De Lijn nu ook voor privébussen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Dat er ruis op de lijn zit in de Vlaamse regering is al langer geweten. Dat CD&V-voorzitter Joachim Coens ook de expliciete opdracht gaf aan de Vlaamse Parlementsleden om meer ‘profiel’ te gaan opzoeken, was ook bekend. Een en ander hangt samen met de huidige moeilijkheden in de relaties tussen de voormalige kartelpartners N-VA en CD&V, onder […] [naar artikel]
Commotie over de overvolle tram 10 tussen Wijnegem en Hoboken maandagmiddag. Initieel werd de oorzaak bij de eerste dag van de solden gezocht maar in op de Meir bleef het verdacht rustig. Volgens De Lijn was de drukte te wijten aan scholieren die anders te fiets of te voet gaan en nu de beschutting van het openbaar vervoer opzoeken tegen het slechte weer. “Wij monitoren de drukte en sturen bij waar nodig.” [naar artikel]
De onderhandelaars van N-VA, CD&V en Open VLD zitten sinds vanmorgen bijeen over de vorming van de nieuwe Vlaamse regering. Het zou de bedoeling zijn om door te gaan tot de finish, maar helemaal zeker is dat niet. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn en stroomnetwerkbeheerder Fluvius gaan samenwerken om de omslag naar elektrische bussen mogelijk te maken. Volgens de doelstellingen van de Vlaamse regering moeten in 2035 alle bussen emissievrij rondrijden. Over 5 jaar moet dat al het geval zijn in de Vlaamse stadskernen. Om elektrische bussen op te laden, is er nieuwe infrastructuur nodig en daarvoor is zo'n samenwerking essentieel. [naar artikel]
08:30 De Vlaamse regering moet vrijdag beslissen of De Lijn een kans maakt om ook na 2020 het openbaar vervoer in Vlaanderen uit te baten. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft het licht op groen gezet voor een vergelijkende studie door een onafhankelijk consultancybureau waarmee over de toekomst van De Lijn zal worden beslist. Kostprijs: 300.000 euro. Dat schrijft De Morgen zaterdag. [naar artikel]
Vanaf maandag 5 oktober krijgen de bussen van De Lijn tijdens de schoolspits versterking van privébussen. Dat laat Vlaams minister van Mobiliteit... [naar artikel]
Het is niet haalbaar om bussen van De Lijn tegen 2025 volledig emissievrij te laten rijden in de stadskernen, zoals de Vlaamse regering wil. Dat heeft Ann Schoubs, de directeur-generaal van de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij, gezegd. De totale elektrificatie tegen 2035 zal 3,9 tot 5,2 miljard euro kosten [naar artikel]
Het overleg tussen de Vlaamse regering en landbouworganisaties was dinsdagavond snel afgelopen. Dat meldt de Boerenbond in een persbericht. Wegens onenigheid binnen de Vlaamse regering over de bescherming van landbouwgebied, heeft Vlaams minister-president Jan Jambon enkele dagen tijd gevraagd om iedereen op één lijn te krijgen. [naar artikel]
Morgen staakt het personeel van De Lijn. Ze zijn bezorgd over de toekomst van de vervoersmaatschappij, want de Vlaamse regering wil De Lijn stevig hervormen. Maar hoe hard gaan we de staking voelen morgen? [naar artikel]
Op 1 februari gaan enkele tarieven van De Lijn omhoog, zo blijkt uit een beslissing van de Vlaamse regering. De abonnementen zoals de Buzzy Pazz en de Omnipas worden geïndexeerd, wat neerkomt op een verhoging met een of enkele euro’s. De occasionele reiziger zal weinig of niets merken van de prijsverhoging. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.