Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Klachten over Genks rusthuis: “Communicatie over coronabesmettingen verloopt heel stroef”

11/04/2020 - 17:37
"Eén bewoner van het Genkse woonzorgcentrum Uilenspiegel is in het ziekenhuis overleden aan de gevolgen van een besmetting met het coronavirus. Volgens het rusthuis zijn er nog enkele mensen besmet."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Klachten over Genks rusthuis: “Communicatie over coronabesmettingen verloopt heel stroef” (11/04/2020 - Het Belang van Limburg)

Eén bewoner van het Genkse woonzorgcentrum Uilenspiegel is in het ziekenhuis overleden aan de gevolgen van een besmetting met het coronavirus. Volgens het rusthuis zijn er nog enkele mensen besmet. [naar artikel]


2. Kritiek op late communicatie van FANC na lek in Doel 1: "Meer dan een week tussen incident en communicatie over eventuele impact op veiligheid" (09/05/2018 - Het Laatste Nieuws)

De topman van nucleair controleorgaan FANC kreeg vandaag de wind van voren in de subcommissie nucleaire veiligheid van de Kamer, die bijeenkwam... [naar artikel]


3. Frustratie groeit bij Belgen in ‘coronahotel’, consulaat zegt dat communicatie met Spanjaarden ‘moeizaam verloopt’ (28/02/2020 - Het Nieuwsblad)

“Een absolute klucht”, zo noemen de Belgen die momenteel nog in quarantaine zitten in hun hotel op Tenerife hun situatie. Ze vinden het absurd dat een groep van 15 Belgen vandaag mocht vertrekken, “zonder één test”, terwijl zij moeten blijven. Ze roepen de Belgische regering dan ook op om druk te zetten op de Spaanse overheid. In een brief die de Belgen vandaag kregen, geeft het consulaat toe dat de communicatie met Spanje “moeizaam verloopt.” Zo zou de Belgische overheid nog niet eens alle gegevens hebben van alle landgenoten in het hotel. [naar artikel]


4. Al 26 doden in Mols rusthuis dat gebrekkige communicatie erkent (30/12/2020 - Gazet van Antwerpen)

Het aantal besmettingen in woonzorgcentrum Hemelrijck stabiliseert. “Hopelijk is het keerpunt bereikt”, zegt directrice Greet Moonen. “Ik erken dat de communicatie met de familieleden niet vlekkeloos verliep. We doen als team ons uiterste best om dit te verbeteren.” [naar artikel]


5. Van rusthuis naar rusthuis omdat Anna eigenlijk nog “te goed” is (13/01/2018 - Het Nieuwsblad)

Drie keer moest Anna Huber (83) al van rusthuis veranderen in amper een half jaar tijd. Straks verhuist ze naar nummer vier. Haar familie vraagt dringend een oplossing, maar volgens het OCMW kan de dementerende vrouw nog thuis wonen. Dit schrijnende verhaal illustreert het tekort aan ­rusthuisbedden in Vlaanderen. Bovendien is liefst 40 procent van de mensen op een wachtlijst zwaar hulpbehoevend. [naar artikel]


6. ONZE OPINIE. “Moord in het rusthuis legde laksheid in het rusthuis, nonchalance bij de inspectie en onwetendheid bij de overheid bloot. Een breed falen, dus” (16/09/2022 - Het Laatste Nieuws)

Het is een verhaal dat in de Wetstraat de ronde doet. Toen na de zesde staatshervorming ouderenzorg een Vlaamse bevoegdheid werd, waarschuwde ex-minister van Welzijn Wouter Beke (CD&V) in de coulissen voor de lamentabele toestand van de woonzorgcentra. Hij wist wat Vlaanderen erfde. Maar doen we beter? Helaas... Moorden in het rusthuis van Oostrozebeke legden laksheid in dat rusthuis, nonchalance bij de inspectie en onwetendheid bij de overheid bloot. Kortom: een breder falen. [naar artikel]


7. Naar de dokter? Vergeet je vragenlijstje niet: één op vijf klachten gaat over slechte communicatie (18/04/2019 - Het Nieuwsblad)

Wat is de slaagkans? Zijn er andere mogelijkheden? En, hoeveel gaat deze behandeling mij kosten? Het zijn vragen die patiënten vaak niet durven, maar volgens het Vlaams Patiëntenplatform wel moeten stellen. De koepelvereniging bundelde 13 vragen die tijdens consultaties overlopen kunnen worden. “Het is heel belangrijk dat patiënten expliciet durven te informeren”, zegt beleidsmedewerker Laura Jame, ze verwijst daarbij naar cijfers van de federale ombudsdienst waaruit blijkt dat patiënten nog steeds onvoldoende informatie ontvangen. [naar artikel]


8. Vaak klachten over gebrekkige communicatie en trage reactie verzekeraar (09/06/2020 - Het Laatste Nieuws)

De gebrekkige communicatie, het uitblijven van reactie op vragen en de lange beheerstermijnen bij de verzekeraar blijven de belangrijkste oorzaken... [naar artikel]


9. Testaankoop ontving voorbije jaren honderden klachten over Belvilla: “Gebrekkige communicatie, slechte dienstverlening en lang wachten op geld” (11/08/2023 - Het Laatste Nieuws)

Belvilla, het bedrijf dat vakantiewoningen verhuurd en die ervoor heeft gezorgd dat de vakantie het gezin van Kristel Wouters en drie andere gezinnen uit Kalmthout en Essen in het water viel, blijkt geen onbekende. Testaankoop ontving de voorbije jaren honderden klachten. Ook opvallend: op de website van Belvilla is de huurprijs plots met 200 euro per nacht gedaald. En op Google leert dat het betreffende pand al meer dan een jaar in dergelijke staat is. [naar artikel]


10. Na klachten over luide “satanische” muziek: zo verloopt het transport van beschuldigden terrorismeproces (07/12/2022 - Het Belang van Limburg)

Naaktfouilles, een geblindeerde‘skibril’ en luide metal-muziek. Voor de transporten van de beschuldigden tijdens het terrorismeproces wordt niets aan het toeval overgelaten, ook al is dat niet naar de zin van Mohamed Abrini. “Die mannen hebben niets te verliezen, die draaien hun hand niet om voor een paar extra slachtoffers. De strikte veiligheidsmaatregelen zijn een absolute must”, zegt een bron die al jaren instaat voor dergelijke transporten. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!