De plannen voor de Slachthuissite, grofweg tussen Park Spoor Noord en de IJzerlaan krijgen stilaan vorm. Buurtbewoners werden zaterdagochtend uitgenodigd om een wandeling te maken door de buurt met de ontwerpers van de site. [naar artikel]
De milieuvergunning van het Sportpaleis en de Lotto Arena is deze week vernietigd door de Raad van State. De parkeerdruk in de buurt lag aan de basis van de beslissing. Buurtbewoners delen de bezorgdheid over het gebrek aan parking. [naar artikel]
Het Damcomité, een groep buurtbewoners van de wijk Antwerpen Dam, heeft een belangrijke slag thuisgehaald. Bij de ontwikkeling van de Slachthuissite aan de Slachthuislaan wordt straks een derde van de ruimte ingevuld door groene openbare ruimte. Dat kwam het comité overeen met ontwikkelaar Triple Living. [naar artikel]
Vanaf 2019 moeten bezoekers schijven plaatsen of betalen voor een parkeerplaats aan Antwerp Expo, het Sportpaleis, Borgerhout en Berchem buiten de Singel. Of dat de parkeerdruk vermindert? Op en rond de Gitschotellei geloven ze er niet in. [naar artikel]
Er komen snel verschillende mobipunten in Groot Hasselt waar automobilisten hun voertuig, buiten de Grote Ring kunnen achterlaten en vervolgens met een deelfiets of het openbaar vervoer de stad in kunnen rijden. Dat deelt mobiliteitsschepen Marc Schepers (RoodGroen+) mee. “Op die manier willen we ook meer structuur brengen in het gebruik van de groene Mobit-deelfietsen, die mensen vandaag zomaar overal achterlaten. Wie straks met zo’n fiets naar een mobipunt terug fietst, zal die verplaatsing aan een veel voordeliger tarief kunnen doen.” Het plan is om nog voor de zomer de eerste mobipunten actief te hebben. [naar artikel]
Inwoners van Borsbeek maken zich zorgen om de parkeergelegenheid in hun gemeente. Vanaf 1 december zal gratis parkeren in Antwerpen nog nauwelijks mogelijk zijn, want dan worden de Gedempte Zuiderdokken en ook de laatste gratis parking op de Scheldekaaien betalend. Ook Nieuw Zuid wordt een betalende rode parkeerzone. Steeds meer mensen gaan dan ook op zoek naar gratis parkeerplek in de Antwerpse randgemeenten. [naar artikel]
Buurtbewoners van de Clara Snellingsstraat in Deurne zijn de aanhoudende parkeerdruk beu. Ze doen een oproep via papiertjes aan de tramhalte: ‘Gelieve niet in deze wijk te parkeren als u hier niet woont.’ [naar artikel]
“Sluikverkeer, geen parkeerplaats voor de buren en geen informatie over nieuwe bouwprojecten zoals Quartier Bleu en de moskee.” Maurice Cuypers, Mary Cox, Lieve Vandormael en Johan Vandercappelen, de vertegenwoordigers van het buurtcomité Achter het lijmfabriek, zijn niet te spreken over de problemen in de Tuinwijk in Hasselt. “We kunnen daar nu moeilijk op antwoorden, omdat er een studie loopt”, reageert verkeersschepen Habib El Ouakili (sp.a). “Daarna gaan we samenzitten met de buurt.” [naar artikel]
“Deze nieuwe maatregel is een ramp, een totale catastrofe. Bovenop die waar we nu al 2,5 jaar onder lijden, sinds de werken aan de Noorderleien zijn gestart. Stefan Van de Voorde, zaakvoerder van Pain Perdu in de Quellinstraat, is duidelijk geen voorstander van het nieuwe parkeerverbod voor bezoekers in de binnenstad. [naar artikel]
In Antwerpen ligt een plan op tafel om bezoekers te verbieden op straat te parkeren in de binnenstad. Dat hebben Antwerps districtsvoorzitter Paul Cordy (N-VA) en Antwerps schepen voor Mobiliteit Koen Kennis (N-VA) verklaard aan verschillende media. Het kabinet van burgemeester en stedelijk formateur Bart De Wever (N-VA) noemt de uitspraken echter voorbarig. Heel wat handelaars zijn alvast geen voorstander van zo’n parkeerverbod. “Deze nieuwe maatregel is een ramp, een totale catastrofe”, zegt Stefan Van de Voorde, zaakvoerder van Pain Perdu in de Quellinstraat. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.