Lees dit artikel: Wacht niet tot 2026, vergroen uw wagenpark nu al Eind mei kwam de regering tot een akkoord over de vergroening van de bedrijfswagens. Het streefdoel is om vanaf 2026 emissievrij te rijden. De komende maanden en jaren zullen wagens met een klassieke verbrandingsmotor (diesel en benzine) stelselmatig fiscaal minder aantrekkelijk worden, zal er meer ruimte zijn voor investeringen in laadpaalinfrastructuur en komt er een […] Lees dit artikel: Wacht niet tot 2026, vergroen uw wagenpark nu al [naar artikel]
Tegen 2026 moeten alle nieuwe bedrijfswagens «broeikasvrij» — lees: volledig elektrisch — zijn. Daarover zijn de zeven partijen die samen een... [naar artikel]
Vanaf 2026 zullen alleen nog bedrijfswagens die geen broeikasgassen uitstoten, zoals elektrische auto's, fiscaal aftrekbaar zijn. Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) wil het tegelijk ook fiscaal aantrekkelijk maken om thuis en op het werk laadpalen te zetten. "We gaan de bedrijfswagens gebruiken als een hefboom om ons volledige wagenpark te verduurzamen" zei de minister in "De ochtend" op Radio 1. [naar artikel]
De belastingen op bedrijfsauto’s op diesel of benzine gaan dan toch niet fors stijgen. Daarover is de federale regering het eens geraakt. De verhoging ging er komen door de snelle vergroening van het wagenpark, maar gaat dus niet door. Tegelijk trekt de regering extra geld uit om mensen te stimuleren naar het werk te fietsen … [naar artikel]
01:00 Het vergroenen van het wagenpark is een van de maatregelen van de Vivaldi-partijen om de klimaatdoelstellingen te halen. [naar artikel]
Vanaf 2026 hebben enkel elektrische bedrijfswagens nog recht op een gunstige fiscaliteit, waardoor dat wagenpark quasi volledig zal overschakelen op EV’s. Maar welke wagens zullen dat zijn? Onderzoek van HLN Drive toont aan dat er al heel wat populaire bedrijfswagens een elektrisch alternatief hebben. [naar artikel]
Ruim een op de drie bedrijven raakt niet tijdig klaar om tegen 2026 een volledig elektrisch wagenpark te hebben. Ze krijgen hun werknemers niet af van de angst voor een beperkte actieradius, hebben het moeilijk met de installatie van laadpalen op het werk of thuis, en kampen met de lange levertermijnen van elektrische wagens. [naar artikel]
De federale regering heeft in de nacht van maandag op dinsdag een akkoord bereikt over de vergroening van de bedrijfswagens. Vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Er komen ook stimulansen om meer laadpalen te plaatsen en het mobiliteitsbudget wordt vereenvoudigd. “Dit is een heel belangrijke stap voor de vergroening van het wagenpark en de verduurzaming van de mobiliteit”, zegt minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) aan HLN LIVE. [naar artikel]
Ruim een op de drie bedrijven geraakt niet tijdig klaar om tegen 2026 een volledig elektrisch wagenpark te hebben. Bijna 70 procent worstelt met de parkeerinfrastructuur en de risico’s rond brandveiligheid die de elektrificatie van hun bedrijfswagens met zich meebrengt. Dat blijkt uit een enquête van ‘AON’, dat actief is op het vlak van risicomanagement voor bedrijfswagens, en het vakblad ‘FLEET’. [naar artikel]
Lees dit artikel: 5 vragen over de elektrificatie van ons wagenpark Het nieuws sloeg in als een bom. Of minstens een bommetje. In mei van dit jaar besliste de federale regering dat de fiscale voordelen van bedrijfswagens op benzine en diesel sterk wordt afgebouwd met als ambitie om vanaf 2026 in België een volledig geëlektrificeerd bedrijfswagenpark te hebben. Maar is dat wel haalbaar? Welke hinderpalen zijn […] Lees dit artikel: 5 vragen over de elektrificatie van ons wagenpark [naar artikel]
Busbouwer Van Hool uit Lier kiest resoluut voor milieuvriendelijk openbaar vervoer en gaat in de toekomst enkel nog zero-emissie bussen bouwen. Dat betekent dat het bedrijf komaf maakt met de productie van bussen op diesel of gas en van hybride bussen. Dat bevestigt woordvoerder Dirk Snauwaert vrijdag. [naar artikel]
De federale regering heeft in de nacht van maandag op dinsdag een akkoord bereikt over de vergroening van de bedrijfswagens. Vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Er komen ook stimulansen om meer laadpalen te plaatsen en het mobiliteitsbudget wordt vereenvoudigd. “Dit is een heel belangrijk stap voor de vergroening van het wagenpark en de verduurzaming van de mobiliteit”, zegt minister van Financiën Vinent Van Peteghem in “De Ochtend”. [naar artikel]
Een oldtimer liefhebber uit Antwerpen stapt naar de Raad van State. Hij wil de Lage Emissie Zone aanvechten. Of toch voor oldtimers. Ongeveer 500 meter moet Alain rijden om de stad in en uit te kunnen. Maar als hij buitenkomt met zijn oldtimer, heeft hij een boete. [naar artikel]
01:00 Het fiscaal voordeel zou mogelijk al vanaf 2023 verdwijnen voor verbrandingsmotoren. [naar artikel]
Lees dit artikel: Bedrijfswagens vanaf 2026 helemaal elektrisch: Van Peteghem (CD&V) steekt pluim netjes op de hoed De federale regering hakt de knoop door: bedrijfswagens worden fel groener, vanaf 2026 moeten die allemaal elektrisch zijn. Al vanaf 2023 vermindert de aftrek, dus de ommekeer kan erg snel gaan. Het gaat over een enorm deel van het wagenpark, dat bovendien doorstroomt naar de tweedehandsmarkt: zo zal België versneld richting elektrisch rijden gaan. Maar […] Lees dit artikel: Bedrijfswagens vanaf 2026 helemaal elektrisch: Van Peteghem (CD&V) steekt pluim netjes op de hoed [naar artikel]
"Veel werknemers hebben hun bedrijfsauto nodig om hun job te kunnen doen. Je kan heel hard roepen om de afschaffing van de bedrijfswagen, maar het is wellicht geen realistische optie", stelt Joost Kaesemans, woordvoerder bij automobielfederatie Febiac. Hij pleit wel voor een slimme kilometerheffing op bedrijfswagens die de privékilometers van de werknemer aanrekent. [naar artikel]
Het kernkabinet heeft vannacht een akkoord bereikt over de vergroening van het bedrijfswagenpark. Vanaf 2026 zullen nieuwe bedrijfswagens enkel nog aftrekbaar zijn als ze emissievrij zijn. Maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd vanaf 2026. [naar artikel]
Het massatoerisme blijft er nog weg. Maar het groenste wandeleiland van de Canarische Eilanden wordt wel drukker. En met reden. Want La Palma heeft... [naar artikel]
“Alle nieuwe bedrijfswagens moeten tegen 2026 broeikasvrij zijn.” Dat is een van de groene maatregelen waarover de zeven partijen die samen een... [naar artikel]
Vanaf 2026 moeten emissievrije bedrijfswagens de norm worden. Er komen ook stimulansen om meer laadpalen te plaatsen en het mobiliteitsbudget wordt vereenvoudigd. [naar artikel]
01:25 De ingenieurs van het Zweedse Northvolt streven met een verbazingwekkende snelheid de groenste batterij ter wereld na en versterken zo de Europese hoop op een CO2-arme industriële renaissance. Op bezo... [naar artikel]
Verdeeld over het Genkse grondgebied laat het stadsbestuur 3 hectare bos extra aanleggen. Daarmee verstevigt Genk zijn positie als een van de groenste centrumsteden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.