Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Eerste klachten tegen Oostenrijkse autoriteiten voor coronabesmettingen in Ischgl

24/09/2020 - 08:22
"De eerste vier klachten zijn ingediend in het kader van een groepsvordering tegen de Oostenrijkse autoriteiten, die ervan beschuldigd worden dat ze een besmettingshaard van het coronavirus lieten woekeren. Een consumentenorganisatie heeft dit woensdag bekendgemaakt."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Eerste klachten tegen Oostenrijkse autoriteiten voor coronabesmettingen in Ischgl (24/09/2020 - Het Laatste Nieuws)

De eerste vier klachten zijn ingediend in het kader van een groepsvordering tegen de Oostenrijkse autoriteiten, die ervan beschuldigd worden dat ze... [naar artikel]


2. Oostenrijkse autoriteiten voorkomen reeks aanslagen met kerst: verdachte wou toeslaan in verschillende Europese landen (16/12/2019 - Het Laatste Nieuws)

Een 24-jarige man die meerdere aanslagen wilde plegen in Europa is opgepakt. Plannen voor de terroristische aanvallen beraamde hij vanuit een... [naar artikel]


3. Klachten over Genks rusthuis: “Communicatie over coronabesmettingen verloopt heel stroef” (11/04/2020 - Het Belang van Limburg)

Eén bewoner van het Genkse woonzorgcentrum Uilenspiegel is in het ziekenhuis overleden aan de gevolgen van een besmetting met het coronavirus. Volgens het rusthuis zijn er nog enkele mensen besmet. [naar artikel]


4. Eerste goedgekeurde coronamedicijn: ebolaremmer remdesivir krijgt eerste zegen van Europese autoriteiten (25/06/2020 - De Morgen)

Voor het eerst sinds het begin van de coronacrisis is er een medicijn dat straks mogelijk in onze ziekenhuizen mag worden gebruikt. Remdesivir, van oorsprong een ebolaremmer, is onder voorwaarden goedgekeurd door de Europese medicijnautoriteiten. Als de Europese Commissie het advies overneemt mag remdesivir binnen de EU toegediend worden aan de ziekste coronapatiënten. [naar artikel]


5. Aantal klachten in telecom met 10 procent gestegen: nu ook veel klachten over roaming (29/03/2018 - VRT NWS)

De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]


6. Veel klachten over openbaar vervoer en huurprijs sociale woningen, maar Vlaamse ombudsdienst lost ook meer klachten op (03/03/2020 - VRT NWS)

De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]


7. Ombudsdienst Energie ziet forse stijging aantal klachten: "Plus 133 procent voor klachten over prijzen en tarieven" (20/01/2022 - VRT NWS)

Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]


8. Opvallend meer klachten bij Agentschap Groeien over crèches: "Ouders zijn alerter, klachten niet altijd over veiligheid" (15/11/2022 - VRT NWS)

Het Agentschap Opgroeien krijgt steeds meer klachten van bezorgde ouders. Vorig jaar waren er in totaal 631 of 53 klachten per maand, voor dit jaar alleen zitten we al aan 782 (of 78 per maand). Een gelijkaardige trend is waar te nemen bij de interventies door de Zorginspectie. "Ouders zijn veel alerter, merken we. Maar het gaat niet altijd over ernstige meldingen", zegt Niels Heselmans van het Agentschap Opgroeien. [naar artikel]


9. Aantal klachten over wachttijden bij klantendienst Telenet stijgt enorm: “In januari al meer klachten dan in heel 2022” (29/03/2023 - VRT NWS)

Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!