Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

BeCommerce: Coronacrisis drijft ook Belgische consument naar online handel

14/09/2020 - 07:07
"De invloed van de coronapandemie op de online uitgaven van de Belg was tijdens de eerste helft van dit jaar... The post BeCommerce: Coronacrisis drijft ook Belgische consument naar online handel appeared first on Business AM."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Belgische ecommerce bezig aan inhaalbeweging (11/02/2017 - Express)

In België heeft ecommerce het voorbije jaar een omzet van ruim 9 miljard euro gerealiseerd. Dat betekende een stijging met 13,4 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit cijfers van sectororganisatie BeCommerce. Opgemerkt wordt dat de Belgische ecommerce niet alleen voor de eerste keer voor meer dan 9 miljard euro goederen en diensten heeft […] The post Belgische ecommerce bezig aan inhaalbeweging appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


2. Belg koopt steeds meer op Chinese websites (31/03/2017 - Express)

De Belgische online consument koopt steeds vaker op Chinese websites. Dat blijkt uit cijfers van BeCommerce, de sectorfederatie van de Belgische online retail. Vastgesteld werd dat Belgische consumenten vorig jaar 75 miljoen euro hebben uitgegeven in Chinese webwinkels. Dat betekende een stijging met 63 procent tegenover het jaar voordien. Gemiddeld zouden de Chinese online retailers […] The post Belg koopt steeds meer op Chinese websites appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


3. Helft meer voedingsproducten online gekocht (14/09/2021 - Het Belang van Limburg)

De onlineverkoop van voedingsproducten is in opmars in ons land en kende een stijging van liefst 51 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit de nieuwste statistieken van BeCommerce, de Belgische vereniging van e-commercebedrijven. Er is echter nog groeipotentieel, zo meldt BeCommerce, want het globale aandeel van voeding blijft beperkt tot 4 procent van alle online uitgaven. België hinkt hier ook achterop tegenover andere Europese landen. [naar artikel]


4. Belg kocht vorig jaar vaker online, maar spendeerde minder geld (18/03/2021 - Het Laatste Nieuws)

Door de coronacrisis heeft de e-commerce in ons land een boost gekregen. We kochten met zijn allen maar liefst een derde meer in vergelijking met het jaar voordien, blijkt uit de BeCommerce Market Monitor, een onderzoek uitgevoerd door GfK in opdracht van BeCommerce. De Belgen gaven wel minder uit. [naar artikel]


5. Belgische consument doet recordaantal online aankopen (13/03/2020 - Express)

Belgische consumenten hebben het voorbije jaar voor 11,46 miljard euro online aankopen gedaan. Dat betekende een stijging met ruim 8,5... The post Belgische consument doet recordaantal online aankopen appeared first on Business AM. [naar artikel]


6. Trump bedreigt al wie handel drijft met Iran (08/08/2018 - Het Belang van Limburg)

Washington“Iedereen die handel drijft met Iran, zal GEEN handel drijven met de VS.” Met die dreigende waarschuwing heeft de Amerikaanse president gisteren de handelspartners van de Verenigde Staten – vooral de Europese – onder druk gezet om zich te houden aan de pas ingegane sancties tegen Iran. [naar artikel]


7. Online handel is groter geworden dan Amerikaanse economie (04/05/2021 - Express)

Lees dit artikel: Online handel is groter geworden dan Amerikaanse economie De online handel heeft het voorbije jaar wereldwijd een omzet gerealiseerd van 26.700 miljard dollar. Dat betekende een stijging met 4 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van de United Nations Conference on Trade and Development (Unctad). ‘De groei moet in belangrijke mate worden gelinkt aan de impact van de coronacrisis, […] Lees dit artikel: Online handel is groter geworden dan Amerikaanse economie [naar artikel]


8. Belgen kopen opnieuw meer online, vooral reis- en evenementensector scoren hoog (16/06/2022 - Het Laatste Nieuws)

Belgen kopen weer meer dingen online. Zo spendeerden onze landgenoten tijdens de eerste drie maanden van 2022 gemiddeld 521 euro online, goed voor een totaal van 3,69 miljard euro. Dat is een recordbedrag, zo blijkt uit de ‘BeCommerce Market Monitor’, een onderzoek in opdracht van sectorfederatie BeCommerce. Het gaat om een stijging van 30 procent in vergelijking met 2021. [naar artikel]


9. Online uitgaven voor het eerst gedaald ondanks lockdown (11/06/2020 - Metro)

De invloed van de coronacrisis op de online uitgaven van de Belgen was in het eerste kwartaal van 2020 duidelijk merkbaar. Het aantal online shoppers steeg wel, maar het totale aantal online uitgaven daalde met 8 procent naar 2,7 miljard euro. Opvallend: Vlaanderen werd veel zwaarder getroffen dan Wallonië en Brussel. Dat blijkt uit de […] Het bericht Online uitgaven voor het eerst gedaald ondanks lockdown verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


10. Belg kocht vorig jaar vaker online (13/03/2019 - De Morgen)

Online shoppen blijft maar groeien. In 2018 gaven Belgische shoppers 10,67 miljard euro uit op het internet, een half miljard euro meer dan in 2017. Dat blijkt uit een studie van BeCommerce, de sectorvereniging van de Belgische e-commercebedrijven. [naar artikel]


11. Belgen shopten vorig jaar voor 10,67 miljard euro online (13/03/2019 - Het Nieuwsblad)

Online shoppen blijft maar groeien. In 2018 gaven Belgische shoppers 10,67 miljard euro uit op het internet, een half miljard euro meer dan in 2017. Dat blijkt uit een studie van BeCommerce, de sectorvereniging van de Belgische e-commercebedrijven. [naar artikel]


12. Reissector is opnieuw drijvende kracht achter Belgische e-commerce  (21/06/2022 - Express)

Belgen spendeerden gedurende de eerste drie maanden van 2022 opnieuw een recordbedrag online, gemiddeld 521 euro. Vooral de online reis- en evenementensector maakte grote sprongen vooruit nadat ze twee jaar lang zware klappen heeft gekregen door de coronacrisis. Dat blijkt uit de BeCommerce Market Monitor. In totaal spendeerde de Belg 3,69 miljard euro gedurende het eerste […] [naar artikel]


13. Belg shopt nog altijd liefst ‘in het echt’ (12/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Of we sinds de sluiting van de winkels door de coronacrisis massaal gewonnen zijn voor online shoppen? Vergeet het maar: de Belgische consument... [naar artikel]


14. Onopgeloste klacht? U kan voortaan terecht bij Ombudsman voor de Handel (10/05/2017 - Het Laatste Nieuws)

De handelssector lanceert vandaag de Ombudsman voor de Handel, een online platform waar de consument terechtkan met zijn klacht in het [naar artikel]


15. Kleine modemerken smeken om aandacht van online consument in coronacrisis (24/03/2020 - Het Belang van Limburg)

In navolging van de open brief van Wouter Torfs en de grote Belgische modebedrijven, hebben nu ook zestien kleinere modemerken in ons land zich verenigd. Ze hopen dat de consument hen de komende weken niet vergeet. “Nog meer dan de grote ketens, hebben wij onze fysieke winkels nodig om ons verhaal te kunnen brengen. Maar die zijn nu gesloten.” [naar artikel]


16. ‘Belgische online verkoop komt dit jaar boven 10 miljard uit' (07/09/2017 - De Tijd)

09:35 De onlineverkoop in ons land zal dit jaar de kaap van 10 miljard euro bereiken. Dat voorspelt BeCommerce, de Belgische vereniging van onlinehandelaars. [naar artikel]


17. Koopt u meer voeding online? (14/09/2016 - Het Laatste Nieuws)

De Belg koopt zijn eten steeds vaker via de computer. Dat blijkt uit cijfers van marktmonitor BeCommerce, de Belgische vereniging van webwinkels [naar artikel]


18. Ecommerce komt nog steeds vooral ten goede aan buitenlandse verkopers (21/11/2016 - Express)

De Belgische consument doet zijn ecommerce-aankopen vooral op buitenlandse platformen. Dat blijkt uit een studie van sectororganisatie BeCommerce, waarin werd gekeken naar de honderd populairste online bestemmingen van de Belgische consument. In totaal werden daarbij voor 3,7 miljard euro aankopen verricht. Dat betekende een stijging met 42 procent tegenover het jaar voordien. Daarbij blijkt echter […] The post Ecommerce komt nog steeds vooral ten goede aan buitenlandse verkopers appeared first on Express [NL]. [naar artikel]


19. E-commerce goed voor 10 miljard euro: is de grote rek bij online shoppen eruit? (21/03/2018 - Het Belang van Limburg)

Online winkelen is ook vorig jaar blijven groeien. In totaal is er in ons land vorig jaar voor 10,05 miljard euro omzet gedraaid via het internet. Dat is een aangroei met 11 procent vergeleken met een jaar eerder. In totaal werden er bijna 87 miljoen aankopen online verricht. Dat meldt BeCommerce, de Belgische vereniging van bedrijven die actief zijn in e-commerce. Vraag is of de grote groei bij het online winkelen voorbij is. [naar artikel]


20. De platformeconomie blijft aan belang winnen (12/05/2021 - Express)

Lees dit artikel: De platformeconomie blijft aan belang winnen Geschreven met input van Fairlingo.com De Belgische e-commerce wordt gedomineerd door onlinemarktplaatsen en -platformen. Dat blijkt althans uit het Shopping100-rapport van BeCommerce. De e-commercewebsite top 10 wordt volledig gedomineerd door dergelijke platformen. Volgens Sofie Geeroms, Managing Director van BeCommerce, is de platformeconomie dan ook een feit. De platformeconomie is een economisch systeem waarbij een online […] Lees dit artikel: De platformeconomie blijft aan belang winnen [naar artikel]


21. Belg koopt online liever reizen dan luxeproducten (10/01/2023 - Het Belang van Limburg)

De e-commerce in België blijft groeien: voor de eerste negen maanden van dit jaar werd er volgens sectororganisatie BeCommerce 10,8 miljard uitgegeven bij online aankopen, of bijna een kwart (23 procent) meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De hoge inflatie leidt wel tot een wijziging in het koopgedrag, klinkt het. De Belg koopt meer essentiële producten, terwijl de aankoop van luxeproducten zoals elektronica of speelgoed stagneert. Uitzondering op de regel is alles wat met reizen te maken heeft: daarop bespaart de Belg niet, stelt BeCommerce vast. [naar artikel]


22. 'De rationele consument is een verzinsel' (02/12/2020 - De Tijd)

15:16 Geloof niet alles wat een consument u vertelt. Vaak beseft hij zelf niet wat zijn aankoopbeslissing écht drijft, zegt marktonderzoeker Olivier Tjon. [naar artikel]


23. Consument herontdekt lokale handelaar door coronacrisis (14/04/2020 - VRT NWS)

Het ziet ernaar uit dat de coronacrisis op sommige vlakken ook positieve gevolgen heeft. Zo lijken de consumenten opnieuw de lokale handelaars te ontdekken, of toch tenminste de handelszaken die vooral online actief blijven. De meeste Limburgse gemeentebesturen stimuleren hen daarbij. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!