Het Amerikaanse outdoormerk Patagonia is een favoriet van de sterren. De Britse prins Harry heeft er een jas van en acteur Shia LaBeouf zweert bij truien van het label. De fleecevesten zijn dan weer uitgegroeid tot hét geliefkoosde item van werknemers op Wall Street en in Silicon Valley, maar dat vindt Patagonia zelf niet zo leuk... [naar artikel]
Tommy Hilfiger heeft een nieuwe 'slimme' collectie gelanceerd. Die kreeg de naam Tommy Jeans Xplore en alle 23 kledingstukken bevatten een chip met een tracker die aan een app gekoppeld kan worden. Naar eigen zeggen wil het label zo een "microgemeenschap van merkambassadeurs creëren". Toch worden er vragen bij gesteld. [naar artikel]
De maker van outdoorkleding- en materiaal verborg een geheim bericht op het label van een van zijn producten. Dat het... The post ‘Stem de klootzakken weg’: Patagonia heeft een niet mis te verstane boodschap voor zijn klanten appeared first on Business AM. [naar artikel]
Petjes, T-shirts, badpakken: je vindt steeds meer kleren met het label ‘UV-beschermend’ in de winkelrekken. Vooral bij kinderen raden dermatologen de beschermkleren aan. ‘Het alternatief is veel smeren, maar dat zullen ze niet leuk vinden.’ [naar artikel]
14:40 De steenrijke Patagonia-eigenaar Yvon Chouinard heeft zijn bedrijf aan een stichting en een non-profitorganisatie geschonken, die met de winsten moeten proberen het klimaat te redden. [naar artikel]
02:00 De beslissing van Yvon Chouinard, de excentrieke oprichter van Patagonia, om zijn hele bedrijf te schenken aan het goede doel, is een radicale en zelden geziene vorm van filantropie. ‘Kapitalisme moet... [naar artikel]
11:09 De grijze fleecevesten van Patagonia waren de voorbije jaren uitgegroeid tot een 'must have' onder Wall Street-bankiers en dealmakers in Silicon Valley. Die moeten een andere outfit zoeken nu het outd... [naar artikel]
18:59 Ruim vijftig jaar geleden stapte Yvon Chouinard in de outdoorbusiness omdat hij als alpinist nergens de juiste klimhaken vond. In de jaren daarop bouwde de entrepreneur met Patagonia een activistisch ... [naar artikel]
Patagonia maakt al jaar en dag mouwloze fleecetruien voor Wall Street-bankiers en tech-jongens in Silicon Valley, maar het outdoormerk wil daar nu... [naar artikel]
Lange tijd waren logo's op kleren passé, een goed voorbeeld daarvan is de neergang van kledingmerk Abercrombie & Fitch dat bekendheid vergaarde [naar artikel]
Op dinsdag 24 april is het precies vijf jaar geleden dat textielfabriek Rana Plaza in Bangladesh instortte. Die ramp wordt herdacht met Fashion Revolution Day, de dag waarop je het label van je kleren mag tonen om het productieproces in vraag te stellen. Vanwaar komen ze, wie maakte ze en verliep alles op een eerlijke manier? [naar artikel]
Een lagune in Patagonië kleurt momenteel roze nadat er chemicaliën werden gemorst door visserijbedrijven in de regio. Het fenomeen baart de lokale bevolking in de Zuid-Amerikaanse regio ernstig zorgen. [naar artikel]
Een lagune in Patagonië kleurt momenteel roze nadat er chemicaliën werden geloosd door visserijbedrijven in de regio. Het fenomeen baart de lokale bevolking in de Zuid-Amerikaanse regio ernstig zorgen. [naar artikel]
De oprichter en eigenaar van het outdoormerk Patagonia heeft beslist zijn bedrijf weg te schenken. De opbrengsten moeten de strijd tegen de klimaatverandering helpen financieren, zegt hij zelf op de website van zijn bedrijf. [naar artikel]
Draai je regelmatig een wasje? Dan is het je misschien ook al overkomen dat je kleren helemaal gekreukt uit de machine komen. Zo ook bij Eela uit Sydney. Zij ergerde zich zo hard aan de gekreukte kleren dat ze op sociale media om raad vroeg, en meteen heel wat bijval kreeg. [naar artikel]
Als Gustaph zaterdag schittert op het Songfestival, is dat ook een beetje een Antwerpse zege. Zijn kleren, zijn nummer en zijn act: al deze elementen dragen ze in min of meerdere mate het label ‘made in Antwerp.’ En ook Gustaphs hart klopt voor de Scheldestad. “Ik vond hier mijn man en een thuis.” [naar artikel]
Tijdens de Ronde van Vlaanderen Cyclo heeft zaterdagvoormiddag voor het eerst een shirtcontrole voor “cleane kleren” plaatsgevonden, om aandacht te vragen voor kleren gemaakt in menswaardige omstandigheden. “Heel wat sportkledij is gemaakt in onveilige fabrieken in Cambodja, Indonesië of Bangladesh, door naaisters die hongerlonen verdienen”, zegt Sara Ceustermans van de Schone Kleren Campagne van Wereldsolidariteit. [naar artikel]
Alle opbrengsten van het Amerikaanse outdoormerk Patagonia gaan voortaan naar de strijd tegen de klimaatcrisis. Oprichter en eigenaar Yvon Chouinard (83) geeft zijn bedrijf weg. “De aarde is nu onze enige aandeelhouder”, zegt hij. Geen loos verkooppraatje: de excentrieke Chouinard wilde nooit zakenman zijn. Laat staan miljardair. [naar artikel]
Lees dit artikel: Paniekvoetbal in de Wetstraat: voor één keer naait Jambon de rest op, en dus houdt premier Overlegcomité nog even af De vraag is niet meer of er vervroegd een derde Overlegcomité komt, maar wanneer. Daarbij een atypische opbouw: premier Alexander De Croo (Open Vld), die normaal de regie strak in handen houdt en zélf de versnelling inzet, temporiseert plots even. De reden? Jan Jambon (N-VA), de Vlaamse minister-president bleek bereid om zijn traditioneel remmende houding […] Lees dit artikel: Paniekvoetbal in de Wetstraat: voor één keer naait Jambon de rest op, en dus houdt premier Overlegcomité nog even af [naar artikel]
De nieuwe datingshow ‘Uit De Kleren’ is van start gegaan op VTM 2. Het uitgangspunt: 2 vreemden, 30 minuten, zonder kleren. Dus beginnen dates waar ze normaal eindigen: in bed. Eén van de drie duo’s die de spits afbeet was Tori (25) en Niels (25). “Het was spannend”, vertellen ze, “maar de mogelijkheden om iemand te leren kennen zijn momenteel heel beperkt.” [naar artikel]
Het legendarische label Impulse bestaat vijftig jaar. Naar aanleiding daarvan verscheen zonet een fraai uitgegeven cd-box met de zes eerste opnamen van het label. Het is een ietwat overtrokken hommage aan Creed Taylor, de man die het label in 1961 kortstondig leidde. [naar artikel]
Op Tomorrowland probeerde heel wat feestvierders zoveel mogelijk op te vallen. ‘Hoe zotter, hoe beter’ is voor velen het motto. Ze dragen extravagante kleren of helemaal geen kleren. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.